خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 1365/7/12
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
چهارشنبه 12 مهر 1391 ساعت 09:13

بسمه تعالی

* گزارش نیروهای مستقر درنزدیکی منطقه عملیاتی"فتح1" .(کرکوک) از عادی بودن اوضاع.

* در تهاجم هواپیماهای عراقی به مناطق مسکونی و اقتصادی دزفول، ادیمشک و کشت و صنعت کارون درحومه شوشتر، 24 غیر نظامی شهید و 185 تن مجروح شدند. دراین تهاجم یک هواپیمای دشمن سرنگون شد.

* ستاد مرکزی سپاه: مرحله سوم اعزام سراسری" وارثان عاشورا" درهفته جاری آغاز خواهد شد.

* لشکر 27 حضرت رسول غنایم به دست آمده درعملیات" والفجر8" شامل تانک های تی -72 و تی-62، موشک اندازهای مختلف، انواع خمپاره انداز و توپ های ضد هوایی را در تهران به نمایش گذارد.

* بررسی آخرین تحولات علمی مقابله با سلاح های شیمیایی و نحوه انتقال تجربیات در زمینه جنگ شیمیایی درگردهم آوری فرماندهان یگان های پدافندی سپاه پاسداران. ارسال 100 دستگاه خودروخنثی کننده گازهای شیمیایی به جبهه ها.

* وزیر بهداری عراق: ما به وضوح اعلام کرده ایم که از اسلحه شیمیایی استفاده نکرده ایم و ادعاهای ایران سرپوشی بر شکست های حملات آن کشور محسوب می شود.

* به دنبال تهدید عراق مبنی بر حمله به امکانات شرکت سوئدی نوبل- که از طرف قرارداد ایران درتکمیل مجتمع شیمیایی اصفهان است- وزیر خارجه سوئد گفت: ما نمی توانیم برخورد تهدید آمیز عراق علیه کمپانی های سوئدی ا بپذیریم و درمقابل این تهدید عراق سکوت نخواهیم کرد.

* صدام حسین در یک پیام رادیویی اعلام کرد: دانش آموزان و دانشجویانی که به مراکز آموزشی اعزام شده اند، به شهرهای خود باز گرداند؛ ما وظیفه داشتیم که امکانات غیر عادی کشور را برای مقابله با دشمن بسیج کنیم. همچنین  صدام حسین درجلسه با شورای فرماندهی انقلاب عراق تدابیر جدیدی را برای رویارویی با نیروهای ایرانی مورد بررسی قرار داد.

* وزارت دفاع شش کشور عضور شورای همکاری خلیج فارس برای اتخاذ یک استراتژی دفاعی به منظور مقابله با خطرات ناشی از جنگ شش ساله، تشکیل جلسه دادند.

* فرمانده نیروی دریایی امریکا درخاورمیانه: حضور ما باعث کاهش حمله به نفت کش ها خواهد شد. امریکا اجازه بسته شدن تنگه هرمز را نخواهد داد. توجه ما جلوگیری از گسترش جنگ به کشورهای منطقه می باشد.

* مقام های امریکایی مسئول مذاکره پنهانی با ایران، تصمیم گرفتند که به کانال دوم ارتباط با ایران اولویت دهند و کانال اول و قربانی فر را حذف کنند.

* حزب کارگران انگلیس درکنفرانس سالانه خود، قطع نامه شدیداللحنی درباره جنگ ایران و عراق تصویب کرد. این حزب حمایت خود را از گروه های مخالف جمهوری اسلامی اعلام نمود.

* امام خمینی درنامه ای به آیت الله منتظری، وی را از مخالفت با اقدامات انجام شده درباره تخلفات مهدی هاشمی و حمایت از او نهی کرد.

 

 

کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق ، جلد چهل و چهارم ، ماجرای مک فارلین

نویسندگان: مهدی انصاری - یحیی فوزی - علی رضا لطف الله زادگان 

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

 

 

 

 

آخرین به روز رسانی در چهارشنبه 12 مهر 1391 ساعت 09:20