خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 12/4/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
يكشنبه 11 تیر 1391 ساعت 18:45

بسمه تعالی

 

* تلگرام سازمان سیاسی خلق عرب خوزستان به دبیر کل سازمان ملل و درخواست اعزام نماینده برای بررسی وضعیت زندانیان سیاسی عرب.

* درخواست ستاد مرکزی سپاه از لشکر 92 زرهی برای همکاری در تأمین نیازهای تسلیحاتی  واحدهای سپاه در منطقه جهت مقابله با تحرکات ضد انقلاب.

* تفسیر رادیو آمریکا از امکان بروز ناآرامی های مجدد در خوزستان به نقل از نامه دادستان  کل انقلاب به مهندس بازرگان و هشدار شیخ عیسی خاقانی در دیدار با آیت الله خمینی و مهندس بازرگان مبنی بر اینکه اگر دولت به تعهدات ماه قبل خود عمل نکند، مسئول عواقب آن خواهد بود.

* وقوع درگیری مسلحانه درآبادی جلدیان در پی دایر شدن دفتر حزب دمکرات کردستان؛ اظهارات استاندار آذربایجان غربی درباره این حادثه؛ اطلاعیه حزب دمکرات کردستان در توجیه واقعه جلدیان؛ گفته های عزالدین حسینی درباره چگونگی آغاز درگیری.

* تظاهرات موافقین و مخالفین دستگیری محمدرضا سعادتی در تهران و درگیری بین آنها؛ قطعنامۀ مجاهدین خلق در این زمینه، سخنرانی حجت الاسلام هادی غفاری در جمع موافقین؛ اطلاعیه دولت موقت بر عدم دخالت دولت در دستگیری و بازجویی محمدرضا سعادتی.

* دستگیری تقی شهرام از عاملان انحراف ایدئولوژیکی سازمان مجاهدین خلق و اطلاعیه کمیته مرکزی انقلاب اسلامی درباره چگونگی دستگیری و اتهامات وی.

* گزارش ژنرال گست رئیس هیئت مستشاری نظامی آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه آن کشور دربارۀ قانون اساسی ایران و وضعیت نیروهای مسلح در آن.

* هنری کیسینجر: ما باید بین شاه سابق که یک دولت ثابت آمریکا بوده و ایران که یک کشور بسیار مهم است فرق بگذاریم.

* گزارش کاردار سفارت آمریکا در تهران به وزارت خارجه آمریکا از ملاقات با دکتر یزدی و مذاکره درباره تنخواه گردان ایران در آمریکا، قراردادهای نظامی، اعزام هیئتی از ایران به آمریکا و بلعکس، تجهیزات ارتباطی آمریکا در ایران.

گزارش دیگر کاردار از ملاقات فوق دربارۀ آینده مناسبات ایران و آمریکا: تمایل آمریکا به استقلال و تمامیت ارضی ایران و علاقه به یک ایران نیرومند و آمادگی آمریکا برای همکاری در این زمینه و همچنین همکاری در زمینه رفع مشکلات.

قدردانی از امیر انتظام و یزدی، اظهارات یزدی در مورد عدم اطمینان حکومت و مردم ایران به پذیرفته شدن انقلاب آنها از سوی آمریکا....

 

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی