خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روزشمار 16/5/1361
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
يكشنبه 15 مرداد 1391 ساعت 19:36

بسمه تعالی

 

* عملیات نفوذی رزمندگان خودی در محور میمک: 22 سنگر اجتماعی نیروهای دشمن به آتس کشیده شد و بیش از 90 تن از آنان کشته یا زخمی شدند.

* اعزام 118 کامیون و تریلر حامل ادوات نظامی و مهمات از کشورهای عربستان، اردن و کویت به عراق.

* عملیات نیروهای خودی در محور مهاباد- سردشت: پاک سازی پنج روستا، 16 تن از افراد مسلح غیرقانونی کشته، 17 تن مجروح و 21 تن نیز دست گیر شدند.

* امام خمینی: ما برای ادای یک وظیفه ی اسلامی، وجدانی و ملی وارد این میدان شدیم. ما اهل جنگ نیستیم که بخواهیم برویم و یک کشوری را بگیریم و یا کشور گشایی بکنیم. ما دنبال این هستیم که دنیا در صلح و آرامش باشد. ما الان ناچاریم و دفاع می کنیم. ما تاکنون یک قدم برای جنگ برنداشته ایم...

* نخست وزیر ترکیه پس از گفت و گو با مسئولان کشورمان و تقدیم پیام رئیس جمهور ترکیه به رئیس جمهور ایران، تهران را ترک کرد. رادیو اسرائیل: از قرائن چنین برمی آید که مذاکرات " الوسو" (نخست وزیر ترکیه) درباره ی پایان دادن به جنگ چندان امیدبخش نبوده است.

* آخرین تلاش های عراق برای برگزاری کنفرانس سران کشورهای غیرمتعهد در بغداد: ارسال پیام به هشت کشور غیرمتعهد؛ اعزام یک وزیر به کوبا به قصد تسلیم پیام صدام حسین به رئیس جمهور این کشور. روزنامه کویتی "الوطن": عراق آماده است تا در مورد محل و تاریخ کنفرانس سران جنبش غیر متعهدها تجدید نظر کند. خبرگزاری فرانسه: جنبش عدم تعهد از هند خواهد خواست تا اجلاس آتی این نهضت را برگزار کند. یک منبع الجزیری: دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد در 21 مرداد ماه در نیویورک تشکیل جلسه خواهد داد تا دستور کار وزیران امورخارجه کشورهای غیر متعهد را که روز 30 مرداد در هاوانا برگزار خواهد شد، تعیین نماید.

* تفسیر فرد هالیدی از مواضع رسمی و غیر رسمی دولت شوروی در جنگ عراق با ایران و نگرانی های این دولت از تأثیر انقلاب ایران بر جمهوری های مسلمان نشین شوروی.

 

برگرفته از کتاب عبور از مرز

نویسنده: علی رضا لطف الله زادگان

ناشر: مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