خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهيد ادهم محمديان چافجيري
امتیاز کاربر: / 1
بدخوب 
معرفی شهدای شهرستان رودسر
نوشته شده توسط گروه تفحص رودسر   
يكشنبه 07 آبان 1391 ساعت 21:23

در راه خدا رفتن شهادت است و سرافرازي.

امام خميني(ره)

نام : ادهم

نام خانوادگی : محمديان چافجيري

نام پدر : اسماعيل

محل تولد : احمدآباد

تاریخ تولد : 1340/4/2

تاریخ شهادت : 1361/2/10

محل شهادت : جبهه طراح

یگان اعزامی : سپاه پاسداران قم

وضعیت تأهل : مجرد

میزان تحصیلات : ديپلم

گلزار شهید : وادي رودسر

 

وصیت نامه شهید ادهم محمدیان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم اجعلنی من جندک فان جندک هم الغالبون و اجعلنی من حزبک فان حزبک هم المفلحون واجعلنی من اولیائک فان اولیائک لا خوف علیهم و لا هم یحزنون .

بار الها مرا از سپاه خود قرار بده که سپاه تو منحصرا همیشه فاتح و غالبند و مرا از حزب خود مقرر فرما که حزب تو منحصرا پیوسته پیروز است و مرا از دوستان خود قرار بده که البته دوستان تو در دو عالم هیچ ترس و غم و اندوهی در دل ندارند .

سپاس بیشمار آفریدگاری را سزاست که زبان ستایش گران از وصف کمالش ، عزم کوششگران از سپاسگوییش ، با تلاش هر قدر گران نتوانند آفریدگاری که وجودش را وقت و زمان جایگزین نیست و در دوری و درازی لحظه هایی که زاییده اندیشه باشد او را مقید و محدود نتوان کرد ، چون اوست که خود خاک ، زمان و مکان است و آفریننده اول و ابد  .پوشیده نیست که نه ازلش را آغازیست و نه ابدش را پایانی ، سر آغاز دین شناخت ذات پاک و یزدانیش بود و کمال شناختش ایمان به اوست و ایمان کمال یافتن به او پیوستن است و از خود گسستن چه این است معنا و مفهوم ایمان به یگانگی ، و این ایمان به کمال کامل نمی رسد مگر آنکه بی هیچ شک و تردیدی با وجودی که همه دل و دلی لبریز از مهر و مهری از روی صفای باطن و آکنده از احتیاج و نیاز به یگانگی ذات زوال ناپذیرش شهادت دهند و نیز به یگانگیش اشارت کنند و آنانکه او را به ایمان و اشاره یاد کنند برای پاک آفریدگان بی همتا که عظمت و وسعت وجودش را در حد و مرزی نیست و او یکتا پروردگار .

اما بعد از حمد و ثنای خدای عزوجل را اینک سپاسگذاری از یگانه انسان انسانیت یعنی حضرت محمد (ص) ای رهبر اسلام ، ای رهبر انسانیت ، ای پیشوای من بعد از مولای من خدا را سپاس که بنده های مخلص چونتو را رهبرمان و رسالت بدوش راه انبیاء انتخاب کرد .اینک لبیک ای دندان شکنده ای منادی حق ای رسول خدا ای انسان ای ناجی بشر ، از عمق لجنزار پوچ دنیا اینک بیاری دین حنیف تو یعنی اسلام آمده  تا دین خود را نسبت به زحمات تو ادا کنیم . شاید مورد قبول درگاه باری تعالی قرار گیرد .

اینک که از وصف صفات انسانی تو وامانده ام ، فقط یاد آور می شوم که شفلعت مرا و مادر پیر مرا که بعد از مرگ پدرم هم  پدرم بود هم مادرم بپذیر .

بر امت خود ای محمد (ص) تو را در لحظه های آخر زندگیم شاهد و اعمالم  می گیرم و تو را شفیع در پیشگاه خدا قرار می دهم و اگر اینکار را نکنی سر بریده حسین بن علی ( ع ) را و سر شکافته علی ( ع ) را و پهلوی شکسته مادرم فاطمه ( س ) را شفاعت می طلبم .

اما تو ای رهبر بزرگ ای ناجی بشر ای کسی که انسان را از منجلاب بیرون کشیدی و شخصیت به انسانها دادی ای منادی حق ای خمینی درود خدا بر محمد (ص) باد که همچون تو یاور مخلص دارد .

ای پیشوای من ، ای مرجع من اینک ای روح خدا دمیده در جسم روح الله  زمانی ما می شنیدیم که پیامبران از برای دین اسلام چه  زحمتها کشیده اند و چه حرفها که نخورده اند از دست امت ناآگاه و جاهل خویش زمانی ما شنیدیم که علی(ع) به علت سستی امتش سر به چاه می کردند و ناله می کردند ، زمانی شنیده بودیم که سر حسین بن علی (ع) را بریدند و بر نیزه گذاشتند و امامان دیگر به همین ترتیب اما آنهمه حرفها امروز برایمان یقین شده اند زیرا که پیر انقلابمان ، پیر قرآنمان ، پیر اسلامیمان ، چه زجرها و شکنجه ها از دست ظالمان و امت خویش ندیدند . او را سالها تبعید کردند فرزند عزیز و گرانقدرش را شهید کردند و او را خواستند مثل انبیاء و اولیاء به سازش بکشند اما مگر انبیاء سازش را می پذیرفتند تا او به عنوان شاگرد انبیاء سازش را بپذیرد .

