خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید اسماعیل علی اکبری
امتیاز کاربر: / 1
بدخوب 
جمعه 03 تیر 1390 ساعت 12:18

بسم رب الشهداء و الصدیقین

 

alt

 

اسماعیل علی اکبری سومین فرزند از خانواده ای یازده نفره ، در 26 شهریور ماه سال 1345 در بارکوسرای لاهیجان متولد شد.

از آنجا که در آستانه روز عید قربان به دنیا آمده بود پدر بزرگوارش  او را اسماعیل نام نهاد ؛ و کنیه "حاجی" را نیز برای وی انتخاب نمود.

سال 1362 به همراه خانواده به بندرکیاشهر کوچ نمود. در دوره نوجوانی در فعالیت های مذهبی و اجتماعی سر پرشوری داشت و برای راه اندازی محافل قرآنی ، دعا و مناسبت های دینی جزو پیشکسوتان بود.

پیش از انقلاب نیز با وجود سن کم ، با پخش اعلامیه های انقلابی و عکس های امام خمینی(ره) ، علیه رژیم ستمشاهی مبارزه می کرد و چند بار هم از سوی مزدوران شاههنشاهی مورد تعقیب قرار گرفت که موفق به فرار شد.

در کار کشاورزی و کارهای خانه نیز بسیار به پدر و مادر خود کمک می کرد. روحیه همیاری بالایی داشت . خوش اخلاق و خوش برخورد بود. شعر را دوست می داشت و علاقه زیادی به مداحی داشت و بسیار قرآن می خواند.

سال آخر دوره راهنمایی را در بندرکیاشهر می گذراند که با شهادت دو تن از دوستان نزدیکش ، مصمم شد که به جبهه برود ، به همین دلیل برای کسب رضایت خانواده بسیار تلاش کرد.

سرانجام داوطلبانه نام نویسی نمود و پس از دوره آموزشی به سقز در استان کردستان اعزام شد.و پس از مدتی ، تقاضای انتقالی به جبهه جنوب نمود و راهی آنجا شد.

به گواهی همرزمانش در شب آخر پیش از عملیات حال عجیبی داشت ، آرام و قرار نداشت و گویی گم کرده ای داشت .

سرانجام اسماعیل علی اکبری در تاریخ چهارم اسفندماه سال 1362 در عملیات والفجر 6  ندای حق را لبیک گفت  و با شهادت خویش مصداق عینی "عند ربهم یرزقون " گشت.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

آخرین به روز رسانی در دوشنبه 04 مهر 1390 ساعت 12:08