خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 26/3/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
جمعه 26 خرداد 1391 ساعت 09:24

بسمه تعالی

* انتشار اعلامیه شیخ شبیر خاقانی و دعوت از مردم به حفظ اتحاد برای اعتلای کلمه توحید و تحقق عدالت اسلام واقعی و برقراری جمهوری اسلامی.

* ملاقات شیخ عیسی خاقانی با مدنی استاندار خوزستان در ادامه روند ایجاد فضای مسالمت آمیز بین طرفین و گفت و گو دربازه مسائل عمرانی خرمشهر.

* گزارش سپاه پاسداران خوزستان از ورود اسلحه و عوامل دولت عراق به خاک ایران.

* گزارش رکن دوم ژاندارمری کل کشور از ورود سپهبد پالیزبان با 400 نفر از نیروهای خود به داخل خاک ایران برای خرابکاری و ایجاد اغتشاش در مناطق مرزی قصر شیرین.

* استعفای عزالدین حسینی از ریاست شورای انقلاب مهاباد و انتخاب حجت الاسلام ملارحیم عباسی به جای وی و همچنین انتخاب حجت الاسلام ماورانی به نیابت ریاست شورای انقلاب و غنی بلوریان به سمت مشاور شورا؛ اظهار نگرانی عزالدین حسینی از توطئهاحتمالی ایران و ترکیه و عراق علیه مردم کرد.

* ملاقات گروهی به نام "اعضایهیئت حسن نیت ترکمن صحرا" با امام خمینی در قم ووزیر کشور در تهران؛ سخنان محمد ارزانش از اعضای هیئت پس از بازگشت به منطقه در اجتماع مردم گنبد: برای دولت مسلم گردید ستاد مرکزی و شوراهای دهقانی منطقه هیچ گونه تصادمی با سیاست دولت ندارند؛ ادامه اقدام خودسرانه ستاد شوراهای ترکمن صحرا در تقسیم اراضی به جامانده از وابستگان رژیم گذشته و اطلاعیه دادستان گنبد کاووس برای حل مشکلات ناشی از این گونه اقدامات.

*  اعلام مخالفت سازمان چریک های فدایی خلق با تشکیل مجلس خبرگان: بدون مجلس مؤسسان قانون اساسی منشور آزادی خلق های ایران نخواهد بود.

* مصاحبه دکتر یزدی وزیر امور خارجه درباره ناآرامی های خوزستان و خرمشهر، روابط ایران و آمریکا وسرنوشت قرادادهای نظامی دو کشور.

* مصاحبه امیر انتظام سخنگوی دولت درباره روابط ایران و شوروی، مبارزه با قاچاق اسلحه به داخل ایران، ادعای الثوره در مورد جزایر سه گانه، روایط ایران و آمریکا و اظهار امیدواری به حل مشکلات موجود دو کشور در آینده نزدیک.

* ادامه محکومیت رژیم عراق به علت دستگیری آیت الله صدر و حملات هوای و زمینی به مرزهای ایران از سوی شخصیت های سیاسی، مذهبی و جریان های داخلی . اظهارات امیر انتظام درباره نامه معذرت خواهی دولت عراق از حوادث مرزی.

* دیدار خداحافظی عبدالملک الیاسین سفیر عراق در تهران با وزیر امور خارجه ایران؛ گزارش روزنامه کیهان از تغییر سفیر عراق در تهران و علل آن.

* واکنش تند روزنامه های کشورهای عربی در مورد اظهارات آیت الله صادق روحانی در مورد تجدید مالکیت ایران بر بحرین.

* آغاز مذاکرات حافظ اسد و احمد حسن البکر در مورد وحدت سوریه و عراق و بازتاب آن.

* دکتر صادق طباطبایی معاون سیاسی وزیر کشور نظریات دولت موقت را درباره انتخابات و مشکلات تشکیل مجلس مؤسسان تشریح کرد.

* انتشار متن قانون اساسی جدید با 12 فصل و 151 ماده درمطبوعات کشور.

 

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

 

 

 

 

 

 

آخرین به روز رسانی در شنبه 27 خرداد 1391 ساعت 19:42