خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 30/3/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
سه شنبه 30 خرداد 1391 ساعت 09:39

بسمه تعالی

 

* انتشار خبری از قول حجت الاسلام خلخالی مبنی بر مجازات خائنین و تجزیه طلباناز جمله شبیر خاقانی؛ و در پی آن دعوت گروهای خلق عرب به راهپیمایی اعتراض آمیز در خرمشهر؛ اطلاعیه شورای تأمین خرمشهر در تأکید بر اجرای قطعنامه آیت الله خاقانی و دکتر مدنی و تجلیل از مقام علمی و روحانی آیت الله و درخواست حفظ آرامش از مردم شهر.

* ادامه اقدامات خشونت بار درخرمشهر: حمله به انبار مخابرات خرمشهر و به آتش کشیدن آن، آتش زدن خانه های اداره بندر و پرتاب نارنجک و بمب دستی به داخل خانه بعضی از مردم.

* مصاحبه استاندار خوزستان با روزنامه کویتی الانباء درباره علل حوادث این استان و دخالت سه گروه در این حوادث (افراد ساده لوح، ساواکی ها و عوامل وابسته به رژیم فاسد پیشین و پادوهای استعمار بین المللی)، ردّ وجود کدورت بین وی و آل شبیر خاقانی و گله از عراق و کویت به دلیل عدم ابراز دوستی.

* جلال الدین حسینی ( امام جمعه بانه و برادر شیخ عزالدین) طی مصاحبه ای نظریاتی متضاد با اندیشه اسلامی درباره کنفرانس سنندج، اختلافات مفتی زاده و عزالدین حسینی و علل مهم عدم شرکت عزالدین حسینی در کنفرانس سنندج، ابراز داشت.

* اقدامات تبلیغاتی سازمان مجاهدین خلق برای تحت الشعاع قرار دادن واقعیات مربوط به دستگیری سعادتی، از جمله ارسال نامه به دکتر علی اصغر حاج سید جوادی به عنوان کمیسیون حقوق بشر و استمداد برای رسیدگی به" دستگیری و شکنجه مجاهدین " انتشار اطلاعیه سازمان در ردّ اظهارات آیت الله مهدوی کنی مبنی بر عدم شکنجه سعادتی؛ انتشار پیامی با عنوان "پیام مادر رضایی ها شهید به مردم ایران به مناسبت دستگیری و شکنجه مجاهد اسیر محمدرضا سعادتی".

مصاحبه تلفنی آیت الله موسوس اردبیلی با روزنامه انقلاب اسلامی و تأیید صحت پرونده منتشره توسط سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی درباره اتهام جاسوسی سعادتی.

* تفسیر هفته نامه امت (ارگان جنبش مسلملنان مبارز) با عنوان "قدرت طلبی رژیم عراق" و بررسی اینکه "چرا عراق به کشوری انقلابی حمله می کند؟"

* نامه رئیس ستاد کل ارتش به نخست وزیر و درخواست استفاده از خودرو به جای هواپیما و هلی کوپتر در مأموریت ها و موارد غیر ضروری به علت مشکلات موجود.

* فرمانده سپاه پاسداران احکام اعضای ستاد فرماندهی سپاه پاسداران کردستان را صادر کرد.

* پیام آیت الله العظمی مرعشی نجفی در تأیید اصل 13 قانون اساسی و تعیین تشیّع به عنوان مذهب رسمی کشور و اقامه دلایل عقلی و تاریخی برای آن و بر شمردن 9 کشور اسلامی که مذهب رسمی آنها در قانون اساسی مشخص شده است.

* مصاحبه تلویزیونی دکتر صادق طباطبای معاون سیاسی وزارت کشور(که پس از انتصاب امیر انتظام به سفارت ایران در سوئد به عنوان سخنگوی جدید دولت مطرح است) درباره روند تهیه پیش نویس قانون اساسی، اعمال نظریات مراجع، تبادل نظر در شورای انقلاب و اداره طرح های انقلاب و نهایتاً انتشار آن، جایگزینی مجلس خبرگان به جای مؤسسان، رفراندوم قانون اساسی و منحصر به فرد بودن دمکراسی در ایران در مقابل نمونه های شرقی و غربی آن.

* جنگ تبلیغاتی شدید روزنامه های الثوره و الجمهوریه (ارگان های حزب بعث عراق)علیه جمهوری اسلامی ایران و بازتاب آن در گزارش خبرگزاری فرانسه و یونایتدپرس.

* گزارش آسوشیتدپرس از مذاکرات مجدد و محرمانه حافظ اسد و احمد حسن البکر درباره ادغام دو کشور سوریه و عراق و اعلام موافقت دو کشور با تشکیل یک فرماندهی سیاسی مشترک.

 

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

 

 

 

 

آخرین به روز رسانی در سه شنبه 30 خرداد 1391 ساعت 10:22