خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 4/4/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
شنبه 03 تیر 1391 ساعت 18:27

بسمه تعالی

 

* اطلاعیه فرمانداری خرمشهر دربارۀ تعویق مهاجرت روحانیون شهر در اعتراض به اقدامات ضد انقلاب و سفر نماینده ستاد امام خمینی به خرمشهر جهت رفع نگرانی از روحانیون.

* آزادی 200تن از بازداشت شدگان حوادث اخیرخرمشهر؛ حمله به پاسگاه دوربند؛ حمله با آر پی جی به  پاسگاه دریایی خرمشهر؛ پرتاب نارنجک به خانه حجت الاسلام جمی از روحانیون مبارز آبادان, آتش زدن کتابفروشی ارانی در آبادان.

* تظاهرات در آبادان به طرفداری از شبیرخاقانی و علیه مدنی و آیت الله خلخالی، صدور قطعنامه 9 ماده ای و درخواست رعایت حقوق ملت ها در قانون اساسی، آزادی زندانیان عرب، شناسایی و مجازات مسببین وقایع خرمشهر، رفع سانسور از رسانه ها. گزارش جهت دار سازمان کمونیستی "رزمندگان طبقه کارگر"از این تظاهرات.

* گروهی با عنوان "هواداران کانون فرهنگی خلق عرب خرمشهر" خواستار توجه دولت به آرمان ها ی اعراب ایرانی شدند. گزارش رادیو لندن از نامه شبیر به مهندس بازرگان مبنی بر اینکه اعراب ایرانی اعتماد خود را نسبت به دولت مرکزی از دست داده اند.

* گزارش اطلاعات و کیهان از تظاهرات له و علیه یونسی استاندار کردستان در سنندج.

* گزارش روزنامه بامداد از کشف شش هزار کلاشینکف در مرز ایران و عراق.

* بروز درگیری های ارضی در کردستان و استفاده گروه ها از آن در جهت اهداف خود؛ زد و خورد افراد حزب دمکرات با افراد ایل منگور در اطراف پیرانشهر؛ اطلاعیه حزب دمکرات و اطلاعیه عزالدین حسینی درباره تسلیح مالکان و رؤسای عشایر منطقه توسط پاسداران انقلاب اسلامی ارومیه.

* پیام اعتراض آمیز مفتی زاده به آیت الله العظمی مرعشی نجفی به خاطر اعلام نظر ایشان مبنی بر لزوم تصریح بر شیعه اثنی عشری در قانون اساسی.

* آزادی حماد شیبانی عضو سازمان چریک ها ی فدایی خلق از زندان با قرار وثیقه؛ اتهامات و علل دستگیری وی؛ اعتراض پاسداران، قضات دادسرای انقلاب، مسئولین زندان و انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علم و صنعت به آزادی وی.

* سخنرانی دکترمحمد جواد باهنر (از بنیان گذاران حزب جمهوری اسلامی) در دانشگاه علوم و فنون ارتش درباره پیش نویس قانون اساسی، چگونگی تشکیل مجلس خبرگان و تعداد نمایندگان آن و عملکرد گروه  های مخالف نظام در برابر انقلاب اسلامی.

* گزارش کیهان از انتقال وظایف کمیته ها به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

* ستاد فرماندهی سپاه پاسداران طی نامه ای به مهندس بازرگان خواستار همکاری و همفکری نزدیک با کلیه سازمان ها دولتی شد.

* رژه افسران، درجه داران و سربازان پادگان جمشیدیه از برابر یک دانشجو، یک کارگر، یک روحانی و یک خانم به عنوان نمایندگان اقشار مختلف مردم و سخنرانی تیمسار امیر رحیمی(فرمانده پادگان) و آیت الله علامه نوری درباره ویژگی ارتش جمهوری اسلامی و قدرت آن برای مقابله با توطئه های عراق.

* رادیو بغداد به نقل از روزنامه الثوره: ایران چه در گذشته و چه درحال بزرگترین خطری است که عربیت خلیج ]فارس[ و استقلال سیاسی و اقتصادی آن را تهدید می کند.

* صدام حسین معاون ریاست جمهوری عراق در اجلاس سندیکای پزشکان عراق و سوریه: برای مقابله با خطر حرکت نوین اسلام، سوریه و عراق برای تقویت ناسیونالیسم عرب، خواهان اتحاد دو حزب بحث هستند.

* سازمان "حرکت انقلاب اسلامی عراق" طی اعلامیه ای به ملت عراق خواستار قیام علیه حکومت بغداد برای آزادی آیت الله صدر شد.

* وزیر اطلاعات عراق: هیچ عربی نمی تواند ادعاهای ایران را مبنی بر مالکیت بحرین و سه جزیره عربی خلیج عربی بپذیرد.

* نامه وزارت کشور جمهوری اسلامی به وزارت خارجه درباره کمک های مالی عراق به عناصر ضد انقلاب جهت خرابکاری در خاک ایران.

* ادامه بازداشت ها و ایجاد محدودیت ها برای علما در عراق از جمله دستگیری  آیت الله سیدعباس خاتم، دستگیری آیت الله رضوانی نماینده امام در عراق و اخراج از آن کشور؛ ...

اطلاعیه جنبش اسلامی کردستان عراق در حمایت از انقلاب اسلامی و تقبیح اقدامات رژیم عراق علیه آن.

 

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی