خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 1365/7/4
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
چهارشنبه 05 مهر 1391 ساعت 09:52

بسمه تعالی

* اجرای مانور آموزشی یک تیپ زرهی از نیروهای گارد عراق در منطقه جنوب و شرق بصره.

* هواپیماهای عراق اعلامیه های تبلیغاتی در برخی از شهرهای غرب کشور پخش کردند.

* یک روزنامه سوئدی: تأسیسات کارخانه مواد شیمیایی اصفهان که عده ای از اتباع سوئد و دانمارک آخرین مراحل راه اندازی آن را انجام دادند، روز گذشته توسط هواپیماهای عراقی بمباران شد.

* با حمله عناصر کومه له و دمکران به نیروهای خودی در محورهای پیرانشهر، سنندج، مریوان، سردشت و مهاباد، 28 تن از نیروهای خودی شهید و27 تن مجروح شدند.

* نشریه دفتر تبلیغات اسلامی: تا نیمه اول سال جاری تنها کمی از 100 گردان به جبهه ها اعزام شده اند و با توجه به شرایط غیر جنگی ، بعید است که تشکیل 500 گردان تحقق یابد. برخی از مسئولین این توهم را به وجود می آوردند که جنگ با پیروزی پایان خواهد یافت و مشکل خاصی هم نیست.

* بیش از پنج میلیارد ریال کمک های مردمی پس از پایان مراسم نماز جمعه تهران به جبهه ها ارسال شد.

* آیت الله خامنه ای در نماز جمعه: اگر کشورهای منطقه مایل هستند که در جنگ در خلیج فارس ادامه نیابد، از حمایت صدام دست بردارند؛ رژیم عراق در حالت صلح نیز دائماً کویت، سعودی و امارات را با انواع باج گیر ها تهدید می کند. اگر آتش جنگ در خلیج فارس مشتعل شود، صادرکنندگان نفت جنوب خلیج فارس بیش از همه صدمه خواهند دید.

* وزیر خارجه عراق در مجمع عمومی سازمان ملل: مخالف ایران با صلح، مغایر مقررات حقوق بین المللی است. اگر ایران پیشنهاد صلح عراق را نمی پذیرد ما پیشنهاد دیگری ارائه می دهیم.

* سفیر عراق در آلمان: طی پنج ماه آلمان غربی 5/1 میلیارد مارک از ایران نفت خریده است و عراق تنها 350 میلیارد مارک، و این به معنای حمایت آلمان از ایران است.

* رایزنی وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس درحاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با وزیران خارجه کشورهای بازار مشترک اروپا درباره جنگ ایران وعراق، تروریسم و همکاری های اقتصادی.

* رادیو امریکا در پیامی از برخی کشورها از جمله ایران برای راه ندادن هواپیماربایان به آسمان کشورشان و پایان یافتن مطلوب ماجرای هواپیمای ربوده شده  پان امریکن، تشکر کرد.

* پاسخ سفیر ایران در ایتالیا به خبرنگاران درباره اهداف عملیات آتی و سرنوشت ساز ایران.

* نهضت آزادی بیانیه ای درخالفت با جنگ انتشار داد. طارق عزیز در سخن رانی خود در سازمان ملل، برای محکوم کردن ایران به بیانیه نهضت آزادی استناد کرد.

ضمیمه گزارش: مواضع مختلف درمورد پیام نهضت آزادی به رهبر انقلاب درباره جنگ.

 

 

کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق ، جلد چهل و چهارم ، ماجرای مک فارلین

نویسندگان: مهدی انصاری - یحیی فوزی - علی رضا لطف الله زادگان 

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی