خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 1365/6/30
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
چهارشنبه 05 مهر 1391 ساعت 08:13

بسمه تعالی

 

* سمینار مشترک نواحی یگان های سپاه پاسداران به منظور پی گیری طرح های لازم برای تأمین و سازمان دهی 500 گردان رزمی ، حل مشکلات یگان ها در این خصوص، تجهیز پادگان های آموزشی و مسائل مالی نیروهای بسیجی. فرمانده نیروی زمینی سپاه: جمهوری اسلامی نسبت به دشمن برتری هایی( از نظر غنایم جنگی، تعداد اسیران و کشته ها) دارد. به گفته امام ما در این جنگ فقط به دنبال ادای تکلیف هستیم.

* عراق اعلام کرد که هواپیماهایش یک هدف بزرگ دریایی را در نزدیکی سواحل ایران مورد اصابت قرار داده اند. سفیر امریکا در کویت: " ما حامی نیاز های شورای همکاری خلیج فارس در زمینه های دفاعی و امنیتی هستیم. اگر حمل نفت متوقف شود، اقدام به باز نگه داشتن تنگه هرمز خواهیم کرد."

* وزیر دفاع عراق: عراق مصمم است تا حملات خود را به اهداف اقتصادی و نظامی ایران ادامه دهد. خبرگزاری یوگسلاوی: زنان عراقی با لباس های نظامی، واحد های ارتش خلق عراق را پر می کنند.

* در 6 ماهه اول سال جاری از کرمان 12153 تن به جبهه ها اعزام شده اند.

* مراسم و بزرگ داشت هفته جنگ، با تکبیر مردم در بام خانه ها آغاز شد.

* رئیس جمهور: ما در حال دفاع هستیم و ورود به خاک عراق در ادامه دفاع مقدس ماست. اگر دزد یا متجاوزی وارد خانه شما شد، عقل به شما حکم می کند که بروید و گریبان او را بگیرید مجازاتش کنید وحقتان را بگیرید... اگر این جنگ بر ما تحمیل نمی شد، می توانستیم نیروها و امکانات بیشتری در اختیار انقلاب فلسطین بگذاریم به شرط آن که رهبران فلسطین می خواستند انقلابی بمانند. شروع جنگ یه ضرر فلسطین بود، اما آنهایی که جنگ را شروع کرده اند مقصر هستند.

* کارشناسان سیا اعلام کردند که احتمال مغلوب شدن عراق در جنگ ضعیف است.

* القبس: کشورهای عربی حوزه خلیج فارس33 میلیارد دلار برای جنگ عراق با ایران خرج کرده اند و عراق نیز به همین مقدار از ذخائر ارزی خود را صرف جنگ کرده است.

* شاه حسین تلاش خود را برای آشتی دادن عراق و سوریه از سر خواهد گرفت.

* وزارت برنامه و بودجه ایران: خسارت های اقتصادی وارد در جنگ بالغ بر 2473 میلیارد تومان معادل 309 میلیارد دلار است.

* فؤاد کریمی " نماینده اهواز: مردم مستضعف پایگاه و استوانه های انقلاب هستند. اگر مجلس مسئله زمین کشاورزان را حل کند، آتش شوق جوان های ایثارگر روستایی و عشایری برای جبهه ها زبانه خواهد کشید.

* افزایش نرخ مبادله غیرقانونی ارز: دلار امریکا790، مارک آلمان390 و پوند انگلیس1100 ریال

 

 

کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق ، جلد چهل و چهارم ، ماجرای مک فارلین

نویسندگان: مهدی انصاری - یحیی فوزی - علی رضا لطف الله زادگان 

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی