خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
زندگینامه سردار شهید رحمانی
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط مدیریت   
جمعه 03 مهر 1388 ساعت 07:32

شهيد اردشير رحماني در 26/11/1340 در شهرستان رشت ، ديده به جهان گشود .او پس از دوران خردسالي ، سالهاي تحصيل خويش را يکي پس از ديگري با موفقيت به پايان برد و سال چهارم دبيرستان بود که انقلاب اسلامي شکل گرفت .             

در جريان پيروزي انقلاب ، فعالانه در تظاهرات عليه طاغوت شرکت مي نمود . يک بار هم به مدت چند روز ، ساواک او را بازداشت کرد و مورد شکنجه قرار داد ولي پس از آزادي ، دوباره به پخش اعلاميه و پوستر و نوار امام و شرکت در راهپيمايي ها و تظاهرات مشغول شد . بعد از پيروزي انقلاب نيز در صحنه هاي مختلف دفاع از انقلاب حضوري چشمگير داشت و به عضويت سپاه پاسداران رشت در آمد و در واحد روابط عمومي سپاه ، اداي وظيفه کرد و با شروع جنگ تحميلي ، راهي جبهه ها شد .     

پس از بازگشت از سر پل ذهاب در سال 61 چون به منزل آمد ، طبق فرموده مادرش ، گفت : (( اثاثيه مرا ببنديد ، چون براي چهار سال به جبهه مي روم )) ، زيرا زندگي ارزشمند و خداگونه شدن را در جاي جاي جبهه ها سراغ گرفته بود . مسئوليت در جبهه و تعهد به خدمت به او فرصت نمي داد ، که در عقبه بماند ، او شيفته ي جهاد و سرمست عطر خوش شهادت بود. و پيش از شهادت چندين بار مجروح شد. اين سپاهي دلير در لشکر25 کربلا فرمانده گردان مکانيزه بود .شهيدبزرگوار اردشير رحماني در تاريخ 3/11/1365 در عمليات کربلاي 5 شهد شيرين شهادت را نوشيد و سوار بر بال فرشتگان سر به سدره المنتهي کشيد .

 

آخرین به روز رسانی در شنبه 04 مهر 1388 ساعت 12:04