خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار16/4/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
جمعه 16 تیر 1391 ساعت 08:10

بسمه تعالی

* ادامه انفجارات درخوزستان از جمله انفجار مهیب در لوله های نفت در پنج کیلومتری بندر ماهشهرو قطع خطوط نفت امیدیه - آغاجاری و رکورد آبادان؛ شلیک موشک آرپی جی 7 به پاسگاه مرزی سعیدیه و انهدام ساختمان پاسگاه و تیراندازی با سلاح های کالیبر کوچک به آن و مجروح شدن تعدادی از پرسنل.

* اعلام آمادگی مردم روستای سید خلف اهواز برای تحویل داوطلبانه سلاح های خود به پاسداران انقلاب و خلع سلاح عمومی در این منطقه.

* درخواست استاندار خوزستان برای اجرای قاطعانه خلع سلاح عمومی درجلسه کمیته برنامه ریزی استان جهت اجرای برنامه های عمرانی در استان.

* گسترش روابط عراق با اروپا؛ سفر نخست وزیر فرانسه به بغداد و پایان دیدار وزیر خارجه آلمان از این کشور.

* گزارش جانبدارانه روزنامه اطلاعات از ضد انقلاب درحوادث جلدیان و گزارش متقابل کیهان از حرکات غیر قانونی افراد حزب دمکرات و اقدام عناصر ضد انقلاب در پاشیدن رنگ روی پرچم های حک شده بر خودروهای ارتشی پادگان مهاباد.

* انتشار بیانیه گروهی تحت عنوان " مسلمان متعهد کردستان" و اعلام مرزبندی با گروه های مخالف نظام و درمنطقه و ارائه پیشنهادهای اصلاحی برای قانون اساسی از جمله تصریح بر خود مختاری، اصلاح اصل 13 و شورای نگهبان.

* گزارش جنبش ملی مجاهدین خلق مرکز مشهد از چگونگی خلع سلاح مقرها و مراکز وابسته به این جنبش در مشهد به دست پاسداران انقلاب.

* اظهارات آقای آذری قمی دادستان اسلامی تهران درباره تشریفات قانونی محاکمه سعادتی و اصرار سازمان مجاهدین خلق برای آزادسازی بدون قید و شرط وی.

* شهادت حاج تقی طرخانی از بنیان گذاران مسجد قبای تهران به دست گروه فرقان.

* پیام کتبی مهندس بازرگان به آیت الله شیخ بهاءالدین محلاتی از روحانیون برجسته فارس و ترغیب ایشان برای بازگشت به شیراز.

* گزارش مطبوعات از اخراج 60 تن از درجه داران ارتش به دستور فرمانده کل دژبان؛ اقدامات دژبانی کل برای تدارک نیرو جهت انجام مأموریت های نظامی.

 * تحصن همافران پایگاه های تبریز، بابل، بوشهر وشیراز و اعلام خواسته های خود از جمله دگرگونی نهادهای ارتش، پاکسازی عناصر وابسته، بنیان گزاری ارتش با ایمان،رفع تبعیضات و...؛ پیام گروهی از افسران- نیروی هوایی به امام خمینی و اعلام اینکه هدف ما هدف رهبر انقلاب و آرزوی ما جهاد و شهادت، توقعی از ملت و دولت نداریم، موافق پیشنهادهای رفع تبعیض هستیم و با خواسته های غیر منطقی مقابله می کنیم. مهندس بارگان به همافران متحصن و دعوت آنان به پاسداری از انقلاب و نظم و قانون و قول رسیدگی به خواسته های آنان.

* سخنان امام خمینی در جمع پاسداران کمیته انقلاب اسلامی حصاری کرج و تشریح روند گذشته انقلاب، خطرات پیش رو و برنامه های آینده با تأکید بر وحدت و جلوگیری از تفرقه.

* مصاحبه مهندس سحابی سرپرست سازمان انرژی اتمی درباره تعطیلی نیروگاه های اتمی بوشهر و اهواز به علت کمبود بودجه و خروج کارشناسان خارجی.

 

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی