خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 1365/7/1
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
چهارشنبه 05 مهر 1391 ساعت 08:26

بسمه تعالی

* درعملیات ایذایی در منطقه هورالهویزه، و کمین دشمن منهدم شد و تلفات دشمن به40 تن رسید.

* افزایش اقدامات دشمن برای کسب اطلاع از تحرکات آتی نیروهای خودی درمنطقه بصره.

* هواپیماهای خودی مجتمع نفتی رومیله در 50 کیلومتری جنوب غربی بصره را بمباران کردند.

* یک نفت کش انگلیسی در نزدیکی جزیره ابوموسی مورد اصابت یک راکت قرار گرفت که آسیب ندید. یک مقام انگلیسی ایران را به پاسخگویی تهدید کرد.

* حمله کومه له با آرپی جی به پایگاه تیپ قدس سپاه سنندج، 20 شهید و15 مجروح داشت.

 * اعزام نیروهای داوطلب از مشهد به جبهه های نبرد؛ مسئول بسیج سپاه خراسان: ازابتدای جنگ تا کنون حدود 400هزار تن از نیروهای بسیج آموزش نظامی  دیده اند. وزیر آموزش و پرورش:  57درصد از نیروهای بسیجی را دانش آموزان دبیرستانی تشکیل می دهند. سازمان انتقال خون: مردم ایثارگر از نیروهای ماه اول امسال103 هزار واحد کیسه خون برای استفاده رزمندگان و بیماران اهدا کرده اند.

*  نمایشگاه هفته جنگ را در چاه بهار  ضد انقلاب به آتش کشید.

* آیت الله موسوی اردبیلی: من گاهی تصور می کنم که حضرت رسول(ص) بسیجی هستند؛ اسلام از اول با بسیجی پیش رفت. دنیا با همه قدرت خود بر سر یک ملت ریخته است و این ملت نه تنها زمین گیر نشده، بلکه هنوز هم در میدان جنگ حماسه می آفریند.

* حجت الاسلام محمد یزدی: اگر درعراق حکومتی روی کار بیاید که مردم آن را قبول داشته باشند، ما به جنگ ادامه نخواهیم داد منتها آن حکومت باید خسارات ما را بپردازد.

* وزیردفاع: ما اکثر امکانات تسلیحاتی و لجستیکی خود را از طریق غنائم جنگی و نوآوری در صنایع تامین می کنیم. معاون مرکزآموزش توپخانه، پدافند هوایی و رادارها قادریم کلیه تعمیرات سبک و متوسط را که قبلا توسط کارشناسان خارجی صورت می گرفت، انجام دهیم. اسیران عراقی: خلبانان عراقی دوره آموزش را در یوگسلاوی می گذرانند. همچنین یوگسلاوی در ساخت پایگاههای هوایی البکر، صویره، بغدادیه و ساخت اتاقهای عملیات و سالنهای سرپوشیده با عراق همکاری می کند.

* انستیتو تحقیقاتی صلح استکهلم: شوروی و فرانسه مهمترین صادرکنندگان تسلیحات نظامی به عراق هستند. امریکا نیز هلیکوپتر، هواپیماهای اکتشافی و سلاحهای سبک به عراق ارسال می کند. شوروی و امریکا از طریق کشور ثالث به ایران نیزاسلحه می دهند.

* دراجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل نمایندگان بنگلادش، آرژانتین، توگو، نروژ، ژاپن، الجزایر، ایتالیا، هلند، سوئد، چین، انگلستان، فرانسه و شوروی درباره خاتمه جنگ و محکومیت استفاده از سلاح های شیمیایی، حمله به کشتی های تجاری وحمله به مناطق مسکونی مطالبی بیان کردند.

* گزارش مجله معارضان عراقی از اقدامات پنهانی برای  تغییرات سیاسی در حاکمیت عراق.

* یک کارشناس مؤسسه مطالعات استراتژیک لندن: مسئله روحیه در جبهه ها برای عراق مشکل ایجاد کرده است." بی.بی.سی.: تریدد پیرامون توانایی عراق در مقابل تهاجم ایران،  ثبات رژیم عراق را زیرسؤال  برده است.

* عرفات در دیدارباصدام از طرح صلح وی حمایت کرد وگفت: ساف در کنار عراق ایستاده است.

* واشنگتن تایمز: قراردادهای تسلیحاتی کشورهای میانه رو عرب با روس ها ترسناک است. عرب ها درمقابل فناتیسم شیعه ایران حساس تهدید میکنند، امریکا را قابل اتکا نمیدانند و به شوروی روی آورده اند.

* پنج عراقی در ارتباط باتلاش برای ترور امیرکویت دستگیرشدند.

* وزیرمشاوردراموور اقتصادی ترکیه: ترکیه باید در روابط خود با ایران دور اندیش باشد. بخش خصوصی ترکیه از هم اکنون باید خود را برای شرکت در بسیج عمرانی ایران آماده کند.

* بنی صدر: اصل تنبیه متجاوز صحیح است ولی درشرایط کنونی جهان، شدنی نیست.

* گزارش گمرک ایران ازکاهش واردات و افزایش صادرات کالا درپنج ماهه اول سال جاری.

 

 

کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق ، جلد چهل و چهارم ، ماجرای مک فارلین

نویسندگان: مهدی انصاری - یحیی فوزی - علی رضا لطف الله زادگان 

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

 

 

 

 

 

آخرین به روز رسانی در چهارشنبه 05 مهر 1391 ساعت 10:12