خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 1365/7/19
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
جمعه 28 مهر 1391 ساعت 08:06

بسمه تعالی

* عملیات نفوذی"فتح1" دراستان کرکوک عراق به همت سپاه پاسداران درساعت1:30 بامداد آغاز شد. با اجرای آتش موشک اندازهای 107 و خمپاره اندازه های 120میلی متری بر تأسیسات جبل بر،جمبور، سقزلی، دارامان، باباگرگر و ارتفاعات کانی دوملان، منطقه دچار آتش سوزی گسترده ای شد.

* آتش سوزی باباگرگر از فاصله 40 کیلومتری مشاهده می شد. دشمن گمان که این مناطق را هواپیماها بمباران کرده اند، لذا ضد هوایی های خود را به شدت به کار انداخت. نیروهای خودی پس از اجرای عملیات، در ساعت 4 بامداد بدون هیچ تلفاتی منطقه عملیاتی را ترک کردند وبه منطقه امن رسیدند.

* دشمن با احساس خطر از سمت خورعبدالله، اقدام به تقویت این منطقه کرد.

*  27 تن از مردم و نظامیان عراق در یکی از مرزهای غربی کشور به ایران پناهنده شدند.

* نایب رئیس شورای فرماندهی عراق در کنفرانس اتحادیه بین المللی : ایران تهدید کرده است که دامنه جنگ را به دیگر کشورهای منطقه گسترش می دهد. اعمال مجازات های دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران ضروری است.

* وزیر امور خارجه ترکیه: ترکیه احتمالاً درآینده نقش مهمی را در جنگ ایفا خواهد کرد. ترکیه در کرکوک منافعی دارد و دوستان ایرانی تاکنون به این مسئله توجه داشته اند.

* اولین دور مذاکرات ریگان و گورباچف در ریکیاویک(ایسلند) پایان یافت.

* روزنامه کویتی"السیاسه" مدعی شد که ایران با پیشنهاد انعقاد یک پیمان امنیتی با کشورهای منطقه خلیج فارس، درصدد است تا نقش ژاندرمی منطقه را مجددا به دست آورد.

* بررسی عملکرد صدام در قلع وقمع مخالفان خود در یک نشریه فرانسوی.

* کارشناسان کشور های عضو اوپک درباره تعیین ضرایب عوامل تولید نفت هر یک از کشورها به نتیجه ای نرسیدند و بررسی تعیین روش قیمت گذاری نفت را آغاز کردند.

* به دنبال کاهش درآمدهای ارزی، یک کارخانه تولید لوله های پلیکا در شیراز تعطیل شد.

 

 

کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق ، جلد چهل و چهارم ، ماجرای مک فارلین

نویسندگان: مهدی انصاری - یحیی فوزی - علی رضا لطف الله زادگان 

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی