خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار13/4/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
سه شنبه 13 تیر 1391 ساعت 04:19

بسمه تعالی

* حمله با خمپاره به فرودگاه اهواز و شکسته شدن شیشه های برج مراقبت آن.

* تلگرام ژاندارمری کل کشور از آموزش نظامی 160 ایرانی در پادگان محمد قاسم عراق زیرنظر افسران عراقی.

* اظهارات رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی درباره آمادگی رزمی لشکر 92 اهواز برای مقابله با هرگونه نا امنی درونی و برونی و تصادفی بودن حمله هواپیماهای عراقی و عدم اتخاذ تصمیمات مغایر حسن هم جواری توسط عراق.

* افشاگری مرزبان خرمشهر درباره عوامل دست اندر کار حوادث خوزستان از جمله سیل قاچاق اسلحه از عراق به ایران، اقدامات تبلیغاتی عراق در خوزستان، خالی بودن پاسگاه های مرزی از نیرو و امکانات، آموزش نظامی گروهی با عنوان فدائیان عرب در اردوگاه های نظامی بصره، تمرکز نیروهای عراق در مرز ایران وبریده شدن سیم های خاردار درمنطقه کوشک.

* مجله عراقی الفبا: اعراب عادت کرده اند که عراق در برابر یورش تاتارها در قرن دهم و قرن بیستم ایستادگی کند! الثوره: همدستی کنونی ایران با امپریالیسم موجب وخامت اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور شده است.

* مصاحبه صدام حسین معاون رئیس جمهوری عراق با مجله آلمانی اشپیگل و اعلام مواضع بغداد درباره انقلاب اسلامی و روابط ایران و و تقویت نیروهای نظامی در کشوردر مرزها. استرداد سه جزیره و موضوع مالکیت بحرین.

* ورود احمد حسین السامرایی سفیر جدید عراق به ایران

* اخراج 27 تن دیگر از روحانیون مقیم عراق از این کشور.

* جلسه حسن تفاهم مفتی زاده و عزالدین حسینی با وساطت روحانیون سرشناس کردستان در قریه بوهد کندی و مذاکره آنها با انتشار اطلاعیه دو ماده ای درباره اصل 13 قانون اساسی(مسئله مذهب رسمی کشور) و مسئله خودمختاری کردستان.

* درج نامه سرگشاده ای به قلم دکتر هاشم شیرازی خطاب به مهندس مهدی بازرگان در روزنامه اطلاعات علیه انقلاب اسلامی ، دولت موقت و حاکمیت اسلامی و دفاع از عاملان ترویج قوم گرایی ضد انقلابی و مسببان اصلی حوادث سنندج و نقده.

* مواضع سازمان مجاهدین خلق درباره دستگیری و نحوه محاکمه تقی شهرام و اعلام بی اعتمادی سازمان به دستگاه های سیاسی، قضایی و امنیتی کشور، هشدار در مورد سوء استفاده از محاکه تقی شهرام علیه سازمان و عدم دامن زدن به جنگ مذهبی و غیر مذهبی و مسائل ایدوئولوژیکی.

* اظهار نظر و اعلام موضع دو دسته از افراد و گروه های موافق و مخالف نظام اسلامی درباره ماجرای سعادتی از جمله کمال گنجه ای (موافق نظام اسلامی) از زندانیان سیاسی رژیم شاه و 22 نفر از شاعران، نویسندگان و هنرمندان وابسته به جریان های لائیک و جمعیت حقوقدانان(مخالفین نظام).

* اعلامیه گروهی از همافران نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران درتعیین ضرب الاجل سه روزه برای: پاکسازی محیط نیروی هوایی، روشن شدن وضع همافران، تأیید بخشنامه ها توسط شورای مرکزی ستاد نیرو و جلوگیری از اخراج پرسنل.

* تحصن گروهی- که خود را از افراد سپاه پاسداران می نامیدند- در ساختمان دادستانی انقلاب و در اعتراض به کادر رهبری سپاه؛ پاسخ فرمانده کل و فرمانده عملیات سپاه به اعتراضات متحصنین و تأکید بر ضرورت تصفیه سپاه و گزینش افراد طبق ضابطه.

* تعیین تاریخ 12/5/1358 به عنوان زمان انتخابات مجلس بررسی نهایی قانون اساسی (مجلس خبرگان).

* بیانات امام خمینی درجمع پاسداران انقلاب اسلامی آباده و تشریح تفاوت های اساسی حکومت اسلامی با حکومت های دیگر.

* مصاحبه علی شمس اردکانی سفیر ایران در کویت با روزنامه کویتی السیاسه درباره تهدیدات آمریکا علیه انقلاب اسلامی و خلیج فارس.

 

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی