خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 1365/7/13
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
پنجشنبه 13 مهر 1391 ساعت 09:43

بسمه تعالی

* پی گیری مباحث عملیات "فتح1": یکی از کادرهای عملیاتی قرارگاه رمضان در جلسه با فرماندهان اتحادیه میهنی کردستان عراق: " روابط جدید با شما براساس طرح عملیاتی وحدت(حمله به کرکوک) است." جلال طالبانی: " عملیات وحدت برای ما از هر چیزی حتی خودمختاری نیز مهم تر است."

* به تلافی حملات روز گذشته عراق به مناطق مسکونی و صنعتی خوزستان، تأسیسات اقتصادی و نظامی بصره و کوت" هدف حملات توپخانه خودی قرار گرفت.

* یک کشتی باری لیبریایی مورد حمله قرار گرفت. بیمه لویدز" کشتی لیبریایی را در دو هلی کوپتر ایرانی هدف چهار موشک قرار دادند که دچار اتش سوزی شد." رویتر: این کشتی حامل سیمان و از رأس الخمیه عازم بندر کویتی شعیبیه بود.

* با تلاش متخصصان صنایع نظامی کشور، فشنگ تیر بار نارنجک انداز 30 میلی متری ساخته شد.

* سپاه پاسداران جهت گسترش سازمان رزم وآموزش نیروهای بسیج، دستورالعمل تأسیس اردوگاه های " انصار الحسین" را به نواحی سپاه ارسال کرد.

* 5300 تن از نیروهای دواطلب بسیجی از اصفهان، گرگان و چهار محال بختیاری به جبهه ها اعزام شدند. همچنین 325 کامیون و تریلر حامل هدایای مردم کرمان به جبهه ها ارسال شد.

* نماینده دائمی ایران درسازمان ملل: ایران سعی کرده که با کشورهای منطقه درمورد انعقاد یک قرار داد امنیتی همکاری کند. پیشنهاد پنج ماده ای اخیرعراق مبنی برانعقاد یک قرار داد امنیتی بین تمامی کشورهای خلیج فارس و از جمله ایران بی ربط است، زیرا عراق خود منشأ ناامنی و جنگ افروزی درمنطقه است... شورای امنیت تاکنون قادر به اجرای مسئولیت های خود نبوده، لذا ما این شورا را تحریم می کنیم.

* وزیر مشاور درامورخارجه کویت هر گونه استفاده نیروهای عراقی از جزیره بوبیان را تکذیب کرد.

* نشست وزیران دفاع شش کشور عضوشورای همکاری خلیج فارس با توصیه هایی برای اجلاس آتی سران این شورا، به کار خود پایان داد.

* رئیس امارات متحده عربی در پی سفر به آلمان غربی، ترکیه و مراکش، درعربستان با پادشاه این کشوردرباره جنگ ایران و عراق گفت وگو کرد. شیخ زاید گفت که امیدوار است فرانسه و دیگر کشورهای جامعه اروپا ابتکاری برای خاتمه جنگ بیابند.

* وزیر خارجه کویت: موضوع جنگ ایران و عراق درمذاکره اخیر وزیران خارجه امریکا و شورای مطرح شد ولی برخی اختلافات مانع از صدور اعلامیه مشترک شد.

* وزیر خارجه ایتالیا: ایتالیا مایل است جهت یافتن راه حلی برای خاتمه جنگ، با سازمان ملل همکاری نماید.

 

 

کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق ، جلد چهل و چهارم ، ماجرای مک فارلین

نویسندگان: مهدی انصاری - یحیی فوزی - علی رضا لطف الله زادگان 

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی