خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 11/4/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
شنبه 10 تیر 1391 ساعت 14:21

بسمه تعالی

 

* اخطار دادسرای انقلاب اسلامی خوزستان به کسانی که با داشتن اسلحه غیرمجاز سبب ناامنی می شوند؛ اظهارات قائم مقام مرزبان خرمشهر درباره قاچاق انواع اسلحه از عراق به خوزستان و آموزش افراد جبهه التحریر خوزستان در بصره؛ اظهارات فرماندار خرمشهر مبنی بر دستگیری 12 جاسوس عراقی؛ تفسیر روزنامه کیهان از تأثیر انقلاب اسلامی ایران در عراق.

* ادامه جنگ تبلیغاتی رسانه های عراقی علیه ایران، از جمله ادعای تضییع حقوق مردم عرب در ایران و همکاری جدید ایران و آمریکا.

* اطلاعیه سازمان ایالتی حزب توده ایران در خوزستان درباره توطئه های اردوی ضد انقلاب داخلی و خارجی و گروه های چپ و راست به رهبری سازمان های جاسوسی سیاه موساد و ساواک در منطقه و اقدامات عراق برای ضربه زدن به جنبش انقلابی ایران.

* انتقاد عزالدین حسینی از رادیو تلویزیون جمهوری اسلامی به دلیل پخش خبری مبنی بر طرفداری فئودال ها از حکومت اسلامی.

* مصاحبه مطبوعای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در تشریح چگونگی ارتباط سعادتی با روس ها و مدارک موجود در این خصوص، نحوه بازداشت سعادتی و حماد شیبانی و سایر ابهامات موجود در این زمینه.

* حمایت مراجع قم از جمله آیت الله شریعتمداری، آیت الله العظمی گلپایگانی و آیت الله العظمی مرعشی نجفی از اصل سیزدهم قانون اساسی در به رسمیت شناختن شیعه جعفری به عنوان مذهب رسمی کشور در پاسخ به تلگراف حجت الاسلام حاج سید علی نقی طبسی حائری.

* اطلاعیه دفتر امام خمینی خطاب به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی درباره ضرورت تشکیل انجمن های اسلامی نیروهای مسلح به منظور جلوگیری از نفوذ عوامل چپ و راست در پادگان ها و نیروهای مسلح.

* تفسیر روزنامه المستقبل چاپ پاریس دربارۀ اختلاف دیدگاه امام خمینی با بعضی از رجال ایران در خصوص تفکر ایرانی یا اسلامی، سیاست آمریکا در ایجاد اختلاف بین ایران و اعراب و درخواست امام از کشورهای عربی برای تماس با ایران برای حل مشکلات فیمابین.

 

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی