خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 13/5/1361
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
جمعه 13 مرداد 1391 ساعت 10:25

بسمه تعالی

 

* در گلوله باران امروز آبادان 3 تن شهید و 16 تن نیز مجروح شدند.

* ده خودرو حامل نیروهای نظامی و دو خودرو حامل جنگ افزار از اردن وارد عراق شدند.

* اقدامات امروز ضد انقلاب: حمله به یک پایگاه در مهاباد و عملیات کمین در مسیر یک خودرو سپاه در جاده اشنویه – ارومیه.

* سفیر عراق در عربستان: ما سه شرط ایران برای پایان دادن به جنگ را پذیرفته ایم. عراق در جست و جوی یک فرمول مناسب و سریع برای پایان دادن به جنگ است.

* وزارت اطلاعات عراق آمار تلفات انفجار بمب در این کشور در دهم مرداد ماه را اعلام کرد: 20 کشته و 128 مجروح. لوماتن: هدف بمب گزاری ها به شکست کشاندن کنفرانس عدم تعهد در بغداد است.

* سفیر عراق در اندونزی: بغداد برای پذیرایی از سران کشورها آمادگی کامل دارد. نود کشور برای شرکت در کنفرانس بغداد اعلام آمادگی کردند. وزیر خارجه سریلانکا: اجلاس سران باید ادامه یابد. رویتر"یک هیئت از وزارت خارجه کوبا به یوگسلاوی سفر کرده تا پیام کاسترو درباره ی تشکیل یک اجلاس اضطراری در کوبا برای تصمیم گیری محل و زمان برگزاری کنفرانس غیر متعهدها را تسلیم مقامات این کشور نماید. لوموند: آیا ایران برای جلوگیری از تشکیل کنفرانس سران در بغداد، به شیوه های دیگری نیز متوسل خواهد شد؟

* گزارش بی.بی.سی: درباره ی تلاش جدید ترکیه برای میانجی گری در جنگ عراق با ایران. روزنامه جمهوریت ترکیه: ژنرال " کنعان اورن " (رئیس جمهور ترکیه) با ارسال پیامی برای رئیس جمهور ایران و عراق از تمایلات آنان درباره ی تلاش میانجی گری ترکیه آگاهی یافته است. رویتر: سفر نخست وزیر ترکیه چرخشی آشکار در سیاست ترکیه در قبال جنگ ایران و عراق است. دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی: کمیته حسن نیت سازمان کنفرانس اسلامی کوشش های تازه ای را برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق آغاز کرده است. مجله آمریکایی " تایم": صدام به دلایل مختلف – از جمله شکست های متعدد نظامی و تلاش برای ایجاد امنیت در بغداد و کسب ریاست سه ساله نهضت عدم تعهد – شدیداً برای دست یابی به یک توافق سری برای صلح، کوشش می کند. ولی ایران هیچ علامتی جهت برآورده ساختن آرزوی صدام از خود نشان نمی دهد.

* گزارش خبرگزاری فرانسه از روابط اقتصادی فرانسه با عراق: عراق در صدر مشتریان فرانسه قرار دارد. هزار مؤسسه فرانسوی با عراق ارتباط دارند. هفت هزار و پانصد فرانسوی برای اجرای طرح ها در شرکت های مختلف عراق حضور دارند.

* مجله ی " تایم" عراق با پیش بینی حملات بیش تر از جانب ایران، کلیه ی مجوز های خروج اتباع ذکور عراق به خارج از کشور را لغو کرده است.

* نشریه ی " فرانکفورتر الگماینه": کارشناسان نظامی تردید دارند که ایران بتواند جنگ را در داخل عراق ادامه دهد.

 

 

برگرفته از کتاب عبور از مرز

نویسنده: علی رضا لطف الله زادگان

ناشر: مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ

 

 

 

 

 

آخرین به روز رسانی در جمعه 13 مرداد 1391 ساعت 10:48