خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روزشمار 1/4/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 18:41

بسمه تعالی

* ادامه ناآرامی ها در خرمشهر: انفجار مین در محل تقاطع جاده خاکی و آسفالته شهر، قاچاق گسترده سلاح از عراق به ایران و دستگیری محمد ناصری قاچاقچی اسلحه و عزیز صابری از اعضای سازمان انقلابی در خرمشهر.

* تظاهرات امروز موافقین آیت الله خلخالی و مدنی استاندار خوزستان در اهواز؛ قسمتی از مصاحبه آیت الله خلخالی با هفته نامه فردوسی درباره اوضاع خوزستان و نحوه برخورد وی با شیخ شبیرخانی.

* تلگرام گروه های اسلامی سنندج به وزارت کشور و درخواست برکناری فوری یونسی از استانداری کردستان و اشاره به اینکه او سمبلی از استاندارهای دوره طاغوتی است. اظهارات مفتی زاده علیه یونسی و متهم کردن او به دروغگویی و رفتار ناروا، برانگیختن اغتشاش و بلوا، بی توجهی به مردم و عدم مقابله با غارتگران.

* اطلاعیه دادستان انقلاب اسلامی گنبد درباره مسائل ارضی منطقه ترکمن صحرا و چگونگی تقسیم محصول به دست آمده از زمین های متعلق به وابستگان رژیم گذشته.

* تلگرام سازمان مجاهدین خلق به نخست وزیر، شورای انقلاب و وزیر دادگستری و درخواست رسیدگی به دستگیری و شکنجه محمد رضا سعادتی.

* گزارش چگونگی به هم خوردن میتینگ جبهه دمکراتیک ملی در زمین چمن دانشگاه تهران در خصوص اعلام مواضع درباره قانون اساسی و تشکیل مجلس مؤسسان و بازتاب آن در برابر رادیو و بی.بی.سی.

* انتشار قطعنامه 7 ماده ای همافران نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در حضور امام خمینی در قم و درخواست ادامه پاکسازی در ارتش.

* سخنرانی دکتر یزدی وزیر امور خارجه در شیراز درباره قراردادهای خارجی ایران و برنامه های دولت موقت برای تعیین سرنوشت آنها.

* مصاحبه مطبوعاتی امیر انتظام(سفیر ایران در سوئد) در خصوص نظریات دولت موقت درباره روابط ایران و عراق، روابط ایران و آمریکا و سیاست دولت در قبال تسلیحاتی با آمریکا و نیز موضوع کارشناشان و مستشاران آمریکایی در ایران.

* تصویب لایحه 1/3 میلیارد دلاری خرید چهار ناوشکن سفارش شاه مخلوع ایران به آمریکا در کنگره آن کشور جهت واگذاری آنها به نیروی دریایی آمریکا و بازتاب این خبر در آسوشیتدپرس.

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی