خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 25 تا 31/4/1358
امتیاز کاربر: / 2
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
يكشنبه 25 تیر 1391 ساعت 06:33

بسمه تعالی

اشاره:تحلیل از وقایع خرمشهر و حذف آیت الله شیخ شبیرخاقانی از معادلات سیاسی منطقه و پایان فعالیت علنی گروه های ضد انقلاب وابسته به عراق در خوزستان.

* انتقال شیخ شبیرخاقانی از خرمشهر به اهواز؛ سخنان ناصر جبروتی فرمانده پاسداران انقلاب اعزامی از تهران و مدنی استاندار خوزستان درباره چگونگی انتقال شیخ؛ تماس تلفنی فرمانده  پاسداران اعزامی از تهران با دفتر امام و دستور امام مبنی بر انتقال شیخ به قم.

* انتشار اطلاعیه شمار 2 دادستانی انقلاب اسلامی خوزستان در خصوص صدور حکم اعدام دو نفر دیگر از دستگیر شدگان حوادث خرمشهر .

* اظهارات محمدرضا علوی درباره علل استعفا از فرمانداری خرمشهر و راه حل بحران خرمشهر؛ گزارش مطبوعات ازعدم پذیرش استعفای علوی ازسوی مدنی و ابقای وی در پست خود.

* گزارش روزنامه آیندگان به نقل از شیخ عیسی خاقانی مبنی بر اینکه بمب منفجرشده در مسجد جامع در دست یکی از پاسداران بوده است. تظاهرات در خرمشهر علیه آیندگان و حمله به دفتر روزنامه و به آتش کشیدن آن و حمله مردم خشمگین به کتابفروشی های وابسته به جریان های چپ در خرمشهر و آتش زدن آنها.

* انعکاس مواضع حزب توده در روزنامه مردم باعنوان "توطئه درخوزستان".

* سخنان امام خمینی در جمع صد نفر از اعضای جامعه مبلغین اعراب ایرانی خوزستان و تأکید بر رعایت حقوق همه قومیت ها در جمهوری اسلامی و ضرورت پرهیز از تفرقه و دادن فرصت برای تدوین قانون اساسی، ملاقات گروه مذکور با آیت الله منتظری و تأکید ایشان به حفظ وحدت اسلامی و مبارزه با نغمه های تفرقه انگیز.

* انتشار اعلامه های سازمان فرهنگی نظامی انقلابیون خرمشهر در تشریح زمینه ها و عوامل بروز حوادث خرمشهر.

* حملات عناصر ضد انقلاب از داخل خاک عراق به پایگاهها و سایر مراکز دولتی از جمله حمله با آر پی جی7 به پاسگاه مؤمنی و حملات موشکی برای انهدام پل در جزیره مینو؛ مصاحبه مدنی با مطبوعات.

* ورود شیخ شبیرخاقانی در 28 تیر ماه 1358 به قم و انتشار پیامی خطاب به ملت ایران در 30 تیرماه 1358 و اعلام برائت از عناصر ضد انقلاب.

 

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

 

 

 

 

 

آخرین به روز رسانی در پنجشنبه 29 تیر 1391 ساعت 15:40