خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 27/3/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
شنبه 27 خرداد 1391 ساعت 04:53

بسمه تعالی

 

* گزارش های رسانه های بیگانه از آخرین تحولات مرزی ایران و عراق. القبس: عراق در حمایت از خواسته های اعراب ساکن ایران مبنی بر خودمختاری دست به اقدام نظامی علیه ایران زده است. رویتر: عراق نیروهای خود را در امتداد مرز با خوزستان تقویت کرد. آسوشیتدپرس: ایران و عراق به بسیج سربازان در طول مرزهای خود پرداخته اند. ادامه جنگ تبلیغاتی شدید رسانه های عراقی علیه ایران.

* گزارش یونایتدپرس و النهار از مذاکرات حافظ اسد و احمد حسن البکر برای تحکیم وحدت در کشور و تأثیر آن در روابط ایران و عراق.

* وزیر اطلاعات عراق: بحرین عربی است و هیچ ادعایی در مورد آن وارد نیست، عراق درصدد است هویت عربی سراسر نواحی عربی را حفظ کند.

بیانیه وزارت خارجه مبنی بر اینکه آیت الله روحانی دارای سمت رسمی نیست و اظهارات ایشان (در مورد بحرین) در حکم اظهار عقیده آزاد و خصوصی هر فرد است.

* راهپیمایی و تشکیل جلسه سخنرانی در نهضت آباد اهواز در محکومیت اقدامات ضد انقلاب اسلامی دولت بعثی عراق و در پشتیبانی ازامام خمینی و دولت جمهوری اسلامی.

* انتشار پیام آیت الله سید محمد باقر صدر رهبر شیعیان عراق به ملت ایران در گرماگرم پیروزی انقلاب اسلامی در روزنامه کیهان با تأکید بر نقش ایمان مذهبی و پیروی مردم از رهبری دینی در پیروزی مبارزات ملت ایران.

* اطلاعیه"حرکت انقلاب اسلامی عراق" در تشریح اقدامات دولت بعثی عراق برای مقابله با انقلاب اسلامی با اشاره به اعلامیه حزب بعث تحت عناون "آنچه که یک بعثی باید بداند".

* گزارش مفصل حزب دموکرات کردستان عراق(قیاده موقت) درباره درگیری های عناصر این حزب با نیروهای نظامی عراق در مناطق مختلف کردستان عراق از ابتدای ماه گذشته تا پنجم ماه جاری.

* گزارش روزنامه اطلاعات از فعالیت وابستگان به رژیم گذشته از جمله نصرتی( رئیس پیشین ساواک سنندج)، پالیزبان، قیاده (بارزانی ها) و اویسی در نوار مرزی ایران و عراق؛ پیش بینی روزنامه فایننشال تامیز درباره تغییرات قریب الوقوع در سطح رهبری عراق.

* اعلام حمایت عزالدین حسینی از آرمان و خواسته های حزب جمهوری خلق مسلملن ایران و رد کنفرانس سنندج؛ تظاهرات دیپلمه ها و فارغ التحصیلان بیکار در خیابان های سنندج با شعار زنده باد شاه؛ گزارش خبرگزاری پارس از گسترش فساد، عرضه مشروبات الکلی و موارد مخدر در معابر عمومی سنندج و بی توجهی مسئولین.

* انتشار نامه سرگشاده انجمن اسلامی فرهنگیان مریوان خطاب به گردانندگان نشریه پیکار( ارگان سازمان کمونیسیتی پیکار در راه آزادی طبقه کارگر) و محکومیت نقش این نشریه در شایعه پراکنی و تحریف اخبار و حقایق کردستان.

* ادامۀ تلاش سازمان مجاهدین برای تحت الشعاع قراردادن موضوع جاسوسی محمدرضا سعادی و انتشار نامه همسر وی مبنی بر اینکه اعترافات سعادتی(منتشر شده توسط سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی) در زیر شکنجه گرفته شده است.

* اظهارنظر ابوالفضل قاسمی(دبیر کل حزب ایران)، رحمت الله مقدم مراغه ای( رهبر نهضت رادیکال) محسن پزشکپور (رهبر حزب پان ایرانیست) درباره متن قانون اساسی، تشکیل مجلس خبرگان یا مؤسسان، محاسن و معایب قانون اساسی و ...

* انتشار بیانه مفصل نهضت آزادی با عنوان" تحلیلی از شرایط امروزی انقلاب اسلامی ایران و نقد نیروهای درون انقلاب "و تجزیه و تحلیل فتنه های راست و چپ در کردستان، گنبد، خوزستان، عدم قاطعیت گردانندگان امور، تفرقه در مراجع قدرت، علل سرعت گرفتن انقلاب و نارسایی های آن، نیروهای مؤثر بر انقلاب و پیشنهادهایی برای هماهنگی بین رهبری، شورای انقلاب و دولت.

* مخالفت فرمانده ژاندارمری کل کشور با قرار دادن اقلام مورد نیاز سپاه در اختیار این ارگان و احاله آن به صورت جلسه نمایندگان نهادهای انقلابی و نیروهای مسلح که طبق آن نیازمندی های سپاه باید توسط اداره چهارم ستاد ارتش برآورده شود.

* بیانات امام خمینی در جمع گروهی از مردم تهران، اصفهان و عشایر کرد در رد مجلس مؤسسان و آخرین تصمیمات متخذه درباره تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی.

* گزارش خبرگزاری فرانسه از اعلام پشتیبانی کنگره فوقالعاده اعضای فرماندهی انقلاب لیبی و رهبران سازمان های فلسطین از انقلاب ایران در برابر امپریالیست ها و صهیونیست ها.

* وزیر دفاع عربستان: ما در مقابل تهدیدات به جنگ لفظی نمی پردازیم و عملاً دست به اقدام خواهیم زد.

* روزنامه الحوادث چاپ بیروت: آمریکا خود را برای یک نبرد قاطع و سرنوشت ساز در پاییز و زمستان امسال آماده می کند. طرح ریزان استراتژی آمریکا ازمسئله کردها به عنوان عامل انفجار استفاده کردند و به این نتیجه رسیدند که این عامل نمی تواند موفقیت آمیز باشد لذا حریق مورد نظر در خلیج فارس براساس برخورد بین ایران و عراق پی ریزی شده است.

 

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

 

 

 

 

آخرین به روز رسانی در شنبه 27 خرداد 1391 ساعت 19:42