خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارشي از يادواره شهداي گيشاكجان رودسر PDF  | چاپ |  نامه الکترونیک
امتیاز کاربر: / 2
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص کلاچای   
يكشنبه 09 بهمن 1390 ساعت 14:27

   بسم رب الشهدا

  زندگی زیباست اما شهادت زیباتر

   مراسم یادواره شهدای والامقام گیشاکجان رودسر برگزار گردید:

      1-شهید بهمن امیری                 2-شهید سید حبیب اله شفیعی

  3-شهید مهرداد بزرگی نژاد          4-شهید عباس خوش پزی

    5-شهید اکبر ابراهیم زاده            6-شهید عیسی سلیمانی

   7-شهید حسن عبدی

 مراسم یادواره شهدای گرانقدر روستای گیشاکجان رودسر با حضور مردم شهیدپرور گیشاکجان در روز دوشنبه 3/11/1390 ساعت 2 عصر هم زمان با ایام ارتحال جانسوز پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) در مسجد گیشاکجان برگزار گردید.

 در این مراسم جمعی از خانواده های محترم شهدا،رؤسا و کارکنان دولتی، مسؤلین روستاوجمعی از روحانیون محترم حضور داشتند. ابتدای مراسم با نوای ملکوتی قرآن کریم و سپس سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید و همچنین با سخنرانی حجت الاسلام دکتر ترابی و با مداحی آقای حاج محمود تاری (شاعر و مداح اهل بیت) و خواندن مقاله(دل نوشته ای) توسط آقای اسماعیلی همراه بود. با همکاری مسؤلین این روستا و افراد سخت کوش و ساعی به چندتن از افرادی که در مسابقه ی مقاله نویسی که در مورد شهیدان بود جوایزی اهدا شد و نیز اعلام شد علاقه مندان به شرکت در این نوع مسابقات و یا مطالبی در مورد شهیدان می توانند به سایت

www.ghishakjan.ir   مراجعه نمایند.

قسمتی از سخنرانی حجت الاسلام دکتر ترابی و همچنین اشعاری از آقای تاری به شرح زیر می باشد:

خداوند همه چیز را خوب آفریده است. زمین را خوب آفریده است.  عوالح را خوب آفریده است تمام دارایی انسان از وجودش است. در بعضی روایات آمده است کسی که خودکشی می کند سرمایه ی ذاتی خودش را از بین می برد و با سر وارد جهنم می شود.

امام خمینی (ره) می فرمایند:" نسبت ما با خدا از همه چیز بالاترست. همانند نسبت دریا به موج است" عملی ماندگار است که خالص باشد. اعمال شهدایمان درملکوت عالم ثبت شده است. هیاهو ها روزی خواهد خوابید. تب تاب شهوت خواهد خوابید اما آنچه می ماند عمل خالصی است که در ملکوت عالم باقی می ماند.

       هر که از تن بگذرد              جانش دهند

        هرکه از جان نیز هم           جانانش دهند

شهدا مقامشان متفاوت است. ما نمی دانیم کدامشان درآن عالم سردار یا فرماندار است وظیفه ی ما تجلیل از آنان است. گاهی اوقات ممکن است امتی را شفاعت کنند به بعضی ها به پاس جانی که داشتند و گذشتند بهشت را عرضه می دارند. ما حقیقت شهید را درک نکرده ایم مقام این شهیدان کم از امام زادگان نیست. در عالم برزخ این درک و فهم زیاد می شود و در قیامت به اوج می رسد. خداوند به شهید علم و قدرت بی انتها می دهد. امروز شهیدان میهمان امام رضایند.خدایا به ما دل های انکارکننده مده...

3قطره است که پیوند بین انسان و خدا را جاودانه می کند:1)قطره خونی که در راه خدا ریخته شود2)قطره اشکی که از خوف خدا و یا در عزاداری امام حسین (ع) ریخته شود3) قطره خونی که در راه خدا ریخته شود.

قسمتی از اشعار حاج محمود تاری:

  تفسیر  حیات جاودانی در خون  مطهر شهید است

 خورشید و طلوع آفتابش تصویر مکرر  شهید است

     ایمان و حقیقت ولایت،اینها همه سنگر شهید است    

  در راه خدا قدم نهادست ،فریاد رساتر شهید است

            آری شهیدان بزم محفل عاشقانند

            با اینکه این گل های پرپر بی نشانند.

در انتهای برنامه از شرکت کنندگان پذیرایی و از دست اندرکاران و ستاد یادواره ی  شهدای گیشاکجان تشکر به عمل آمد. ان شاءالله این قلیل مورد لطف و عنایت خداوند و شهدای عزیزمان قرار گیرد.

 فرمایشات رهبری در مورد شهیدان:

 یاد شهیدان یادبود ارزش های انسانی است باید با تدبر و عبرت همراه باشد.