خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 24/3/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
چهارشنبه 24 خرداد 1391 ساعت 06:37

بسمه تعالی

 

* مقاله شدید اللحن روزنامه الثوره با عنوان" معذور است آنکه هشدار داده" علیه انقلاب اسلامی و اعلام صریح حمایت عراق از تحرکات جدایی طلبانه در خوزستان.

* تفسیر جانبدارانه روزنامه آیندگان از بهانه های عراق برای مداخله در امور ایران بویژه در خوزستان؛ تحلیل هفته نامه سروش از اقدامات خصمانه دولت بغداد علیه انقلاب اسلامی.

* بیانیه" میان طفیل محمد" رئیس جماعت اسلامی پاکستان در تقبیح توطئه دشمنان انقلاب اسلامی برای برانگیختن تعصبات مذهبی و منطقه ای جهت ضربه زدن به انقلاب و درخواست حراست مردم ایران از حکومت اسلامی که عطیه الهی است.

* گزارش یونایتدپرس از درخواست برخی روزنامه های عربی از رهبران کشورهای عربی یافتن راه حل فوری جلوگیری از ادامه مناقشات ایران و عراق؛ گزارش خبرگزاری فرانسه از اوضاع مرزی بین دو کشور.

* برپایی تظاهرات گسترده در قم به دعوت" حرکت انقلاب اسلامی عراق" در اعتراض به دستگیری آیت الله سید محمد باقر صدر و بمباران روستاها و تجاوزات رژیم عراق به خاک ایران.

* تلگرام امام خمینی به آیت الله سید محمد باقر صدر پس از آزادی ایشان از بازداشتگاه؛ خبر هجرت احتمالی آیت الله صدر به ایران.

* پرواز شناسایی عراقی بر فراز پاسگاه های انجیره، هلاله و نی خضر در استان ایلام.

* اطلاعیه شیخ عزالدین حسینی در محکومیت اقدامات خرابکارانه حزب بعث عراق و حمله به روستاهای مرزی ایران و درخواست از دولت موقت برای عدم پذیرش پوزش دولت عراق و همچنین حمایت وی از هدف های حزب جمهوری خلق مسلمان.

* تلگرام گروهی با عنوان "کمیته آوارگان نقده" خطاب به مهندس بازرگان، استاندار آذربایجان غربی و آیت الله شریعتمداری و تهدید به اینکه ده روز دولت درباره مشکل آوارگان اقدام جدی نکند، بیش از یازده هزار نفر به یکی از کشورهای همسایه پناهنده خواهند شدند.

* مصاحبه مطبوعاتی آیت الله ربانی شیرازی: عده ای چپ گرا و پیروان مکتب های مادی و ساواکی ها دست به دست هم داده بودند تا بر نقده تسلط پیدا کنند و سپس کردستان جدا از ایران تشکیل دهند.

* علل شرکت نکردن شورای هماهنگی روحانیون منطقه سقز در کنفرانس سنندج را حجت الاسلام جلال الدین شافعی رئیس شورا در جلسه جمعیت کردهای مقیم مرکز تشریح کرد.

* تحلیل نشریه کار با عنوان" پیرانشهر در ورطه فاجعه است" با هدف فضاسازی مطلوب سازمان چریک ها و جلوگیری از استقرار حاکمیت دولت در کردستان و نیز اعتراض به عدم فروش جنگ افزارهای پیشرفته ایران.

* اطلاعیه شماره 19 سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی مشتمل بر اسناد مدارک و پروندهای حماد شیبانی و محمد رضا سعادتی که اولی به اتهام قاچاق اسلحه و کوشش برای خارج کردن غیرقانونی دو کرد عراقی و دومی به اتهام جاسوسی برای شوروی در بازداشت هستند.

* اعلام مواضع جنبش مسلمان مبارز در قبال جهت گیری نظام و هیئت حاکمه جدید، روند حوادث و تحولات به گونه ای است که برای بسیاری از مبارزان آگاه نگرانی هایی در مورد سرنوشت و جهت حرکت انقلاب بوجود آورده است.

* اظهار نظر ضد و نقیض سرتیپ امیر رحیمی فرمانده دژبان مرکز و سرلشکر فرید رئیس ستاد ارتش درباره شرکت پرسنل ارتش در احزاب و دسته های سیاسی.

* اظهارات امیر انتظام سخنگوی دولت درباره روابط ایران و آمریکا پس از قطعنامه سنای آمریکا. سخنان وزیر خارجه آمریکا درباره اوضاع ایران.

* گزارش وابسته نظامی آمریکا در تهران به فرمانده تجهیزات نیروی دریایی آمریکا درباره اهداف و برنامه های دفتر دفاعی و مستشاری آمریکا در تهران از برقراری با نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران.

* اظهار ناامیدی وزیر دفاع کانادا از احتمال دستیابی آن کشور به 77 فروند جنگیده اف- 14 ایران که مدتی پیش بازخرید آن توسط آمریکا مطرح شده بود.

* انتقاد شدید صادق المهدی نخست وزیر اسبق سودان از علمای الازهر به دلیل صدور بیانیه ای در توجیه قراداد صلح کمپ دیوید بین مصر و اسرائیل و تشریح" دلایل ابلهانه بودن بیانیه".

 

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی