خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 1365/6/8
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
چهارشنبه 08 شهریور 1391 ساعت 17:48

بسمه تعالی

 

* ابلاغ دستور نهایی قراگاه خاتم سپاه به قرارگاه حمزه مبنی بر اجرای عملیات در محور حاج عمران ، طرح مانور و خط حد یگان ها ؛ اقدامات دشمن در منطقه حاج عمران ، از جمله 15 محله بمباران با 63 فروند هواپیما و نیز اجرای آتش توپخانه .

ضمیمه گزارش : تشریح شناسایی های انجام شده در محور عملیاتی حاج عمران ؛ تلفات یگان ها در امر شناسایی ؛ موفقیت تیپ 9 بدر در انجام دادن شناسایی .

* تصویب زمان و طرح مانور نهایی عملیات تصرف اسکله العمیه در جلسه ای با حضور فرمانده کل سپاه و فرمانده قرارگاه نوح ، بررسی وضعیت جزر و مد آب .

ضمیمه گزارش : طرح مانور و استعداد گردان ها ی شرکت کننده در عملیات اسکله العمیه .

* تغییر در طرح مانور عملیات جزیره مجنون ؛ مأموریت جدید یگان های عمل کننده ؛ تأکید بر تسریع در اجرای عملیات ؛ علل تأثیرگذار در اجرای سریع عملیات .

ضمیمه گزارش : دلایل تغییر مکرر طرح مانور عملیات جزیره مجنون از قول راوی قرارگاه .

* گزارش میزان آمادگی و پیش رفت کار واحدهای قرارگاه نجف برای اجرای عملیات در دربندیخان ؛ بررسی نواقص کارهای مهندسی ؛ عملیات های فریب و عملیات پشتیبانی در محورهای مختلف ؛ مأموریت قرارگاه رمضان در عملیات ؛ تشدید اقدامات سازمان مجاهدین خلق برای ایجاد اختلال در عقبه های خودی و کسب اطلاعات نظامی .

* دست گیری تعداد بسیاری جاسوس در غرب و جنوب غرب کشور .

* بمباران مواضع خودی در فاو و انهدام یک پل اروند در حمله هواپیماهای عراقی .

* ستاد تبلیغات جنگ ادعای عراق مبنی بر گلوله باران مناطق مسکونی بصره را تکذیب کرد .

* آمار نیروهای اعزامی از استان فارس و نحوه تأمین کمبود سهمیه تعلق گرفته در طرح  500گردان ؛ هفته نامه ایتالیایی پانوراما : نیروهای ایران با ترکیبی از معنویت و عدم ترس از مرگ ، دارای تاکتیکهای عملیاتی بالایی هستند .

* امام خمینی در دیدار با اعضای هیئت دولت : بی انصافی است که ما بگوییم (دولت) موفق نبوده است . صحبت سر دولت نیست ، صحبت سر نظام است . نویسنده ها مکلفند به حفظ نظام .

* معاون وزیرخارجه شوروی پس از ملاقات با صدام به سوریه رفت . اردن و الجزیره : ما به عنوان همسایه ایران نمیتوانیم در قبال این اوضاع هوشیار نباشیم. ما کشورهای دیگر را تشویق می کنیم تا ایران را به مذاکره متقاعد کنند .

* صدام : « خود مختاری در کردستان وحدت کشور را تعمیق میکند. به افرادی که در برابر رزمندگان ایرانی هراسی به دل راه ندهد ،مدال شجاعت می دهیم . » تفاوت شهروند بغدادی با اربیلی از زبان صدام .

* سخن گوی وزارت خارجه امریکا : مذاکرات امریکا و شوروی برای ملاقات آتی وزیران خارجه دو کشور برای رسیدن به تفاهم در خصوص درگیری های منطقه ی مفید بوده است .

* بیانیه یک گروه ناشناس در بیروت : اگر فرانسه به سیاست دنباله روی از شیطان بزرگ ادامه دهد و حمایت از سرکوبگران لبنان را قطع نکند ، مسئول سرنوشت گروگان "سونتاک" خواهد بود .

* وزیران کشور ، دفاع و پست و تلفن ایتالیا از غرفه منافقین در فستیوال دوستی حزب دمکرات مسیحی ایتالیا بازدید کردند . روزنامه ارگان رسمی این حزب ، شورای ملی مقاومت ایران را قدرتمندترین جناح مخالف انقلاب اسلامی خواند.

 

 

کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق ، جلد چهل و سوم ، در تدارک عملیات سرنوشت ساز

نویسندگان: یحیی فوزی – علی رضا لطف الله زادگان 

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

 

 

 

آخرین به روز رسانی در چهارشنبه 08 شهریور 1391 ساعت 19:16