خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید بهزادبرزو
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط تفحص رشت   
يكشنبه 19 تیر 1390 ساعت 10:55

بسم رب الشهدا

نام:بهزاد

نام خانوادگی:برزو

نام پدر:عیسی

محل تولد:رشت

محل شهادت: تهران (میدان ژاله)

تاریخ تولد:1326

تاریخ شهادت:1357/6/17

شهیدبهزادبرزو

ساعت 12 ظهر روز دوشنبه به طرف منزل شهيد برزو حركت كرديم. بعد از پيدا كردن آدرس زنگ را زديم. مادر و خواهر شهيد برزو در خانه بودند.بيشتر خواهر شهيد صحبتها را مي كرد. مادر شهيد پيرزن رنجيده شكسته اي بود. وارد حياط كه شديم سمت راست مان حياط خانه بود كه حوضي كوچك و باغچة سبزي كاري شده در آن بود و سمت چپ ما خانه اي با ساخت قديمي داراي ايوان.
خواهر شهيد تعارفمان كرد به داخل خانه ولي ما همانجا روي ايوان نشستيم و به صحبتها ادامه داديم. خواهر شهيد اينگونه تعريف مي كردند كه شهيد برزو متولد سال 1326 و 31 سال داشت كه به شهادت رسيد در تاريخ 17 شهريور سال 57 (جمعه سياه) موقع شهادت ايشان يك فرزند دختر داشتند كه دو سال داشت كه الان دارد دررشته دندانپزشكي دانشگاه شهيد بهشتي درس مي خواند.
شهيد بهزاد برزو در تاريخ 18 مهرماه در شهر رشت پا به عرصه وجود نهاد . از كودكي علاقه زيادي به تحصيل علم و دانش داشت و تا مقطع ديپلم تحصیل كرد .شهيد برزو هفتمين فرزند خانواده بود سه برادر و چهار خواهر ديگر هم داشت. پدر شهيد قبل از شهادت ايشان فوت كرده بود يعني سال 55. مادر شهيد 80 سال سن دارند. شهيد برزو كارمند دخانيات و دانشجوي مقطع ليسانس بود و در دانشگاه تهران درس مي خواند شهيد سپس ازدواج كرد و حاصل ازدواجش يك دختر است .برزو همواره در تظاهرات شركت داشتند در روز 17 شهريور آمدند دنبال ايشان كه اعلاميه امام خميني (ره) را پخش كنند ايشان بلافاصله قرآن را برداشتند و كفن پوش شدند و رفتند و همان روز در اثر اصابت تير به شهادت رسيدند. خواهر شهيد صحبت داشتند كه من هم در ميدان شهدا حضور داشتم بعد از مدتي تيراندازي شروع شد من از حالتهاي او حال و هواي آنجا فهميدم كه ايشان شهيد شده اند برگشتم شمال و به خانواده خبر دادم كه ايشان شهيد شده اند بعد از 2 روز كشتن جسد ايشان را در بهشت زهرا همراه با هفتاد نفر ديگر پيدا كرديم و جسد ايشان از روي 100 تومان پول و كليدي كه در جيبشان بود تشخيص داديم و همينطور هم پشت دست ايشان را برادرم به شوخي سوزانده بود شناختيم.
شهيد برزو از طريق دوستانش با عقايد امام آشنا شدند و خيلي زياد به امام علاقه مند بودند البته كل خانواده شهيد برزو اهل نماز، مسجد و قرآن بودند و همة كارهايش را با صلوات انجام مي دادند و علاقه عجيبي به مادرشان داشتند.روز 17 شهريور 57 با دوستانش قرار گذاشت كه تظاهرات عظيمي بر پا كند . بنابراين آماده حركت ميشود. دختر دو ساله اش پاي او را گرفت و گفت امروز جمعه است چرا مي خواهي به اداره بروي ؟ شهيد فرزند خردسالش را آرام كرد و براي شركت در راهپيمايي به ميدان ( ژاله سابق) رفت و به فوز عظيم شهادت نائل گرديد . به آرزويش رسيد.
بر جنازة شهيد برزو شهيد مطهري نماز خواندند. گلزار شهيد برزو بهشت زهرا خطة 17 است.
روحش شاد يادش گرامي و راهش پر رهرو باد.

آخرین به روز رسانی در يكشنبه 19 تیر 1390 ساعت 11:13