خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 1365/7/6
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
شنبه 08 مهر 1391 ساعت 18:22

بسمه تعالی

 

* ادامه مباحث قرارگاه خاتم برای انتخاب منطقه عملیاتی و طرح مانور نهایی . پی گیری مسائل مربوط به طرح مانور را فرمانده سپاه و حل مسائل مربوط به تدارک و پشتیبانی را آقای هاشمی رفسنجانی عهده دار شدند.

ضمیمه گزارش: گله مندی فرمانده نیروی زمینی سپاه در جلسه قرارگاه خاتم از تحقق نیافتن وعده های  داده شده برای پشتیبانی و تأمین نیرو : " در فرمانده یگان ها این ذهنیت ایجاد شده که عدم تدارک یگانها ، تعمدی است . "آقای هاشمی: "دست ما برای پشتیبانی باز است و میتوانیم نیازهای یک عملیات بزرگ را تأمین کنیم. ما تمام امکانات  کشور را بسیج کرده ایم  تا عملیات آتی را انجام دهیم."برادر محسن رضایی :" اگر شما به قول های در خصوص تأمین به موقع تجهیزات مهندسی  و مهمات و حضور بیشتر در جبهه، عمل کنید، ما قول یک عملیات موفق را به شما خواهیم داد." آقای هاشمی : شما از ما جلوتر هستید و همه جلوتر هستی خود را برای جنگ گذاشته اید.

* هواپیماهای دشمن در پنج مرحله اطراف اروندرود و حومه فاو را بمباران کردند. پل ارتباطی قرارگاه نوح بر اروندرود آسیب دید که پس از چند ساعت  ترمیم و راه اندازی شد . هواپیماهای عراقی به حریم فضایی اسلام آباد ، گیلانغرب، سرپل ذهاب ،خرم آباد ، همدان ، خارک و اطراف بروجرد تجاوزکردند.

* بمباران تأسیسات نفتی رو میله در جنوب غربی بصره در حمله هواپیماهای ارتش ایران . حمله ناموفق نیروهای عراقی به مواضع اتحادیه میهنی کردستان.

*پنج هزار تن از لرستان  و 959 تن از خوزستان  به جبهه های جنگ اعزام  شدند. مسئول تبلیغات جبهه و جنگ: در یکسال گذشته 3572 نفر روحانی و در ده ماهه اخیر250 نفر از نمایندگان مجلس به جبهه ها اعزام شدند. از آغاز جنگ  تحمیلی تاکنون حدود20 هزار روحانی به جبهه ها اعزام شده اند.

* هزاران تن از اسیران عراقی خواستار حضورخواستار حضور درجبهه های جنگ علیه رژیم بعث ، شدند.

*  معاونت جنگ  دانشگاه تبریزاعلام کرد که خط تولید گلوله های خمپاره در کارگاه دانشکده فنی تجهیز و راه اندازی شد و نمونه سازی  پل های  شناور  به پایان  رسید. تاکنون 1000تن از استادان ، کارکنان و دانشجویان آموزش های لازم نظامی و رزمی را فرا گرفته اند.

* راه پیمایی مجاهدان و مهاجران عراقی در خیابان های تهران به مناسبت "روز انقلاب اسلامی عراق" ؛ رهبر نهضت روحانیون کردستان عراق، شکل گیری،اهداف و اقدامات این نهضت را برشمرد.  

* دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس: عراق نه تنها از کشور خود بلکه از توان استراتژیک قدرت در منطقه دفاع میکند. شروع جنگ نتیجه غیرمنطقی انقلاب ایران بود. ما به نیویورک آمده ایم تا به جهان بگوییم که ایران نباید در این جنگ پیروز شود.

 

کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق ، جلد چهل و چهارم ، ماجرای مک فارلین

نویسندگان: مهدی انصاری - یحیی فوزی - علی رضا لطف الله زادگان 

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

 

 

 

 

آخرین به روز رسانی در شنبه 08 مهر 1391 ساعت 19:29