خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 9/4/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
جمعه 09 تیر 1391 ساعت 07:12

بسمه تعالی

 

* حمله افراد مسلح به فرودگاه آبادان برای دومین بار و پرتاب نارنجک به سوی آن و آسیب دیدن یک هواپیمای دو موتوره.

* گروهی با عنوان" فداییان سازمان سیاسی عرب عربستان" با انتشار اخطاریه ای تهدید به عملیات نظامی علیه نیروها و تأسیسات دولتی کرد.

*  در پی دستگیری حامل کارتن های جزوه "آنچه در خرمشهر گذشت" از انتشارات گروهی موسوم به "سازمان انقلابی" یکی از مسؤلین این سازمان طی نامه ای به روزنامه انقلاب اسلامی ضمن تکذیب شرکت فرد فوق در وقایع خرمشهر، سازمان انقلابی را پشتیبان جمهوری اسلامی و مدافع خلق های کشور، از جمله خلق عرب اعلام کرد. دادستان انقلاب اسلامی خوزستان در جوابیه ای این گروه را نفاق افکن، ضد مردمی، طرفدار بیگانه و جزوات فوق را تحریک آمیز خواند.

* اظهارات دادستان انقلاب اسلامی خوزستان مبنی بر دستگیری 100 نفر در ماهشهر که قصد رفتن به عراق برای آموزش نظامی و سیاسی داشتند. خبر فرمانده سپاه خرمشهر در مورد دستگیری عوامل عراقی در خرمشهر که سلاح توزیع می کرده اند.

* گزارش مرزبانی خرمشهر از تحرکات خودرهای عراقی در داخل خاک ایران.

* طاهر توفیق عضو رهبری حزب بعث عراق: ایران سیاست ضد نژادی و تجاوزکارانه در قبال عراق در پیش گرفته است...؛ گزارش رادیو صوت الجماهیر از تلگراف سازمان های حزبی و حرفه ای عراق به مهندس بازرگان و نکوهش ادعاهای تعلق بحرین و سه جزیره به ایران.

* آیت الله صدر در یک گفت و گوی تلفنی از نجف با کیهان، نگرانی خود را از حال علمای اخراج شده اعلام کرد وی پیام هایی در پاسخ با تلگراف امام خمینی و آیت الله گلپایگانی فرستاد در پیام به امام، ضمن اعلام در محصور بودن خود، برای امام آرزوی موفقیت کرد.

* تجاوز چند هواپیمای عراقی به فضای شهر مریوان؛ درخواست" سازمان حقوق بشر عراق" از دبیر کل سازمان ملل برای جلوگیری از آزار و محدویت اعراب در ایران.

* در پی اظهارات استاندار کردستان درباره مفتی زاده، اقشار مردم سنندج، یونسی را به علت اهانت به مفتی زاده محکوم کردند.

* سازمان مجاهدین خلق طی نامه ای به رسانه های مختلف، به توجیه ارتباط سعادتی با مأموران شوروی پرداخت و اهداف این ارتباط را کسب اطلاعات درباره فعالیت "سیا" در ایران و تشریح موازین ملی و اسلامی میهن و انقلاب برای شوروی ذکر کرد.

* لایحه قانون انتخابات مجلس خبرگان در 41 ماده به تصویب شورای انقلاب رسید. اظهارات وزیر کشور درباره این لایحه، زمان انتخابات، شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان و تعداد نمایندگان هر استان.

* لایحه تسریع در رسیدگی به اتهامات ضد انقلابی پرسنل شاغل در ارتش، شهربانی و ژاندارمری به تصویب شورای انقلاب رسید.

* جلوگیری از خروج محمد منتظری و همراهان از کشور، جلوگیری وی از پرواز بعضی از هواپیماها و سرانجام دادن اجازه خروج به وی؛ محمد منتظری دلتمردان را به نداشتن بینش انقلابی متهم کرد و گفت من برای انجام کارهای ضروری قصد سفر به لندن را داشتم و هفت روز قبل بلیط هواپیما خریدم... در رژیم گذشته وقتی از ایران فراری شدم و گذرنامه و شناسنامه ام از بین رفت و به همین خاطر پاسپورت بحرینی گرفتم و در زمان نخست وزیری بختیار از مرز خسروی به ایران بازگشتم.

* مصاحبه وزیر خارجه با یونایتدپرس درباره: مشکلات روابط ایران و امریکا، نپذیرفتن سفیر جدید آمریکا، ورود هیئت آمریکایی به ایران برای بازخرید سلاح های اضافی و دستگاه های نظامی ایران از جمله هواپیماهای جنگی، موشک های هدایت شونده و رادار.

* انتصاب ژنرال برنارد راجرز به فرماندهی کل نیروهای ناتو به جای ژنرال هیگ؛ تفسیر رادیو مسکو در این زمینه و تلاش راجرز برای تشکیل نیروی 110 هزار نفری واکنش سریع برای دخالت نظامی در امور آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین و تشکیل سپاه ژاندارم خلیج فارس؛ مواضع کویت و عربستان و امارات متحده عربی درباره سیاست نظامی آمریکا در منطقه.

 

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی