خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهيد حسن معين لشكاجاني
امتیاز کاربر: / 1
بدخوب 
معرفی شهدای شهرستان رودسر
نوشته شده توسط گروه تفحص رودسر   
شنبه 13 آبان 1391 ساعت 07:19

اين مكتب اسلام است كه شهادت را زندگي مي داند.

امام خميني (ره)

نام : حسن

نام خانوادگی : معين لشكاجاني

نام پدر : علي

محل تولد : لشكاجان

تاریخ تولد : 1335/1/16

تاریخ شهادت : 1365/10/19

محل شهادت : شلمچه

یگان اعزامی : بسيج سپاه

وضعیت تأهل : مجرد

میزان تحصیلات : دانشجو

گلزار شهید : لشكاجان عليا

 

وصیت نامه شهید حسن معین

بسم الله الرحمن الرحیم

الذین امنوا و جاهدوا فی سبیل الله

مدتها در این فکر بودم که ایا وصیت نامه ایی به اصطلاح خودم وصیت نامه سیاسی است لازم است که به رشته تحریر در آورم . و این موضوع موجب جدال درونم شد و سرانجام مصلحت دیدم که آنهم به برداشت خود ، صلاح انقلاب است که انسان وصیت نامه ای  را برای جامعه به یادگار بگذارد تا کوردلان بهانه ایی برای ادا کردن پیدا نکنند .

در واقع دنیا دار آزمایش است و انسان به دنبال شعار هم باید عمل کند و در این راستا جهاد به عنوان یک عمل دشوار برای انسان ناخالصی چون من ، و یک عمل لذت بخش برای عاشقانی چون .... می باشد .

جهاد از بعد شخصی موجب تکامل و تعالی انسان می شود . جسم انسان به دشواریها عادت می کند . در واقع خوی حیوانی انسان ( خوردن و خوابیدن ...) از بین می رود . و بعد معنوی انسان رشد می کند و از جنبه دیگر انسان محک می خورد .چون در برابر مرگ قرار می گیرد . و در واقع خود را خواهد  شناخت که چقدر حریف میدان عمل است و پی بردن به ضعف خود مقدمه ای برای خودسازی و سازندگی و مبارزه با نفس است .

و اما از دیدگاه اجتماعی مرگ را آگاهانه قبول کردن و در برابرش خندان بودن موجب برهم زدن معادلات سیاسی اجتماعی دشمن می شود .دشمن بر این اساس که از بین بردن انسانها و ملت حقی از خواسته های شروع خود عقب نشینی خواهد کرد که به راه اندازی جنگ اقدام می کند ولی وقتی که با موج عظیم انسانی که به سوی مرگ  می شتابد  و مرگ را سعادت می دانند و این را آزمایشو لطف الهی می پندارد پای استدلال چوبی دشمن می شکند و ملت مورد هجوم شرف و عظمت و شوکت و بزرگی پیدا می کند .

و مکتب ایدئولوژی که این بینش را به چنین انسانهایی عطا می کند به عنوان یک ایدئولوژی پویا و نمونه مطرح می گردد و به حیطه نفوذ دشمن هجوم می برد و از درون حکومت ؟؟؟ را می پوشاند .

نمونه اش نبرد تاریخ ساز و حماسی امام حسین ( ع ) و یارانش که چگونه یزید مظهر شقاوت زمان را درهم پیچید و طومار زندگی خود و دودمانش را نابود کرد با توجه به این تجلیل است که امریکا و جهان استکباری ندای صلح سر می دهد چرا که انها به دنبال این سوال هستند که این مردم بر اساس چه اعتقادی اینگونه به استقبال مرگ می روند و در واقع شک می کنند و شک می کنند که شاید این حکومت حق باشد و همین مقدمه تحقیق و جستجو می گردد و استقبال آگاهانه و معتقدانه به سوی اسلام را موجب می شود و اسلام یعنی نفی همه ی قدرت های شیطانی و قداست بخشیدن به قدرت الله و جایگزین کردن قدرت الله به جای قدرتهای شیطانی در درون اندیشه انسانها .

