خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 22/3/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 04:33

بسمه تعالی

 

* سخنان استاندار خوزستان دردیدار با نمایندگان عشایر عرب منطقه درباره تقسیم عادلانه اراضی، رفع ستم های گذشته، مبارزه با قاچاق اسلحه، خلع سلاح عمومی و...

* برگزاری پنجمین و ششمین جلسه کنفرانس خودمختاری کردستان در سنندج و ادامه مباحث نمایندگان کردهای بخش های مختلف؛ صدور قطعنامه پایانی 15 ماده ای و تأکید بر رعایت شأن برابر تشیع وتسنن در قانون اساسی، تأمین خودمختاری خلق های ایران در چارچوب حکومت اسلامی و...

* لغو راهپیمایی اعلام شده حزب جمهوری اسلامی خلق مسلمان ایران به دستور آیت الله شریعتمداری؛ اطلاعیه حزب: آیت الله شریعتمداری اعلام نمودند به لحاظ احتیاط در مسائل مملکتی و مساعد نبودن شرایط فعلی این تظاهرات برگزار نخواهد شد.

* صدور احکام اعضای ستاد فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهواز و آبادان؛ اعلام اسامی و مسئولیت هر یک از اعضا.

* برگزاری کنفرانس مطبوعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ارائه توضیح درباره تشکیلات، اهداف و نقش سیاسی- نظامی و امنیتی سپاه با شرکت حجت الاسلام لاهوتی نماینده امام، فروتن مسئول روابط عمومی و ابوشریف مسئول عملیات سپاه.

* بیانات امام خمینی در جمع وزیر امور خارجه و سفرای ایران در کشورهای خارجی: با کمال استقلال عمل کنید... محکم بایستید در مقابلشان، مسائل را بطور جدی و به طور اینکه یک ابر قدرت با یک ابر قدرت دارد صحبت میکند نه یک ضعیف با یک قوی،... سفارتخانه هایتان را رنگ اسلامی بدهید...اگر شما یک قدم عقب بروید آنها جلوتر می آیند...

* ملاقات سفیر شوروی با امام خمینی در قم و تأکید امام بر علاقه ایران به داشتن روابط دوستانه با شوروی و لزوم تلاش مسکو از قاچاق اسلحه  به ایران و عدم مداخله در امور افغانستان.

* اظهارات فرماندار سردشت درباره حمله هواپیماهای عراقی به خاک ایران و میزان تلفات و خسارات وارده و نوع بمب های به کار گرفته شده.

* عذرخواهی رسمی السامرایی سفیر عراق در تهران از بمباران چند روز گذشته مناطق مرزی ایران در ملاقات با مهندس بازرگان و دکتر یزدی؛ تشدید جنگ تبلیغاتی روزنامه الثوره ارگان حزب بعث عراق و رادیوصوت الجماهیر علیه انقلاب وهشدار به رهبران جمهوری اسلامی ایران به پرهیز از بازی با آتش.

* بازتاب گسترده خبر دستگیری آیت الله صدر توسط نیروهای امنیتی عراق در محافل سیاسی- مذهبی و رسانه های گروهی ایران؛ تلگرام آیت الله سید عبدالله شیرازی از مشهد برای آیت الله خویی در محکومیت دستگیری آیت الله صدر؛ انتشار اطلاعیه سید محمد شیرازی دراین باره؛اجتماع علما و طلاب خارجی مقیم قم د رمنزل آیت الله گلپایگانی و سخنرانی ایشان؛ سخنان آیت الله شریعتمداری؛ تلگرام آیت الله مرعشی به آیت الله خویی؛ گزارش رادیو لندن از تظاهرات شیعیان عراق در اعتراض به این دستگیری.

* وزیر خارجه آمریکا، هیچ نشانه ای از اینکه عراف قصد مداخله مستقیم در امور ایران را داشته باشد، مشاهده نمی شود.

* تفسیر خبرگزاری رویتر از مناسبات ایران وعراق روند شکل گیری مناقشات دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تأثیر این کشمکش ها بر امنیت منطقه.

* تفسیر رویتر از ملاقات قریب الوقوع حافظ اسد رئیس جمهوری سوریه و احمد حسن البکر رئیس جمهوری عراق برای مذاکره درباره تصویب فرمول قانون اساسی برای اتحاد دو کشور.

* اظهارات سخنگوی کاخ سفید درباره اختلاف آمریکا و عربستان در مورد مذاکرات صلح خاورمیانه ؛ تأکید وی بر ادامه ساخت پایگاه نظامی در عربستان؛ گزارش آسوشیتدپرس از متوقف شدن فشار آمریکا بر عربستان برای حمایت از پیمان صلح مصر و اسرائیل.

 

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم، بحران در خوزستان؛ نویسنده، حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

 

 

آخرین به روز رسانی در دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 04:46