خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 1365/7/17
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
جمعه 28 مهر 1391 ساعت 07:46

بسمه تعالی

* دلایل اتفاق نظر فرماندهان در مورد اجرای عملیات درمنطقه ابوالخصیب. فرمانده کل سپاه: ما می توانیم از غفلت دشمن از منطقه بین شلمچه و جزیره مینو، استفاده کنیم و با تکیه بر سرعت عمل، زمین مقابل بوترین درآن سوی اروند را گرفته و برای سقوط شلمچه و رسیدن به جاده از آن استفاده کنیم. مقرر شد تمامی تلاش قرارگاه جنوب معطوف به رسیدن به شمال پتروشیمی و دست یابی به بصره باشد. ما باید با تمام قدرت تکلیفمان را انجام دهیم آن وقت هر چه خدا خواست پیش خواهدآمد.

* خدمه های ادوات و محموله های مهمات و سلاح ها با چند روز تأخیر به منطقه عملیات" فتح1" رسیدند.

* افزایش اقدامات عملیاتی و شناسایی هلی کوپترهای دشمن درجزیره جنوبی؛ پیشرفت اقدامات مهندسی، پدافندی نیروهای خودی درجزیره مجنون.

* گلوله باران تأسیسات صنعتی و اقتصادی عراق درمناطق خانقین و بصره. یک مقام عراقی: چنانچه این اقدامات ادامه یابد، خواهیم کرد.

* نیروی دریایی چهار کشتی تجاری و نفت کش را در خلیج فارس و تنگه هرمز مورد بازرسی قرار داد.

* وزارت نیرو: فاوبه شکل اول سراسری برق کشوری متصل شد.

* در سه کمین ضد انقلاب و نیروهای عراقی درمناطق مرزی مریوان و جوانمرود، 20 تن شهید و 3تن مجروح شدند.

* پناهنده شدن 36 تن دیگر ازمردم به جمهوری اسلامی ایران؛ مصاحبه چند پناهنده آشوری عراقی: " تاکنون 39 هزار نفر از اقلیت با اجبار به جبهه ها اعزام و کشته شده اند."

* سفیر امریکا در سازمان ملل از ایران خواست با پذیرش قطع نامه روز گذشته شورای امنیت، آن را به مثابه انتقاد از خود تلقی نکند. نماینده ایران در سازمان در سازمان: این قطع نامه با قطع نامه های قبلی هیچ تفاوتی نداشت.

* اعلام نظر مقام های اسرائیل، مصر، ویتنام، و رومانی و شهردار دارالسلام درباره جنگ.

* نماینده فومن درمجلس شورای اسلامی: دولت باید در روابطش با کشورهای دیگر، اصل تولی و تبری را مردود نظر قرار دهد. معنی ندارد که دست دوستی ما به سوی فرانسه ای که تسلیحات نظامی در اختیار عراق قرار می دهد تا تأسیسات ما را بمباران کند، دراز شود.

* د رپی تظاهرات روز گذشته مردم تهران درمقابل سفارت آلمان دراعتراض به بسته شدن غرفه ایران درنمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت، دولت آلمان غربی به ایران اعتراض کرد.

* فرمانده بخش اروپای جنوبی نیروهای ناتو: ناتو روند جنگ و تحولات آن را به دقت تعقیب میکند. امریکا ارسال تانک، موشک و ضد موشک های مدرن را به ترکیه افزایش خواهد داد.

* سخن گوی وزرات جنگ انگلیس اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور چهارم تا چهاردهم آذرماه  مانورهای بسیار مهمی را در عمان انجام خواهند داد.

* وزیر نفت کویت: موضع کویت مبنی بر افزایش سهمیه تولید نفت، تغییر نخواهد کرد.

 

 

کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق ، جلد چهل و چهارم ، ماجرای مک فارلین

نویسندگان: مهدی انصاری - یحیی فوزی - علی رضا لطف الله زادگان 

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

 

 

 

 

آخرین به روز رسانی در جمعه 28 مهر 1391 ساعت 08:01