خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روزشمار 23/4/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
جمعه 23 تیر 1391 ساعت 07:07

بسمه تعالی

 * اظهار نظردادستان خوزستان درباره گروه های خلق عرب و چهرشنبه سیاه و وابستگی آنها به خارج و چگونگی برخورد با آنها؛ اظهارات شیخ شبیرخاقانی درباره گروه چهارشنبه سیاه وحرمت خرابکاری، وی حوادث خوزستان را ناشی از برخورد خشونت آمیز دولت ذکر کرد.

* انفجار نارنجک در چهارراه شلمچه؛ کشف مقادیر زیادی فشنگ، نارنجک کلاشینکف، لباس غواصی، پول و اعلامیه به زبان عربی در جزیره مینو؛ کشف یک شبکه جاسوسی عراق درمرز خسروی.

* مصاحبه مطبوعاتی هاشم صباغیان وزیر کشور درباره مشکلات موجود در مرز مشترک ایران و عراق در کردستان و خوزستان از جمله قاچاق اسلحه و تردد افراد ضد انقلاب.

* بمباران روستایی درحومه اورامات توسط دو هواپیمای سوخوی عراقی؛ گزارش اطلاعات از حمله متقابل پیشمرگان جلال طالبانی به پاسگاه ناوماجت عراق؛ عقب نشینی افراد پاسگاه گمه عراق و استقرار درکوه های زمناکوی.

* مصاحبه یک افسر پناهنده عراقی به ایران با خبرگزاری پارس درباره اقدامات وتحرکات دولت بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران.

* تفسیر خبرگزاری رویتر از سیاست نزدیک رژیم عراق به غرب در کنار حفظ دوستی با شوروی و استفاده از شرق وغرب در جهت اهداف رژیم خود و تأثیر انقلاب اسلامی دراین رویکرد جدید عراق.

* حمله عناصر ضد انقلاب به مقر سپاه پاسداران جدیدالتاأسیس مریوان و به شهادت رساندن 17 پاسدار از 25 پاسدار محلی آن.

* راهپیمایی در میدان آرادی سنندج با هدایت گروه های: جمعیت دفاع از آزادی وانقلاب، چریک های فدایی خلق، معلمان آزاد وسازمان زنان سنندج در محکومیت پذیرش استعفای یونسی و در خواست اخراج قیاده موقت از ایران وانتشار قطعنامه ای در رد مجلس خبرگان، پشتیبانی از حقوق خلقهای ایران، برپایی شوراها و اتحادیه های دهقانی، ابراز تنفر از دستگیری محمدرضا سعادتی و ...

* گزارش مطبوعات از تشکیل جلسه ای با شرکت استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان کمیته های مهاباد، معتمدان نقده، نمایندگان کرد وترک و... برای حل و فصل بحران آوارگان نقده و بازگرداندن آنها به شهر.

* بیانیه کانون فرهنگی وسیاسی خلق ترکمن علیه سفر اناقلیچ آخوند نقشبندی به گنبد واقامت وی در این شهر؛ نامه ای به عنوان گروهی از مردم ترکمن صحرا به دادستان کل انقلاب اسلامی ودرخواست محاکمه و مجازات وی به جرم همکاری با رژیم گذشته.

* نامه سرگشاده جبهه دمکراتیک ملی به نخست وزیر و طرح هشت سوال درباره نحوه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و میزان آزادی عمل احزاب، گروه ها وسازمان ها برای شرکت در انتخابات ودرخواست تضمین آزادی واقعی.

* هشدار نشریه مردم(ارگان حزب توده ایران) در مورد تحریک گروه های چپ نما در سراسر کشور.

* اعلام پشتیبانی همافران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی (هوانیروز) از تحصن همافران نیروی هوایی واعلام خواسته ایی چون ایجاد شوراها، دگرگونی نهاد های ارتش و...؛ بیانیه افسران و درجه داران و کارمندان پایگاه یکم ترابری نیروی هوایی جمهوری اسلامی درمحکومیت نفاق افکنی و حمایت از برقراری شورهاهای فرماندهی و پاکسازی در نیروی هوایی.

* انتشار اطلاعیه مهندس بازرگان در تأکید بر اینکه دولت در برابر فشار و تهدید برای تحقق خواسته های غیرقانونی تسلیم نخواهد شد.

* تشریح مصداق های عفو عمومی امام خمینی در مصاحبه مطبوعاتی دکتر صادق طباطبایی سخنگوی دولت؛ گزارش روزنامه اطلاعات از تعداد ممنوع الخروج ها و وضعیت آنها.

* گزارش هفته نامه بامشاد از خودداری ایران از پرداخت تعهدات خود به صندوق اوپک به علت بضاعت اندک دولت.

* اعلام وزارت خارجه آمریکا مبنی بر فروش یک میلیارد و دویست میلیون دلار اسلحه و تجهیزات نظامی آمریکا به عربستان سعودی.

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی