خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
راه پدر
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
جمعه 23 تیر 1391 ساعت 16:35

یا شهید

 

 

راه پدر

همانگونه که سید رضا اسدی با خدای خویش پیمان بسته بود تا در خدمت نظام اسلامی باشد و در راه خدا از هیچ تلاشی فروگذار نباشد،فعالیتهایش را به عمران و آبادی مناطق محروم و مردم مستضعف محدود نکرد وبا شروع جنگ تحمیلی توسط استکبار وهجوم وحشیانه ی ارتش بعثی،مردان پولادین همت و استوار قامت بی محابا و با ایمانی راسخ وارد نبرد شدند وبرای دفاع از آرمانها و ارزشهای دینی خود جانانه جلوی تعدی و هجوم دشمن ایستادند.

همسرم سید رضا هم چون سایر اقشار جامعه به همراه کاروان مردمی از طریق جهاد سازندگی استان گیلان برای خدمت رسانی به رزمندگان به دفعات وارد مناطق جنگی شد ومقتدرانه در مقابل دشمنان اسلام رزمید.

هربار که به مرخصی می آمد از شرایط سخت و حملات بیرحمانه و دردمنشانه مزدوران بعثی می گفت و اشک از چشمانش جاری می شد.زمستان سال1364بود که می خواست به جبهه اعزام شود و تصمیم گرفت پسران مان را که آن زمان در مقطع راهنمایی تحصیل میکردند باخود به جبهه ببرد.وقتی علت را جویا شدم،در جواب گفت:می خواهم پسرانم را با خود به منطقه ببرم تا از نزدیک رشادتها و از خودگشتگی رزمندگان اسلام را ببینند وبفهمند این آسایشی که در پشت جبهه دارند به واسطه جانفشانی و ایثار این انسان های بزرگ است.

اگر توفیق شد و در این راه شهید شوم آنان راه پدرشان را ادامه دهند و هرگز سنگر دفاع از اسلام را خالی نگذارند.

بعد از آنکه مرا از اهدافش آگاه ساخت به این حقیقت پی بردم که همسرم نه تنها خودش را از خادمان اسلام وامام می داند بلکه می خواهد این سعادت و افتخار در بین خانواده اش استمرار داشته باشد و هیچکدام از این نعمت الهی بی بهره نمانیم.

سید رضا کلامش رنگ بوی عشق داشت ووجودش در خدمت اسلام بود.او چون معلمی مدبر و متعهد،درس رستگاری را به ما آموخت تا هرگز فراموش نکنیم در سایه آرامش و آسایش،خون پاک مردان خدا هدیه شده است.

 

شهید سید رضا اسدی اسطلخی

نام پدر: سید جلال

تاریخ و محل تولد: 30/1/1326

شهرستان رشت

تاریخ و محل شهادت:26/5/1366

مکه مکرمه

سمت در جبهه: مسئول ترابری سبک

                 ___________________________________________________________________

برگرفته از

«سنگری از جنس عشق»

زندگینامه شهدای جهاد کشاورزی استان گیلان،

دفتر امور ایثارگران وزارت جهادکشاورزی

به اهتمام محمدرضا بینش  فرهمند

 

 

 

 

 

آخرین به روز رسانی در يكشنبه 06 اسفند 1391 ساعت 20:43