خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهيد يحيي معلائي
امتیاز کاربر: / 2
بدخوب 
معرفی شهدای شهرستان رودسر
نوشته شده توسط گروه تفحص رودسر   
شنبه 13 آبان 1391 ساعت 07:15

نام و ياد شهيدان عزيز ما نيز همانند سيده عالميان، با گذشت زمان نوراني تر و نافذتر خواهد شد.

مقام معظم رهبري

نام : يحيي

نام خانوادگی : معلائي

نام پدر : محمد

محل تولد : ديودره

تاریخ تولد : 1341/6/16

تاریخ شهادت : 1364/10/10

محل شهادت : پادگان آموزشي جلديان

یگان اعزامی :ژاندارمري آذربايجان غربي

وضعیت تأهل : متاهل

میزان تحصیلات : ديپلم

گلزار شهید : ديودره

 

وصیت نامه شهید یحیی معلائی

بسم الله الرحمن الرحیم

با توکل به خداوند متعال و با درود بر مهدی موعود ( عج ) و با درود فراوان به امام امت حزب الله  همیشه در صحنه و با درود به پدرو مادر شهید پرورم .

می خواهم توبه نامه ای را به دنیا که بعنوان وصیت نامه ام است بنویسم .

((  وقاتلوالذین یقاتلونکم تحتک و ان الله لا یحب المعتدین  ))

بجنگید با آنان که به جنگ شما برخواسته اند و تجاوز نکنید که خداوند تجاوز کاران را دوست ندارد .

خدایا ارزویم این بود که بتوانم سعادت خدمت در راه تو را داشته باشم و لیکن سعادت نداشتم هم اکنون این افتخار نصیب این بنده نمودی تا در صحنه حق و باطل به پیروی از حسین زمانم ( ( اطیعوالله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم )) به قیام بر علیه کفر و ظلم و ستم و هر آنچه بوی کفر و شرک و ظلم و فساد و تحدی می دهد قیام کنم و برای حاکمیت  مستضعفین  و نابودی مستکبرین که وعده اش را در قرآن نمودی و نوید ؛ ان  من  علی الذین استضعفوا الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین )) مرا توفیق چنین خدمتی نمودی سپاسگذارم .

وصیت من بر ملت ایران این است که خداوند را فراموش نکنید وحدت خود را حفظ کنید و برای همدیگر فداکاری کنید و اختلافات جزئی را کنار بگذارید و در نتیجه اسلام و امام را نگهداری کنید .و بدانید که امام ما یک نعمت بزرگ است که عنایت شده از طرف خداوند بزرگ  ، من از همه دوستان و اهالی محل ما و خانواده ام عاجزانه می خواهم که از حقوق خودشان که بر گردن این بنده بوده و من در انجام ان امور قصور ورزیده ام مرا ببخشید .

و اما انانی که از شهادت فی سبیل الله  بیم دارید بدانید که اگر اجل بیاید چه در رختخواب باشیم و چه در جبهه لحظه ای تقدم و تأخر نخواهد داشت (( فاذا جاء اجلهم لا یستاخرون ساعه و لا سیتقدمون )) بدانید که شهادت  تزریق خون است بر پیکر تمام جامعه و شهید همیشه زنده و جاوید خواهد ماند (( و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الهه امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون ) ) اما شما ای مادر عزیزم تا به حال که صبر کرده ای و جز رضای خدا کاری انجام نداده ایی از این پس هم صبور باش زیرا خداوند با صابرین است ، آن کنید که خدا می خواهد نه آنکه خود می خواهید .

تو ای مادر گرامی ای دختر فاطمه ( ع ) سالها برای این حقیر زحمت کشیدی اما از من چیزی ندیدی مرا در کودکی به مجلس عزای حسین  ( ع ) بردی مهر آقا امام حسین ( ع ) را در دلم قرار دادی و با شیر پاکت مرا سرباز اسلام تربیت نمودی که نتیجه رنج تو مادر این شده که حالا آرزو دارم جانم را فدای اسلام نمایم ، تمام این سختی هایی که بر این حقیر کشیدی در راه رضای خدا بود انشاء الله خداوند کریم در دنیا صبر و در آخرت اجر عظیم و با مادرت زهرا ( ع ) محشور نماید .

 و مادرم و پدرم عاجزانه از شما می خواهم  که این حقیر را حلال کنید .انشاء الله

و اما شما خواهر و برادرانم ، ما به وظیفه مقدس خود عمل نموده و این بار سنگین را بر دوش  شما نهاده ایم حالا نوبت شما فرا رسیده مبادا سستی کنید و خون تمام شهیدان را پایمال نمائید ، امروز چشم تمامی مستضعفین جهان  به شما دوخته و خون عزیزانتان هنوز خشک نگشته ، پس همت کنید که خداوند با شماست .

مخصوصا راجع به حجابت  خواهر که پیام خون شهیدان است بسیار می گویم چون مشت گره کرده تو و حجاب سیاهت آنقدر برای دشمن خطرناک است که بیش از خون شهیدان مرگ ؟؟؟ را می آورد .

بنده کوچکتر از آن هستم که بخواهم پیام بدهم ولی در آخرین پیام به همه ملت به امام امت اینست که همه ما عاشق خدا هستیم و ذکر حسین خون خدا را میکنیم و پیرو راه روح خدا هستیم ، نکند با تنها گذاشتن امام نکند لگدمال کنید خون همه شهدا را و خدا را برنجانید این را بدانید و باور کنید که بچه ها در جبهه ها ببا گریه می گویند : خدایا خدایا تا انقلاب مهدی حتی کنار مهدی ( عج ) خمینی را نگهدار از عمر ما بکاه و بر عمر رهبر بیفزا

همیشه دعا کنید و قرآن بخوانید ، تا خشنود کنید شهیدان را .

والسلام علیکم من الله التوفیق

یحیی معلائی

 

آخرین به روز رسانی در چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 19:39