خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 14/4/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
چهارشنبه 14 تیر 1391 ساعت 04:28

بسمه تعالی

* پرتاب بمب دستی به سالن انتظار فرودگاه اهواز و درگیری مسلحانه بین مهاجمین و پاسداران و فرار آنها؛ اظهارات فرماندار اهواز دربارۀ هدف این حمله؛ گزارش کیهان از این حادثه.

* تحصن اعضای خانواده 15تن از دستگیرشدگان حزب کارگران سوسیالست درساختمان دادگستری اهواز و درخواست آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان.

* گزاذش ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی به نخست وزیردربارۀ فعالیت های دولت عراق علیه انقلاب اسلامی، از جمله: عملیات شناسایی و عکس برداری زمینی و هوایی، استقرار توپ و تجهیزات سنگین جنگی در مرز شلمچه، کنترل شدید روحانیون و طرفداران انقلاب اسلامی.

* سفر لرد کارینگتون وزیرخارجه انگلیس در رأس یک هیئت بلند پایه به عراق؛ گزارش رادیو ریاض از مأموریت و مذاکرات این هیئت در عراق.

* اوضاع داخلی عراق به نقل از منابع مختلف بویژه"حرکت انقلاب اسلامی عراق"؛ اطلاعیه سازمان امت اسلامی عراق دربارۀ برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای جنبش اسلامی عراق.

* گزارش ژاندارمری کل کشور به وزارت کشور از بروز درگیری بین پیشمرگان جلال طالبانی و ارتش عراق در دربندیخان.

* گزارش تحقیقی روزنامه کیهان از حمله عناصر ضد انقلاب بویژه نیروهای حزب دمکرات به ایل منگور از ایلات طرفدار انقلاب اسلامی و حمایت عزالدین حسینی از اقدامات پیشمرگان حزب دمکرات کردستان در سرکوب طرفداران انقلاب اسلام در روستاهای کردستان.

* اطلاعیه جمعیت کردهای مقیم مرکز و اعلام خطر در مورد توطئه های حساب شده ارتجاع و امپریالیسم در کردستان و ادعای نشر مطالب دروغ توسط روزنامه جمهوری اسلامی و رادیو تلویزیون درباره اوضاع پیرانشهر و نقده.

* اجتماع گروهی تحت عنوان نمایندگان عشایر و کردهای پاوه و اورامانات در اردوگاه  سریاس و صدور قطعنامه ای 7 ماده ای مبنی بر تصریح حق خودمختاری در قانون اساسی، سپردن امورامنیتی منطقه به افراد بومی، مذاکرات دولت با نمایندگان واقعی کرد دربارۀ حقوق ملی.

* راهپیمایی پنج هزار نفری مردم ایرانشهر در اعتراض به اصل 13 قانون اساسی و صدور قطعنامه 7ماده ای درحمایت از خودمختاری سیستان و بلوچستان و خروج پاسداران اعزامی از منطقه و واگذاری امنیت محل به افراد بومی.

* انتشاربیانیه نهضت آزادی ایران وهشدار دربارۀ افزایش قارچ گونه گروه ها و سازمان های سیاسی با ایدئولوژی ها و خط مشی های مختلف و خطرات این مسئله برای آینده کشور و انقلاب اسلامی و درخواست  از دولت برای جلوگیری از تشکیل گروه های بی ضابطه و جراید بی مسئولیت.

* پاسخ مفصل مهندس بازرگان نخست وزیر موقت به انتقادات مطرح شده علیه دولت در یک پیام تلویزیونی.

* اظهارات سخنگوی دولت دربارۀ مسائل روز از جمله رابطه دولت موقت با شورای انقلاب، مشکلاتی که  ممکن است توسط گروه های مختلف سیاسی به وجود آید، پناهندگان اخیر عراقی و شایعه حضور40 مستشار آمریکایی در ایران.

* تفسیر رادیو لندن و رادیو مسکو از حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس و تبعات آن.

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی