خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
انتظار مسافر
امتیاز کاربر: / 2
بدخوب 
نوشته شده توسط مدیریــــت   
شنبه 22 اسفند 1388 ساعت 17:17

 

 انتظار مسافر  گلچین دست نوشته های شهید ایوب پورخوش سعادت

 

خلاصه اي در مورد شهيد از نشريه وصال يافتگان ــ شماره 7

خلاصه اي در مورد شهيد از نشريه وصال يافتگان ــ شماره 7

ايوب پور خوش سعادت در سال 1340 در شهرستان فومن ديده به جهان گشود. او تمام دوران تحصيلي خويش را از مقطع ابتدايي تا دبيرستان با تلاش فراوان بسيار موفق بوده و پس از پشت سر گذاشتن سال چهارم متوسطه که مصادف بود با سال 57 و اوج مبارزات مردم بر عليه رژيم پهلوي، در حالي که هفده سال بيشتر نداشت با درک و معرفت فراوان و احساس مسئوليتي خطير پا به عرصه مبارزه وايفاي تعهد خويش نهاد .
او نقش خود را از طريق نوشتن مقاله هاي پر شور و افشاگرانه ،قرائت آنها در مساجد شهر و گاهي بواسطه تهيه تراکت و تابلو و تکثير اعلاميه هاي حضرت امام (ره) ونصب آنها در مکانهاي عمومي بصورت مخفيانه ايفا مي کرد . حضور او در تظاهرات خياباني سال 1357 کاملاً مشهود بود.
با پيروزي انقلاب در بهمن 1357 به جهت پاسداري از انقلاب ، چند ماه را با کميته انقلاب اسلامي همکاري نمود .در سال 58 با استعداد و توانايي علمي خوبي که بر خوردار بود توانست در دانشگاه تربيت معلم تهران در رشته کار شناسي جغرافيا پذيرفته شود. در مدت يکسالي که در دانشگاه بود (تا قبل از تعطيلي دانشگاهها بدستور حضرت امام) او عضو شوراي  مرکزي انجمن اسلامي دانشگاه و از اعضاي فعال تشکل نو پاي دفتر تحکيم وحدت بود.و نقش چشمگيري در هدايت فکري دانشجويان داشت. با تعطيلي موقت دانشگاه ، احساس مي کرد از محيط علم و معرفت فاصله گرفته و اين مسئله اورا مي آزرد. بنا براين ايوب براي پر کردن خلاء فکري ، مدت يکسال در دبيرستانهاي فومن به تدريس درس معارف و قرآن پرداخت . پس از آن با توجه به علاقه اي که به کسب معارف  الهي و علوم ديني داشت ، در آزمون ورودي مدرسه عالي شهيد مطهري تهران شرکت نمود و موفق به تحصيل در اين مدرسه عالي شد و از دانشگاه تربيت معلم انصراف داد. حضور در کلاسهاي درس اساتيد و علماي دانشمند و وارسته ،بهره گيري از جرعه حياتبخش قرآن و جديت در تحصيل معارف ديني، شخصيت  روحي و معنوي اورا روز به روز تکامل مي بخشيد واز وي انساني شايسته و با فضيلت مي ساخت  وي همچنين اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان شهرستان  فومن را تاسيس کرد و حضور بيشتر  وي در بين نوجوانان،دانش آموزان و دانشجويان اين شهر شد.
با شروع جنگ تحميلي عراق ، عليه ايران اسلامي ايوب به تحصيل علم در کنج حجره ها بسنده نکرد، وي کوشيد تا علمش را با عمل ممزوج کند و چندين بار داو طلبانه عازم جبهه ها شد در ميان رفت و آمد هاي پي در پي ،در عمليات بيت المقدس ، در منطقه عملياتي طراح از چند ناحيه بدن مجروح گرديده و به افتخارجانبازي نائل شد.واز آن به بعد سوداي وصال يار اورا آزرده تر مي ساخت و ديگر تاب تحمل دنيا را نداشت.......سرانجام در چهاردهم اسفندماه سال 1365 در منطقه عملياتي شلمچه ،عمليات کربلاي 5 شهد شيرين شهادت بر کام تشنه ايوب جاري گشت و روح بلندش سوار بر بال ملائک بر عرصه ملکوت عروج نمود .واما...  مگر نه اينکه عاشق حسين (ع) بودو مي بايست اين عشق را اثبات کند.
واين بود سرّ عشق،پس از هفت سال ميهماني در زمين آسماني شلمچه جسم مبارکش به ميهن رجعت کرد و در گلزار شهداي شهر فومن به خاک سپرده شد.
خلاصه اي در مورد شهيد از نشريه  وصال يافتگان ــ شماره 7


 
 

--------------------------------------------------------------------------------

وصیت نامه شهید ایوب پور خوش سعادت
 

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد الله رب العالمین .     اشهد ان لااله الا الله       واشهد اَنّ محمداً رسول الله       واشهد اَنّ علیاً ولیّ الله

با سلام و درود به پیشگاه با عظمت حضرت ختمی مرتبت محمد ابن عبدا... (ص) و جانشین به حق او،مظلوم تاریخ، حضرت علی(ع) و دُخت گرانمایه آن مقام باعظمت، کوثر اهل بیت، حضرت فاطمه زهرا(س) و یازده ذریه پاک آن حضرت، بخصوص امام غائب، امید صالحان و مصلحان، حضرت مهدی(عج) و نایب برحقش حضرت امام خمینی.

