خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 18/4/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
يكشنبه 18 تیر 1391 ساعت 09:54

بسمه تعالی 

* راهپیمایی امروز درخرمشهر به دعوت جنبش مجاهدین خلق عرب به مناسبت چهلمین روز در گذشت شهدای خلق عرب با عکس هایی از شبیر خاقانی و عزالدین با شعارهای خود مختاری خلق عرب و درخواست محاکمه مدنی؛ صدور قطعنامه درپشتیبانی کامل از شیخ شبیر، آزادی بدون قید  شرط زندانیان عرب، تضمین حقوق ملت های کرد، عرب و...رفع سانسور؛ بازتاب این تظاهرات و پخش اعلامیه های گروه چهارشنبه سیاه در رادیو لندن.

* ادامه آتش سوزی خطوط لوله نفت وگاز امیدیه به آبادان دو روز پیش از انفجار و کاهش تولید پالایشگاه آبادان از 550 هزار بشکه در روز؛ انتشار اطلاعیه گروه چهارشنبه سیاه و پذیرش مسئولیت انفجارات و حملات در سطح خرمشهر وخوزستان با اعلام هشدار به مقامات حکومتی.

* سفر هئیت اعزامی امام خمینی به سرپرستی آیت الله جنتی و آیت الله کرمانی به سنندج جهت بررسی وضع روحانیان کردستان و گفت وگو با آنها درباره اصل 13 قانون اساسی.

* برگزاری جلسه بررسی مشکلات ناشی از درگیری نقده با شرکت مقامات دولتی و روحانیون منطقه وارائه پیشنهادهایی برای پایان دادن به مشکلات و بازگشت آوارگان.

* در پی سخنان امروز امام خمینی و تأکید ایشان بر حفظ وحدت، بنیاد آموزشی و تبلیغاتی الهادی راهپیمایی اعلام شده علیه مواضع و رفتار سازمان مجاهدین خلق را لغو کرد.

* پیام امام خمینی به مناسبت نیمه شعبان خطاب به ملت مشتمل بر عفو عمومی با استثنای متهمین به قتل با صادرکنندگان دستور قتل، ضرورت تحول فرهنگی وحفظ استقلال کشور، تأکید انسجام قبل از پیروزی و پرهیز از تفرقه و...

* گزارش سفارت آمریکا درتهران به وزارت امور خارجه آن کشور از درگیری های طرفداران ومخالفان آیت الله شریعتمداری در تبریز و اشغال ایستگاه رادیو تلویزیون تبریز به دست گروه مسلح حزب جمهوری خلق مسلمان ایران، اختلافات بین آیت الله قاضی و آیت الله مدنی و ...

* گزارش کاردار سفارت آمریکا درتهران به وزارت امور خارجه آن کشور با عنوان " علاقه امیرانتظام به اطلاعات مشترک" واشاره به روابط سه گانه ایران وعراق و آمریکا و نگرانی های دولت موقت از مقاصد عراق.

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی