خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روزشمار 15/5/1361
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
جمعه 13 مرداد 1391 ساعت 10:42

بسمه تعالی

 

* نیروهای خودی در یک عملیات در قصرشیرین دو ارتفاع مهم را از اشغال دشمن خارج کردند. با این عملیات جاده قصرشیرین به سرپل ذهاب از دید و تیر دشمن بیرون آمد و متقابلا جاده تدارکاتی دشمن در محور پیروزخان به تنگ بیشگان در زیر دید و تیر مستقیم نیروهای خودی قرار گرفت. در این عملیات 200 تن از نیروهای دشمن کشته یا مجروح شدند و یک تانک و سه خودر آن ها نیز منهدم شد.

* حمله نیروهای خودی به دو پایگاه حزب دموکرات و سازمان کومله در اطراف مریوان. در این حمله 12 تن از عناصر کومله کشته یا زخمی شدند. سه تن از افراد حزب دموکرات با پنج قبضه اسلحه خود را به سپاه مریوان تسلیم کردند.

* پنج عملیات سازمان مجاهدین خلق برای ترور افراد، سرقت خودرو و حمله به مراکز دولتی در شهر تهران. در این عملیات ها یک تن از مردم به شهادت رسید و سه تن مجروح شدند، یک اتومبیل نیز ربوده شد.

* سخن گوی وزارت خارجه ایران سخنان سفیر عراق در عربستان (مبنی بر موافقت صدام با شرایط جمهوری اسلامی ایران) را تبلیغاتی برای کسب وجهه ی سیاسی خواند و افزود: هنوز مناطق مهمی از خاک ایران در اشغال عراق است. وزیر اطلاعات حکومت سعودی سخنان دو روز گذشته ی سفیر عراق در این کشور را (مبنی بر پذیرش شرایط ایران) را تکذیب کرد؛ سفیر عراق در عربستان نیز در یک عقب نشینی آشکار گفت: ایران به عراق تجاوز کرده است و عراق هیچ غرامتی را پرداخت نخواهد کرد.

* سعدون حمادی وزیر خارجه عراق: عراق اصراری به برگزاری هفتمین کنفرانس سران عدم تعهد ندارد. عضو هیئت رئیسه اتحادیه سوسیالیستی یوگسلاوی: جنگ ایران و عراق برپایی کنفرانس عدم تعهد در عراق را مورد تهدید جدی قرار داده است. گزارش خبرگزاری هند درباره ی سفر آتی رئیس مجلس ایران به هند.

* سفر نخست وزیر و وزیر امورخارجه ی ترکیه به ایران. روزنامه های ترکیه: سفر مقامات ترکیه به ایران به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات ایران درباره ی جنگ و تحولات اخیر منطقه صورت گرفته است. "میرحسین موسوی" نخست وزیر: اگر دولت ترکیه بتواند در جهت تحقق شرایط جمهوری اسلامی حرکت کند، از آن استقبال خواهیم کرد.

* امام خمینی آقای موسوی خوئینی ها را به سمت نماینده خود و سرپرست حجاج ایرانی منصوب کرد.

 

 

برگرفته از کتاب عبور از مرز

نویسنده: علی رضا لطف الله زادگان

ناشر: مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