خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 17/4/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
شنبه 17 تیر 1391 ساعت 10:35

بسمه تعالی

 

* آتش سوزی مهیب در 7 لوله نفت و گاز آغاجاری به دنبال انفجار خطوط نفت و گاز ماهشهر و آغاجاری؛ اطلاعیه شرکت ملی نفت ایران در این زمینه.

* زخمی شدن 3 پاسدار و 4 نظامی در حمله به پاسگاه مرزی سعیدیه از خاک عراق؛ دستگیری 12قاچاقچی اسلحه در مرز ایران و عراق.

* پرتاب بمب دست ساز در کنار پل فلزی خرمشهر و زخمی شدن 3 پاسدار؛ اطلاعیه دادستان دادسرای انقلاب اسلامی خوزستان درباره مجازات شدید تظاهرات مسلحانه در شهر.

* تلگرام روحانیون خرمشهر به آیت الله العظمی نجفی و اظهار اطاعت از اوامر ایشان.

* معاون ادارۀ بندر خرمشهر طی مصاحبه ای وضعیت این بندر را تشریح کرد.

* گزارش روزنامه انقلاب اسلامی از صدور حکم اعدام برای7 نفر از علما و وکلای آیت الله صدر و دستگیری400 بانوی مبارز و اقدامات امنیتی رژیم عراق در سطوح مختلف جامعه.

* تلگرام جمعیت دفاع از آزادی و انقلاب سنندج (شاخه پوششی کومه له) به نخست وزیر و اعتراض همراه با تهدید تلویحی در مورد پذیرش استعفای یونسی استاندار کردستان؛ حمایت عزالدین حسینی ازابقای یونسی در مقام خود.

* اعلام موضع سازمان مجاهدین خلق ایران در قبال دستگیری تقی شهرام و اعلام اینکه ارتجاع درصدد بی اعتبار سازی سازمان با استفاده از وی می باشد؛ حمایت جبهه دمکراتیک ملی از خواست مجاهدین خلق مبنی بر حضور در دادگاه تقی شهرام.

* دعوت بنیاد آموزش و تبلیغات اسلامی الهادی به راهپیمایی اعتراض آمیزعلیه تلاش"عناصر و دوستان ناآگاه یا آگاهان فرصت طلب "جهت "انحراف مسیر انقلاب"؛ واکنش سازمان مجاهدین خلق و محکومیت این اعلام راهپیمایی و هشدار در مورد وقوع هر گونه حادثه ای علیه سازمان.

* گزارش و تحلیل جانبدارانه روزنامه مردم (ارگان حزب توده ایران) از ماجرای سعادتی و اعلام اینکه هدف محافل دست اندر کار دستگیری وی خدشه دار کردن حیثیت سازمان مجاهدین خلق و ایجاد برخی مقامات دولت موقت و تکذیب آن از سوی دادستان کل انقلاب اسلامی.

* هشدار سپاه پاسداران شیراز در مورد جمع آوری کتابهای دکترشریعتی توسط گروه های ناشناس.

* اعلام موجودیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهسوار و انحلال کمیته شهر و آغاز خلع سلاح عمومی در شهر.

* افشاگری امام خمینی درباره  ماهیت عناصر ضد انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم با ایشان و تأکید بر ضرورت عدم طرح مسائل غیراساسی و پرهیزاز ایجاد تفرقه و محکوم کردن آتش زدن خرمن ها در کشور توسط ضد انقلاب.

* گزارش سفارت آمریکا در تهران به وزارت امورخارجه آن کشور از گفت و گوی مأمور وزارت امور خارجه و رایزن سیاسی با دکتر سحابی وزیر مشاور در طرح های انقلاب و میناچی وزیر ارشاد ملی درباره قانون اساسی ایران و طرح های دولت موقت برای آن.

* گزارش مفصل و کاملاً سری کاردار سفارت آمریکا در تهران برای وزیر خارجه آن کشور درباره ملاقات کاردار با امیرانتظام و گفت و گو از علاقه آمریکا به برقراری رابطه با ایران و راه های بهبود مناسبات دو کشور، مشکلات داخلی و خارجی دولت موقت و اختلاف نظر در درون دولت.

* ورود تشریفاتی یک رزمناو آمریکایی و یک ناو پاکستانی به آب های ابوظبی و اظهارات حاکم امارات متحده عربی مبنی بر اینکه آمریکا ممکن است در حمله احتمالی یکی دو کشور عرب را به تصرف خود درآورد اما نمی تواند تمام جهان عرب را تسخیر کند.

 

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی