خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 14/5/1361
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
جمعه 13 مرداد 1391 ساعت 10:36

بسمه تعالی

 

* سه جنگنده ایران بخش وسیعی از مواضع و محل استقرار، استحکامات و جنگ افزارهای ارتش عراق در شلمچه و بصره را بمباران کردند.

* در گلوله باران آبادان چهار تن کشته یا مجروح شدند.

* امروز نیز 33 خودرو حامل تجهیزات نظامی از اردن وارد عراق شد. نشریه ی " ال پائیس ": امریکا به وسیله ماهواره و هواپیماهای آواکس در تشخیص مواضع نیروهای ایرانی به عراق کمک می کند.

* در عملیات کمین نیروهای ضد انقلاب در مسیر سقز- بوکان، هفت تن از نیروهای خودی به شهادت رسیدند. ناکامی نیروهای مسلح غیر قانونی در نفوذ به شهر بوکان و حمله به ساختمان جهاد سازندگی پیرانشهر. در عملیات مشترک ارتش و سپاه در اطراف مهاباد، 34 تن از افراد ضد انقلاب کشته شدند. پاک سازی چند روستا در اطراف دیواندره.

* " مسعود رجوی " رئیس سازمان مجاهدین خلق: به زودی به ایران باز خواهم گشت. بنی صدر: اگر حکومت ایران سقوط کند، ریاست جمهوری ایران را بر عهده خواهم گرفت و رجوی نیز نخست وزیر خواهد شد. هرالدتریبون: بنی صدر قسم خورده بود که هرگز ایران را ترک نکند ولی وی به همراه رجوی از ایران فرار کرد. امروز یک ردیف خانه تازه ساز برای 40 نفر و باغچه سبزی کاری شده – که به خوبی نگهداری می شود – به مقر سریع التأسیس آنها رایحه ی همیشگی بودن بخشیده است.

* آقای هاشمی رفسنجانی در پایان جلسه ی شورای عالی دفاع: درباره ی حرکت های آینده در جبهه ها تصمیماتی اتخاذ شد. ما می خواهیم به صدام و حامیانش بفهمانیم که پشت مرزها نخواهیم ایستاد؛ در صورت عدم توجه برنامه های جدیدی را اجرا خواهیم کرد. بعید است که کشورهای غیر متعهد در مورد ناامنی کنفرانس هوشیاری لازم را به کار نبرند و دست به ریسک بزنند.

* سخنان فرمانده سپاه درباره ی عملیات رمضان، تلفات و خسارت های وارده به عراق نتایج اقدامات خودی در مقابله با سازمان مجاهدین خلق و برنامه های تأمینی سپاه برای خنثی کردن اقدامات آینده این سازمان.

* " میرحسین موسوی " نخست وزیر: وضعیت ما نسبت به سالهای گذشته که همه از سرنگونی جمهوری اسلامی حرف می زدند، بسیار خوب است و امروز ثبات کامل داریم.اکنون ایران به عنوان قدرت غیر متمایل به شرق و غرب درجهان

مطرح است. قدرت های جهان برای حفظ صدام اتفاق نظر دارند. طنین انداز شدن نغمه های صلح به علت ترس از سقوط صدام است. سیاست دولت بر اساس رسیدن به خود کفایی و اقتصاد سالم پی ریزی شده و از واردات کالاهای غیر ضروری جلوگیری خواهد شد.

* در دیدار "کاظم پور اردبیلی" معاون امور اقتصادی و بین المللی وزارت امور خارجه با سفیران کشورهای هند و کره شمالی، برپایی احتمالی اجلاس فوق العاده وزیران خارجه غیرمتعهدها در هاوانا به منظور تغییر محل دیگر، مورد بحث قرار گرفت. رادیو بی.بی.سی.: برخی کشورهای غیر متعهد مشغول بررسی راه حل هایی هستند که تشکیل کنفرانس "سران کشورهای غیر متعهد" را ممکن سازد. امکان تغییر محل کنفرانس از سوی اعضاء مورد مطالعه قرار گرفته است. یوگسلاوی مدافع سر سخت تشکیل کنفرانس سران در بغداد بود ولی در نظر خود تغییراتی به وجود آورده است.

* سخنان حبیب شطی دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی، درباره ی ادامه ی تلاش کمیته 9 نفره صلح این کنفرانس. گزارش مطبوعات ترکیه از سفر آتی نخست وزیر ترکیه به ایران جهت میانجی گری بین ایران و عراق. گزارش روزنامه سوریه و ترکیه از گفته های روز گذشته سفیر عراق در عربستان درباره ی پذیرش شرایط ایران.

* دولت عراق در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل، ایران را متهم کرد که به جنگ ادامه می دهد و درخواست کرد که جنگ دو کشور در مجمع عمومی سازمان ملل بررسی شود.

* نیویورک تایمز در مقاله ای با بررسی سابقه روابط عراق و امریکا، با توجه به اوضاع کنونی و بررسی سابقه رفتاری صدام در زمان حکومتش، به دولت امریکا توصیه کرد که روابط خود را با عراق برقرار کند.

 

 

برگرفته از کتاب عبور از مرز

نویسنده: علی رضا لطف الله زادگان

ناشر: مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ

 

 

 

 

آخرین به روز رسانی در جمعه 13 مرداد 1391 ساعت 10:47