خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 1365/7/10
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
دوشنبه 10 مهر 1391 ساعت 11:16

بسمه تعالی

* پایان یافتن ادوات، مهمات و اقلام مختلف به داخل خاک عراق به منظور اجرای عملیات بزرگ نفوذی (فتح1). مجله ساوت: جلال طالبانی با رهبر اتحاد وطن پرستان کردستان جبهه مشترک تشکیل داده و قصد دارند با تهران متحد شوند.

* پروازهواپیماهای عراقی بر فراز شهرهای استان همدان.

* انجمن ناخدایان فرانسه مجددا از دولت این کشورخواست تا نفت کش های فرانسوی را در خلیج فارس به وسیله نیروی دریایی محافظت کند.

* مصاحبه " جان پاتیس" مهندس امریکایی- که به جرم جاسوسی در ایران دست گیر شده است- در خصوص چگونگی همکاری با سازمان سیا، نوع اطلاعات، چگونگی کسب خبر، اطلاعات ارسالی، استفاده سازمان سیا ازشرکت های تجاری غربی و کانالهای اطلاعاتی عراق.

* امضای موافقت نامه همکاری یوگسلاوی با عراق در زمینه آموزش، تکولوژی و مبادله کارشناس.

* مجله ساوت: " مردم عراق، انتظار دیوانه کننده ای از یک جنگ سخت را تحمل می کنند وسربازان عراقی در طول جبهه ها شبح یک میلیون ایرانی را می بینند. تاکنون 200 هزار نفراز مردم عراق در جنگ کشته شده اند وصدام نشان داده که در این مورد سخت نگران است." گزارش جانب دارانه نیویورک تایمز ازاوضاع ارتش عراق.

* رادیو اسرائیل : "روزنامه الانبا ایران را متهم به زمینه چینی جهت تعرض به خاک کویت کرد."

* وزیر خارجه ایران" شورای امنیت سازمان ملل می باید ازخنثی کردن فعالیت های صلح جویانه سازمان ملل خودداری نماید.

* سخن گوی نخست وزیر فرانسه" حل وفصل سریع اختلافات مربوط به بازپرداخت وام های ایران می تواند به آزادی گروگان های فرانسوی در لبنان کمک کند.

* نخست وزیر در دیدار وزیر امور خارجه ویتنام" "امیدوارم سفر شما مقدمه ای برای گسترش روابط دو کشور ضدامپرایالیسم و انقلابی باشد." وزیر خارجه ویتنام: " جنگی که به شما تحمیل شده، مورد تأیید ما نمی باشد." ویتنام بخشی از سلاح هایی را که از امریکا به جا گذارده بود، دراختیار ایران خواهد گذاشت.

* رویتر: حمله هواپیماهای عراقی به جزیره خارک، صادرات نفت را به نصف کاهش داده است.

* جیره بندی بنزین موجب تشکیل صفوف طولانی در مقابل جایگاهای فروش بنزین در اغلب شهرها شده است. وزیر نفت: جیره بندی بنزین موقتی است.

* چهار عضور تیم وزنه برداری ایران اعزامی به بازی های آسیایی سئول، به هنگام بازگشت به ایران، ناپدید شدند. رادیو امریکا: وزنه برداری ایران جهت پیوستن به سازمان، به عراق خواهند رفت.

 

 

کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق ، جلد چهل و چهارم ، ماجرای مک فارلین

نویسندگان: مهدی انصاری - یحیی فوزی - علی رضا لطف الله زادگان 

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی