خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 1365/8/13
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
شنبه 20 آبان 1391 ساعت 19:37

بسمه تعالی

 

* گزارش و تحلیل آقای هاشمی در مراسم 13آبان درباره جریان سفر مخفیانه مک فارلین،  تلاش امریکا برای برقراری رابطه با ایرانف متوسل شدن امریکابرای آزادی گروگان هایش در لبنان و... گزارش تلویزیون ای.بی.سی. درباره سفر مک فارلین به تهران.

* بحث درباره تغییرات طرح مانور عملیات بزرگ آتی، اقدامات شناسایی، فعالیتهای دشمن و تلاش های آماده سازی در جلسه امروز فرماندهان سپاه در قرارگاه مرکزی.

* در جلسه ای با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه، مسئول مهندسی نیرو و فرماندهان قرارگاه های تابعه، طرح مانور قرارگاه ها، مشکلات موجود و مأموریت واحد مهندسی بررسی شد.

* مانور و آتش تانک های دشمن در منطقه باویسی و خسروی.

* یک گروه گشتی ژاندارمری در منطقه کوه تپه دهلران به کمین دشمن افتادند.

* اعزام نیروهای رزمی از همدان و نیروهای فرهنگی از باختران به جبهه ها. جلب مشمولان غایب و فراری از چند استان.

* مواضع و شعارهای دفتر تحکیم وحدت در مراسم 13 آبان علیه عربستان، کویت، انگلیس، آلمان، فرانسه و ژاپن. سخنان پیش از دستور نماینده تهران در مجلس ، در حمایت از مواضع تحکیم وحدت. اطلاعیه وزارت خارجه به مناسبت سال روز تسخیر لانه جاسوسی.

* دادستان کل کشور به مناسبت 13 آبان، در جمع گروهی از دانشجویان پیرو خط امام شیوه های نفوذ شیطان در انسان و چگونگی نفوذ شیطان بزرگ امریکا را در انقلاب ها بیان کرد و مقابله با امریکا را جوهره انقلاب اسلامی خواند.

* فرانسه برای حفظ موقعیت خود در بین حامیان عراق، سعی در توجیه بهبود رابطه با ایران را دارد.

* تفسیر لوکوتیدین و فایننشال تایمز درباره مذاکرات ایران و فرانسه.

* یک مؤسسه وابسته به وزارت جنگ امریکا اعلام کرد که عراق20 خلبان خارجی استخدام کرده است و در تهاجم اخیر به جزیره سیری از23 خلبان فقط دو تن عراقی بوده اند.

* وزیر خارجه مصر: تهدیدهای ایران علیه عراق، علیه امنیت و حاکمیت کشورهای خلیج فارس نیزهست. سه خبرنگار مصری پس از بازگشت از ایران به هموطنان خود توصیه کردند برای درک واقعیات انقلاب اسلامی و تحولات عظیم در ایران به گزارش های خبرگزاری ها بین المللی اعتماد نکنند.

* در پی توافق ایران با صلیب سرخ، یک هئیت از صلیب سرخ برای ملاقات با اسیران عراقی به تهران می آید. نامه جمعی از ایرانیان پناهنده به عراق درباره نابسامانی و بدرفتاری رژیم عراق با آنان.

* بررسی وضعیت اقتصادی عراق، بدهی ها و میزان صادرات نفت این کشور، در یک روزنامه ژاپنی.

* یک نماینده مجلس بی توجهی به توزیع و قاچاق مواد مخدر را ضربه به انقلاب و جنگ دانست.

 

 

کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق ، جلد چهل و چهارم ، ماجرای مک فارلین

نویسندگان: مهدی انصاری - یحیی فوزی - علی رضا لطف الله زادگان 

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی