خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 1365/6/27
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 10:23

بسمه تعالی

* پی گیری طرح های عملیات های ایذایی در جلسه قرارگاه نیروی زمینی سپاه؛ بررسی اجرای عملیات در منطقه ماؤوت و دلایل منتفی عملیات در این منطقه.

* عملیات محدود ارتش جمهوری اسلامی در منطقه مهران و تصرف یک ارتفاع دیگر دراین منطقه.

* حمله دو هواپیمای عراقی به خارک خسارت چندانی نداشت. فرمانده نیروی هوایی عراق: " در روزهای آینده حملات ما همانند کوه بر سر حاکمان تهران فرود خواهد آمد."

* نماینده ایران در سازمان ملل در نامه ای به دبیر کل: از دهم تا بیستم شهریور بر اثر حملات عراق به مناطق مسکونی، 41 تن شهید و بیش از 300 تن مجروح شده اند.

* وزارت خارجه کویت در خصوص حمله به نفت کش کویتی آلفونتاس، یادداشت اعتراضی به کاردار ایران درکویت تسلیم کرد. نیروی دریایی ایران یک کشتی فجیره ای با پرچم پاناما را توقیف کرد.

* اعزام سه گردان از نیروهای دواطلب استان کرمان به جبهه ها. آمار اعزام نیرواز کرمان و فارس.

* وزیر سپاه پاسداران : طبق تصویب هیئت وزیران، 20 درصد از کارمندان دولت از کارمندان اجازه دارند که به صورت داوطلبانه به جبهه ها اعزام شوند. صنایع وزارت دفاع و صنایع سپاه 80 درصد نیاز جبهه ها را تأمین می کنند. مطالعات ما در زمینه صنایع موشکی، در مراحل بسیار مثبت است.

* سفیر چین در انگلیس: ممکن است سلاح های چینی ازطریق کشورهای دیگر به ایران یا عراق ارسال شده باشد. چین از هیچ کدام از کشورهای ایران و عراق جانب داری نکرده است.

* یکی از مشاوران وزرات خارجه امریکا:" اعتقاد به لزوم بر کنار نمودن صدام، در واشنگتن تقویت شده است. برای رفتن صدام، امریکا هماهنگی هایی با سوریه انجام خواهد داد. چند مشاور نظامی امریکا مشغول بررسی طرح به مناطق اقتصادی ایران هستند." یکی از مسئولان فلسطینی وابسته به سوریه: فعالیت هایی برای برکناری صدام در جریان است.

* هفته نامه نوول آبزرواتور: " شیراک" نخست وزیرفرانسه، با تغییر سیاست خود درباره عراق می خواهد به سوریه و ایران ثابت کند که حامی عراق نیست.

* گمرک ایران اعلام کرد: میزان صادرات(در چهار ماهه اول سال 1365) از نظر وزن و ارزش نسبت به سال قبل، به ترتیب 36و80 دئرصد افزایش یافته و در همین مدت واردات از نظر وزنی 14% و از نظر ارزش 16% کاهش یافته است.

 

 

کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق ، جلد چهل و چهارم ، ماجرای مک فارلین

نویسندگان: مهدی انصاری - یحیی فوزی - علی رضا لطف الله زادگان 

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

 

 

 

 

آخرین به روز رسانی در سه شنبه 28 شهریور 1391 ساعت 10:34