خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 1365/6/22
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
چهارشنبه 22 شهریور 1391 ساعت 06:50

بسمه تعالی

 

* هواپیماهای عراقی  تلمبه خانه های باغ ملک و رامهرمرز  خوزستان ، دو تلمبه خانه در استان لرستان ، کارخانه قند ، پادگان و یک مخزن نفت در حوالی پیرانشهر را بمباران کردند که جمعا 7 شید و 19 مجروح در پی داشت . سرنگونی یک هواپیمای عراقی در لرستان.

* یک سوپر تانکر فرانسوی در چهار مایلی سواحل امارات مورد اصابت یک هلی کوپتر قرار گرفت که به موتور خانه آن آسیب  جزئی وارد شد . رویتر این حمله را به ایران نسبت داد . کشتی یدک کش "سالواتور"  با پرچم سنگاپور هدف موشک هواپیماهای عراق واقع شد.

* جلسه نیروی زمینی سپاه درباره عملیات بزرگ در شرق بصره ( عملیات حیدر ) و اتخاذ تصمیماتی برای اجرای عملیات محدود در مناطق ماؤوت ، مندلی و هور.

* انتقال اولین محموله تجهیزات نظامی برای عملیات مشترک قرارگاه رمضان و گروه های معارض عراقی جهت انهدام تأسیسات نفتی کرکوک . عملیات کمین مجاهدان عراقی در شمال عراق و انهدام یک هلی کوپتر دشمن به دست نیروهای مسلمان کرد عراق.

* تردد پر شمار نیروهای دشمن در جده فاو – بصره .

* تشکیل جسله شورای فرماندهی انقلاب عراق به ریاست صدام حسین.

* معاون رئیس جمهور یمن  جنوبی گفت در صورتی که ایران تهدیدات خود علیه کشورهای  حوزه خلیج فارس را عملی سازد ، این کشور موضع جدید اتخاذ خواهد کرد.

* اظهار نگرانی ضیاء الحق از ادامه جنگ. پیام ضیاء الحق به صدام. همکارهای اقتصادی عراق و پاکستان؛ پاکستان موضع  عراق در مورد تلاش های کمیته صلح اسلامی را همواره مثبت خواند.

* اقدامات صورت گرفته در اردن جهت جمع آوری کمکهای مالی به حکومت عراق.

* تحلیل رسانه های امریکا از آینده جنگ : یونایتدپرس : کارشناسان معتقدند که ایران پیروز نخواهد شد . ایرانیها علاقه به گرفتن بصره دارند ، ولی نظامیان می دانند که چنین کاری امکانپذیر نیست.

* محافل سیاسی اسرائیل : در صورت پیروزی ایران ، جنک اعراب و اسرائیل موضوعی حاشیه ای خواهد شد.

 

 

کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق ، جلد چهل و چهارم ، ماجرای مک فارلین

نویسندگان: مهدی انصاری - یحیی فوزی - علی رضا لطف الله زادگان 

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

 

 

 

 

 

آخرین به روز رسانی در چهارشنبه 22 شهریور 1391 ساعت 07:00