هرگز ، او را تبعید کردند و رقصیدند و شراب بالا بردند و او را تهدید کردند ، اما مگر نور خدا را می شود خاموش کرد و ما هم شاگرد ایشان در صحنه بودیم ، الهی العفو العفو ظلم کردیم به او ای امام اگر تا کنون نتوانستیم تو را بشناسیم و یاورت باشیم و امت تو در شناخت تو گمراه بودند و به بیراهه می رفتندشاید اینک که ما نیستیم ، شاید بتوانیم مظلومیت تو را بیان کنیم .

هنوز اماما باور ندارند که تنها وارث انبیاء هستید هنوز باور ندارند که شما جانشین امام زمان ( عج ) هستید ، هنوز احساس مذهبی حرکتشان نمی دهم ، اماما ما در شناخت تو عاجز ماندیم ، اگر نتوانستیم در حیاتمان یاور تو باشیم شاید خونمان فرش زیر پای تو از سپاسگذاری زحمات تو باشیم . انشاء الله .

اماما ببخش ما را نکند پیش خدا شکایت کنی  ای مردم قدر این رهبر را بدانید و فرزندان خویش را کفن پوش قربانی راه او کنید  شاید او از روی فرش خون توانست ما را به لقاء الله برساند چون او تنها ضامن ماست تنها شاهد ماست آخر می دانید که خداوند فرمود : هر امتی را با امامش محشور می گردانیم .

ای امت با امام در پیشگاه خدا محشور می شویم . نکند او در نزد خدا شکایت از ما کند او چندین بار فرمود : من حجتم را بر شما تمام کردم .

الحق او حجت خویش را بر ما تمام کرده است اگر امتش نداند او خود این راه روشن را خواهد رفت . خدایا تو حافظ این پیشوا باش ، دشمنان نقشه دارند که تو را خاموش کنند و جای آنرا ظلمت بنشانند اما خدایا لطف کن ظلمت را به واسطه نور امامت از بین ببر .

خدایا اینک در لحظات آخر از تو می خواهم به عنوان یک بنده گناهکار تو ، حافظ او باش و امتش را پایدار نگهدار ..

اینک با دیده باز به سوی خدا و پروردگار خویش خواهم رفت اگر کسی توانست جلوی مرگ خویش را بگیرد آنوقت منکر این می شود . ای مردم یقینا روز قیامت هست قیامت را از آیات قرآن بشناسید چون آتش آنروز بسیار سوزان است چون قرآن با ما تعارفی ندارد و مثل پدری نیست که بترساند بچه خویش را زیرا که او دور از هرگونه خانواده است او ذات پاک است و جای وصف نیست  او را نخواهید ای کوردلان به شما می گوید به هستی بنگرید ، اینک به هستی بنگرید تا او را بشناسید  و بعد از شناخت هستی در مقابل بزرگی او مانند ضعیف ترین موجود خم شوید  و نماز بخوانید زیرا رستگاری شما در عبادت شماست .

حی علی الصلاح – حی علی الفلاح – رستگاری را خداوند در نماز بیان کرده ای مردم مساجد را پر کنید زیرا مسجد خانه خداست و خاموش ماندن خانه خدا خاموش ماندن راه شماست و آغاز ذلت شماست . مساجد را پر کنید و در موقع بلند شدن صدای اذان کار بی ارزش را رها کرده و با خلوص نیت در برابر آفریننده بیفتید نه مثل یک انسان در مقابل بت بلکه مثل یک انسان در مقابل خالق خویش .

در انتها ای دوستان ، ای آشنایان ، ای برادران دینی و تنی از من راضی باشید که من از شما راضی هستم اینک که در سفرم همه چیز را کنار گذاشته ام ، اشتباهاتم را به بزرگی خویش ببخشید از من راضی باشید و در گذرید .

ای مادر پیرم : بعد از شهادتم گریه مکن ، من مرده نیستم بلکه زنده ام و جاودانه ، من به عنوان شفیع تو در نزد خدا هستم . گول حرفهای پوچ و بی محتوای زنان هرزه گو و شیطان را نخور ، نه رنج بلکه توکل به خدا کن و صابر باش ، من به عنوان سند تو در پیشگاه خدا هستم آخر من بنده خدا و پیرو محمد ( ص ) هستم او زمانت ما را خواهد کرد ، خدا صبرت بدهد .

ای خواهران عزیز : در مرگ من گریان نباشید اگر ظلمی از من به شما رسیده بگذرید و شیون و زاری نکنید چون دشمن امام شادمان خواهد شد اگر کسی از من دینی دارد بدهد ( البته از مال بی ارزش دنیاییم ) سهمیه موتورم .

با روحی پاک می روم ، ای مردم محله ام آنقدر گفتم مسجد را پر کنید بیشتر خالی اش کردید و بجز چند جوان بقیه رفتید اینک که من نیستم شاید بفهمید من کجا رفتم و شما خواهید آمد . اما کی مسجد را پر کنید اعمالتان را با عبادتتان بپوشانید .

در انتها یاد اور می شوم شهار ( خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار ) یادتان نرود .

والسلام

ادهم محمدیان

آخرین به روز رسانی در شنبه 18 آذر 1391 ساعت 16:30