خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 1365/6/26
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
يكشنبه 26 شهریور 1391 ساعت 10:11

بسمه تعالی

 * در حمله هواپیمای میراژ عراقی به نفت کش ایرانی، کاپیتان آلمانی آن کشته و 4 تن مجروح شدند. سرنگونی یک میراژ عراقی. اظهارات خلبان اسیر عراقی درباره مأموریت خود و اوضاع داخلی عراق.

* اعزام نیروهای داوطلب بسیجی از استان های خوزستان، مرکزی و چهار محال و بختیاری به جبهه های جنگ. از اول مهر امسال، درس آموزش نظامی برای دانش آموزان دوم نظری تدریس خواهد شد.


* اظهارات سفیر عراق در آلمان درباره لزوم برقراری صلح و مصمم بودن عراق در امر جنگ، رادیو کلن: فشار مالی جنگ بر عراق دارای عواقب غیرقابل پیش بینی بود.

* کنفرانس کشورهای امضا کننده پیمان منع گسترش، تولید و انبار کردن سلاح های شیمیایی و سمی، در ژنو به کار خود پایان داد. نماینده عراق در این کنفرانس گقت که کشورش هیچ نوع سلاح شیمیایی یا سمی در اختیار ندارد! دادگاه شهر رتردام یک شرکت هلندی را به دلیل صدور غیرقانونی فرآورده های شیمیایی به عراق، محکوم کرد. تلویزیون هلند: " شرکت بلژیکی فیلیپس پترولیوم در سال 1362، پانصد هزار تن گاز خردل به عراق فروخته است: تلویزیون انگلیس: عراق اکنون 200 بار از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

* نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب در تونس گشایش یافت. شاذلی قلیبی در این اجلاس از ایران خواست تا جنگ را ختم کند و به پیام اخیر صدام حسین پاسخ مثبت دهد.

* قذافی در سومین کنگره دعوت اسلامی در طرابلس، از شرکت کنندگان خواست تا ایران و عراق را برای پایان دادن به جنگ تحت فشار قرار دهند.

* آسوشیتدپرس: مسکو تلاش می کند برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق میانجی گری کند؛ پایان جنگ برای مسکو در اولویت قرار دارد.

* یک ماه نامه انگلیسی: کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که شمارش معکوس بغداد آغازشده است. السفیر: بحران سیاسی عراق را فراگرفته و سردمداران عراق ازآینده تلخ خود نگران هستند.

* ترکیه خبر تصرف مناطق نفت خیز شمال عراق در صورت شکست این کشور از ایران را رد کرد.

* رضا پهلوی اظهار امیدواری کرد که با ساقط کردن رژیم ایران، با عراقی ها به صلح دست یابد.

 

کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق ، جلد چهل و چهارم ، ماجرای مک فارلین

نویسندگان: مهدی انصاری - یحیی فوزی - علی رضا لطف الله زادگان 

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی