خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
جهاد در كلام امام علي(ع) 4
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
بندر انزلی
نوشته شده توسط گروه تفحص بندر انزلی   
يكشنبه 30 بهمن 1390 ساعت 04:56

بسم الله الرحمن الرحيم

 

alt

 

اي مؤمنان! هركس تجاوزي را بنگرد،و شاهد دعوت به منكري باشد، و در دل آن را انكار كند خود را از آلودگي سالم داشته است و هركس با زبان آن را انكار كند پاداش داده خواهد شد واز اولي برتر است، و آن كس كه با شمشير به انكار برخيزد تا كلام خدا بلند و گفتار ستمگران پَست گردد او راه رستگاري يافته ونور يقين در دلش تابيده .

گرفتار كساني شده ام كه چون امر مي كنم فرمان نمي برند، وچون آن ها را فرا مي خوانم اجابت نمي كنند، اي مردم بي اصل و ريشه! در ياري پروردگارتان براي چه در انتظاريد؟ آيا ديني نداريد كه شما را گرد آورد؟ و يا غيرتي كه شما را به خشم وا دارد؟

عمروعاص با معاويه بيعت نكرد مگر آن كه شرط كرد تا براي بيعت،بهايي(حكومت مصر) دريافت دارد، كه در اين معامله ي شوم، دست فروشنده هرگز به پيروزي نرسد و سرمايه ي خريدار به رسوايي كشانده شود. اي مردم كوفه! آماده ي پيكار شويد و ساز و برگ جنگ فراهم آوريد؛ زيرا كه آتش جنگ زبانه كشيده و شعله هاي آن بالا گرفته است،صبرواستقامت را شعار خويش سازيدكه پيروزي مي آورد.

 

 

منابع:

  1.  نهج البلاغه - دشتي ، م .،  :
  • خطبه 373 – اهداف جهاد و نهي از منكر- نهج البلاغه
  • خطبه 39/ 2 ، 6 – نكوهش از ترك مبارزه وجهاد
  • خطبه  26 / 4 - ضرورت صبر و بردباري در جهاد
آخرین به روز رسانی در يكشنبه 07 اسفند 1390 ساعت 06:14