+ امروز که به سرزمین عمر خود که غبار بیست و پنج بهار بر آن نشسته است نظر می کنم، متاعی جز خار حسرت برای چیدن آماده نمی بینم.

حسرت از دست دادن فرصت ها، کفران نعمت ها و غفلت ها.

حسرت پی نبردن به رمزو راز هستی، حسرت نشناختن خود و خدای خود.

حسرت پند نگرفتن از تاریخ انسانها .

خداوند در این مدّت نعمت های بیشماری را به من عنایت نمود ولی من به نحو صحیح از آنها استفاده نمودم.

- یکی از این نعمت ها، زندگی در جامعه ای است که خانه اهل بیت است، و در کنار رهبری که وارث تمامی پیامبران و فریاد همه مظلومان است و زندگی در فضائی که از بوی خون شهیدان ،عطر آگین است.

این نعمت شایسته را شکری عظیم می بایست نمود، که ننموده ام.

- نعمت دیگر خداوند به من، داشتن پدر و مادری دلسوز و دوستدار اهل بیت است که در دامن پر مهرشان همیشه آوای عشق حسین(ع) و انتظار مهدی(عج) را در گوشم زمزمه می کردند.

پدر و مادری که هیچگاه نتوانستم و نخواهم توانست پاداش زحمات بی دریغشان را بدهم ، جز آنکه از خداوند برایشان طلب علوّ مقام و ازدیاد عزت نمایم.

- نعمت دیگر الهی، توفیق تحصیل علوم اسلامی است که او را بهتر بشناسم و از «دُعاه اِلی طاعبه » نکردم و دریغ از عدم استفاده صحیح از اوقات گرانبها و اساتید گرانقدر و کتب گرانمایه اسلامی .

* خداوند به من نعمت های بی شمار دیگری نیز عنایت کرده است و اکنون در آتش حسرت عدم شکر این نعمت ها می سوزم. شاید با آب خون، آتش افروخته در جانم خاموش گردد.

* ای برادران و ای خواهران ؛

شما را به اخلاص در عمل و صبر و استقامت در طاعت و شکر نعمت سفارش می کنم. خدا را دوست بدارید. با عشق به لقاء او زندگی کنید. به رحمتش امیدوار باشید . از رشته پیوند با درگاه الهی یعنی ائمه معصومین علیهم السلام یک لحظه غافل نباشید، که هر چه داریم بواسطه فیض وجود آنان است.

خود را وقف انقلاب اسلامی کنید و آماده سربازی در هر یک از سنگرهای خالی این انقلاب باشید.

جنگ را در سرلوحة برنامه های زندگیتان قرار دهید.

کینة دشمنان اسلام را در کنار حب الهی در دل خود بپرورانید.

یک لحظه از امام عزیزمان که عزت بخش مسلمین است ، غافل نباشید. او را چون گوهری در میان صدف های میلیونی خود بگیرید و در اجرای اوامرش یک لحظه درنگ ننمائید. وجود او در بین شما امتحان بزرگی است که خداوند از شما بعمل آورده است،سعی کنید از این امتحان سربلند بیرون آئید.

-عزیزان دانش آموز را به بلند همتی و تلاش بی وقفه در جهت خودسازی علمی، اخلاقی و اجتماعی سفارش می کنم. شما باید پیام رسان آرمان شهیدان برای تمامی تشنگان روی زمین باشید. باید بار غم همه مستضعفان را بر دوش خود احساس کنید. بازوی اسلام و انقلاب اسلامی و رهبر عزیزمان باشید.

- از مسئولین عزیز نظام جمهوری اسلامی عاجزانه خواستارم که در کنار همه مشکلات به مسائل نسل جوان اهمیت بیشتری بدهند، اینها سرمایه های آینده کشور و نهضت جهانی اسلام هستند. سعی کنید امانتدار خوبی برای سربازان امام زمان(عج) باشید.

* ای امت حزب ا... با وحدت خود مشت محکمی بر دهان توطئه گران چپ و راست بزنید و در مقابله با دسیسه های دنیا گرانه شیاطین، به سیرة «هیهات منّاالذلّه » امامانمان عمل نمائید. (که می نمائید.)

در صحنه حضور داشته و همواره یا ور صدیق اماممان باشید.

و سخن آخر اینکه :

ای انسانها، دنیا زیباست، آری زیباست و لکن زیباترین نیست.

دنیا را به بازی بگیرید و نگذارید شما را به بازی بگیرد. از روی این پل با سرافرازی بگذرید و ذلت پایبندی به آن را بر خود حرام نمائید.

سعی کنید همیشه دنبال زیباترین باشید که جز با «عشق» بدست نمی آید و جز در «جان» در جای دیگری نمی نشیند، و آن عشق به خداست که رضوان الهی را بدنبال دارد.

-در پایان یکبار دیگر شما را به تبعیت از مقام ولایت فقیه که ثمرة خون تمامی شهیدان تاریخ است، سفارش می کنم.

از همه کسانیکه به نحوی حقی بر من داشته اند حلالیت طلبیده و انتظار عفو دارم . امیدوارم که از زندگی پر غفلت من عبرت بگیرید و در دنیا، با استفاده صحیح از نعمت های الهی، شکرگزار خداوند یکتا باشید.

« والسلام علی عباد ا... الصالحین»