و اما رکن اصلی این تکامل به آیه اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم بر می گردد .

در حقیقت برنامه ریزی اسلام بر اساس ولی فقیه مدیر و مدبر است ، هرگاه جامعه انسانی انسانهای پیامبر گونه ای مثل امام خمینی در جامعه اش داشت آن جامعه تاریخ ساز می شود  نمونه اش پیامبران الهی و یک فتوای میرزای شیرازی و خود امام و امامان معظم شیعه .و هرگاه امتی با امام خود هماهنگی کند این موج فراگیر خواهد شد و دنیا را فرا خواهد  و در غیر این صورت الگو و سنبلی برای انسانهای آزاده بعد از خود در خواهد آمد و در حقیقت امام حسین ( ع ) حرکت ظاهریش پیروزی نبود اما انسانهای بعد از امام در شهامت ، شجاعت ، و مقاومت و ایثار از این مظهر انسانیت فرا می گیرند .

پس ای امت مسلمان ایران و ای مسلمانان جهان اگر خواهان عزت و عظمت هستید و اگر می خواهید در آخرت مغمون و سرافکنده نباشید به ریسمان الهی که همان وحدت در سایه رهبری ولی فقیه است چنگ بزنید و ریشه استکبار را بخشکانید و مقدمه ظهور امام زمان را فراهم سازید شاید معاندین بخواهند بر این جمله خرده بگیرند لازم است توضیح بدهم که نظرم در این مورد پیروزی از استاد شهید مرتضی مطهری است تا دشمن شما جردت جسارت بر شما را نداشته باشد .

و ام سخنی با مردم مسلمان ایران ، روی سخنم با مردم ؟؟ طلب و منافق و مزدور است . خون ریخته شده شهدای اسلام نه برای امنیت شماها در جهت سود شخصی و ارضای هوای نفسانی است و شهدا به قصد برقراری قوانین الهی عزم جهاد می کنند و شماها از فرصت استفاده کرده و در غیبت ایشان به امیال شخصی خود راضی شده و خون جامعه را می مکد شما که در بازار احتکار می کنید و به نوعی همدستی با دشمن می کنید  شمایی که به عنوان کارمند و یا رئیس اداره ( نهاد انقلابی و غیر انقلابی سعی می کنید با هواهای نفسانی خود مردم را در تنگنا قرار دهید و ناراضی کنید .

و اما در مورد جامعه انقلابی ایران و اقشار مختلف آن که عبارتند از :

1 – حزب الله پیرو خط امام و مدعیان حزب اللهی که جلوتر از امام حرکت می کنند .

2 – گروه ضد انقلاب که وابستگی گروهی دارند .

3 – گروه آسمان جل بی سر و پاو ولگرد .

4 – بازاریان محترم و حزب الله و بازاریان سود جو و محتکر .

5 – قشر اطباء و کارمندان و کارگزاران مومن و معتقد به اسلام و قشر نامومن و غیر معتقد دنیا دوست .

6 – معلمین .

7 – دانشجویان و دانش آموزان .

تحلیل واقعی جامعه انقلابی ما به این شکل می شود که انسانهای از خود گذشته و مومن به اسلام با نثار خون خویش امنیت اجتماعی در همه زمینه ها  برای امت اسلامی به وجود آورده اند و اگر انسان فقط آزاده باشد و از هر اعتقادی ، باید اجر گذار خون این شهیدان شود و وقتی که این ایثارگران هم وطن هم باشند دین ما دوبرابر می شود و باز هم وقتی که این عمل جهت ایجاد قسط و عدل باشد باز هم دین ما بیشتر می گردد.

 و اما حزب الله پیرو خط امام که عاشقانه در راه فرمان امام جان فشانی می کنند و در این راه همیشه  خود را مدیون می دانند هم به جامعه و هم به اسلام و آنچنان عاشق هستند که با گفتن کلمه امام اشک در چشمانشان حلقه می زند .

آخرین به روز رسانی در سه شنبه 14 آذر 1391 ساعت 21:32