خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 1365/7/18
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
جمعه 28 مهر 1391 ساعت 08:01

بسمه تعالی

* نیروها برای اجرای عملیات" فتح1"، در ساعت 18 به سمت موضع تک حرکت کردند و سلاح های نیمه سنگین را درمناطق مختلف عملیاتی مستقر کردندو سرانجام درساعت 24 برای شروع عملیات اعلام آمادگی کردند.

ضمیمه: یادداشت های لحظه به لحظه راوی" مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ" در عملیات"فتح1" درباره حوادث امروز، از جمله: تأثیر تغییرات جوی بر اختفای بیش تر عملیات و تردیدو ابهام از نتیجه کار تا  آخرین لحظه قبل از عملیات.

* در عملیات نیروهای خودی دراطراف بانه، سه تن از گروه" خبات" کشته شدند و یک تن اسیر شد.

* آیت الله خامنه ای: مهم ترین شرط برقراری یک صلح پایدار، حذف صدام از صحنه سیاسی است. واکنش نمازگزاران امروز نماز جمعه تهران در مقابل قطع نامه جدید شورای امنیت: جنگ جنگ تا پیروزی.

* بیانیه وزارت جمهوری اسلامی در قبال قطع نامه 588: شورای امنیت از برخورد اصولی و واقع بینانه با جنگ احتراز کرده و قطع نامه فاقد عناصر اصلی برای هرگونه راه حل عادلانه است.

* تفسیر رادیو لندن درباره مواضع کشورهای عرب در جنگ و اقدامات ایران د رصحنه دیپلماسی منطقه.

* وزیر خارجه اسپانیا از پاسخ به سوال خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره این جنگ که چگونه صلح با متجاوزامکان پذیر است، طفره رفت و فقط گفت: ما بی طرف هستیم و مایلیم جنگ پایان یابد.

 

 

کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق ، جلد چهل و چهارم ، ماجرای مک فارلین

نویسندگان: مهدی انصاری - یحیی فوزی - علی رضا لطف الله زادگان 

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی