خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهيده طاهره حداد نژاد
امتیاز کاربر: / 2
بدخوب 
نوشته شده توسط تفحص بندرانزلي   
شنبه 01 مرداد 1390 ساعت 06:29

 بسم رب الشهداء و الصديقين

 

مصاحبه با مادر و پدر بزرگوار شهيده طاهره حدادنژاد تنها بانوي شهيده بندرانزلي ( 1390/4/29)

 

  با توجه به خاطرات محدودي كه والدين بزگوار شهيده حدادنژاد از ايشان به ياد داشتند جمع بندي خاطرات ايشان براي ارائه در اين برگ از پايگاه اطلاع رساني براي شما عزيزان را متأسفانه فقط مي توانيم به چندين سطر خلاصه  كنيم. و از خانواده اين شهيد بزرگوار و شما خواننده گرامي فرصتي مي خواهيم تا بتوانيم اطلاعات بيشتر را پس از پياده سازي كامل مصاحبه در بخش معرفي شهداي شهرستان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

وقتي وارد منزل مادر و پدر ايشان شديم ؛پس از سلام و احوالپرسي و قبل از شروع مصاحبه مادروپدر گراميشان روزنامه اي به ما دادند و از ما خواستند تا مطالبش را مطالعه كنيم . روزنامه مطلبي در رابطه با نحوه شهادت ايشان نوشته بود.

خواستيم تا بيشتر از محضر پدر ومادر شهيده حدادنژاد جهت بررسي زندگينامه ايشان استفاده كنيم. پس از پرسش سؤالها به طور كلي اين مطالب دستگيرمان شد:

خلاصه اي از بيوگرافي شهيده طاهره حداد نژاد :

 

نام پدر :رمضان

تاریخ تولد : 1338/1/4

تاریخ شهادت : 1367/1/27

محل شهادت: تهران- بمباران هوایی

یگان اعزامی: مردمی 

وضعیت تأهل :متأهل

 
  

خلاصه اي از زندگينامه شهيده بزرگوار طاهره حدادنژاد :

طاهره در جهارم فروردين ماد سال 1338 در شهرستان بندرانزلي به دنيا مي آيد و پس از گذراندن دوران دبيرستان در اين شهرستان و اخذ ديپلم جهت گذراندن دوره كامپيوتر عازم تهران مي شود و بعد از گذراندن دوره آموزش توسط يكي از مربيان آموزشگاه وارد صدا و سيما شده و در بخش سيستم اين سازمان مشغول به كار مي شود. پس از گذشت چند سال ازدواج مي كنند و سپس صاحب فرزند پسر مي شوند كه نامش ، فرزين گذاشته مي شود .

 

فعاليتها :

به گفته ي مادر و پدر بزرگوارشان فعاليت خاص سياسي نداشتند .

 

رفتار و كردار :

شخص مهرباني بود وعلت اشتغالشان هم اين بود كه مي خواستند زحمات پدرشان را جبران كنند .  مي گفت: افتخار مي كنم كه پدرم يك كارگر است و دستهايش پينه بسته .او عادت داشت در محل كار موقع صرف نهار همه كارمندان را دور هم جمع كند تا با هم نهار بخورند.

 

نحوه شهادت :

زمانيكه فرزين 6 ساله بود . طاهره فرزند دومش را باردار ميشود.در ماه هفتم بارداري ، همراه همسرش در ميدان محسني تهران (مادر جديد)  طي بمباران هوايي با اصابت خمپاره به آنها شكم طاهره پاره مي شود و  در سن بيست و نه سالگي به شهادت نائل مي آيد .همسرشان نيز به همراه ايشان در آن حادثه به شهادت مي رسند. مزار تنها بانوي شهيده بندرانزلي در مزار شهداي شهرستان قرار دارد و مزار همسر ايشان نيز در تهران است.تنها پسر ايشان، فرزين نيز اكنون در انزلي ساكن است.

و اكنون میدان محسنی تهران را به خاطرشهادت این بانوی مهربان ،"میدان مادر" ناميده اند و مجسمه«نرگس عاشقان» ( تندیس مادری که باردار است) ، به یاد ایشان ساخته شد و در  سال 1373 در آن مكان نصب گردید.

 

                                                                                                                         روحش پرفتوح ويادش گرامي باد.

 

 

آخرین به روز رسانی در دوشنبه 24 مرداد 1390 ساعت 14:51