خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 1365/7/11
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
سه شنبه 11 مهر 1391 ساعت 07:49

بسمه تعالی

* پیشرفت کارهای مقدماتی عملیات" فتح 1" در صد کیلومتری عمق خاک عراق.

* اسیران دشمن: عراق در مواضع پدافندی شرق بصره از بشکه های فوگاز استفاده می کند.

* نفت کش مالزیایی" فری اینترپرایز" هدف حمله هواپیماهای عراقی قرار گرفت و خساراتی جزئی دید.

* با حمله پیش مرگان حزب الله کرد عراق در محور دیانا- مرگه سور، گردان" واصط" عراق منهدم شد.

* ادامه درگیری بین کومه له و دمکرات.

* کمک های کارگران کارخانجات تهران به جبهه: 19وانت، 17 موتور سیکلت، 20 حمام صحرایی و مقادیر فراوانی مواد غذایی ونیازهای تدارکاتی.

* وال استریت ژورنال: عراق مواضع جدید پدافندی واستحکامات فراوانی در شرق بصره ایجاد کرده است؛ در صورت شکست این تدابیر، عراق از سلاح های شیمیایی استفاده خواهد کرد.

* آقای هاشمی رفسنجانی: برخی از حامیان جدی صدام اطلاع داده اند که کمک هایشان را قطع کرده اند. لیبرال ها که در لباس دلسوزی حرف می زنند و برا ی بچه های حزب الهی که شهید می شوند اشک تمساح می ریزند، دشمن حزب اللهی هاهستند. اینها همواره درمقابل کار انقلابی می ایستاند و با نهاد های انقلابی مخالف بودند. در سازمان ملل همه می گویند جنگ را تعطیل کنید. اگر جنگ تمام شد، چه کسی غرامت مارا می دهد؟ آیا صدام به اشتباهش اعتراف می کند؟ تها راه رسیدن به این اهداف، تداوم جنگ تا پیروزی نهایی است.

* جلسه فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل به پیشنهاد هفت کشور عضور اتحادیه عرب؛ در این جلسه دکوئیار درباره لزوم صلح، اقدام های که انجام داده، تمایل عراق به اجرای قطع نامه و شرایط ایران برای پذیرش صلح سخن رانی کرد. دبیر کل اتحادیه عرب و وزیر خارجه مصر نیز در طی سخنان ایران را عامل تداوم جنگ دانستند. آقای ولایتی دربازگشت از نیویروک : " هر تصمیمی درباره جنگ که برمبنای عدالت نباشد، برای ایران قابل پذیرش نیست." بی.بی.سی: فعالیت تازه دولت های عرب نشان می دهد که می خواهند توازن دیپلماتیک را به زیان ایران بر هم بزنند.

* ادامه اقدامات پنهانی امریکایی ها برای ارتباط  با ایران. گزارش یکی از دست اندرکاران امریکایی این ارتباط به رئیس شورای امنیت ملی امریکا درباره درخواست طرف ایرانی برای ملاقات.

* یک تاجر پاکستانی در امریکا به اتهام صدور قطعات الکترونیکی موشک های " هاوک" به ایران، دست گیر شد. در صورت اثبات جرم، مجرم به 10 سال زندان و یک میلیون دلار جریمه محکوم می شود.

 

 

کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق ، جلد چهل و چهارم ، ماجرای مک فارلین

نویسندگان: مهدی انصاری - یحیی فوزی - علی رضا لطف الله زادگان 

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی