خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید حمیدرضا نظام دوست رودسری
امتیاز کاربر: / 3
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رودسر   
چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 11:10

 خداوندا ! این دفتر و کتاب شهادت را همچنان به روی مشتاقان باز و ما را هم از وصول به آن محروم مکن .    امام خمینی ( ره )

نام : حمیدرضا

نام خانوادگی : نظام دوست رودسری

نام پدر : رجبعلی

محل تولد : رودسر

تاریخ تولد : 1343/1/19

تاریخ شهادت : 1362/8/1

محل شهادت : مریوان

یگان اعزامی : بسیج سپاه

وضعیت تأهل : مجرد

میزان تحصیلات : چهارم نظری

گلزار شهید  :  وادی رودسر

 

وصیت نامه شهید حمید رضا نظام دوست

بنام الله پاسدار حرمت خون شهیدان

با سلام به پیشگاه ولیعصر صاحب الزمان ( عج ) و با درود به نائب بر حقش امام خمینی و با سلام به تمامی امت شهید پرور ایران ، من کوچکتر از آنم که بخواهم برای این مردم پیامی داشته باشم .

اولا وظیفه هر انسان مومن است که برای دفاع و حراست از آرمانهای مقدس اسلامی و از این آب و خاک مقدس که از دادن خونهای زیادی به ما رسیده است راهی جبهه های جنگ شویم و بر علیه کسانی که به این سرزمین مقدس تجاوز کرده اند و جنایتها در این آب و خاک کرده اند مبارزه کرده و تا آخرین قطره خون خود در مقابل این کفار از خدا بی خبر ایستادگی کنیم .

واز اینکه این راه را انتخاب کرده ام افتخار می کنم زیرا این راه انسان را به به سعادت و کمال می رساند و از خداوند هم تقاضا دارم اطفی و رحمتی به این بنده گنهکارش بکند و با اعمال خودم راهی به سوی شهادت بگشایم .

زیرا که شهادت آرزوی هر انسانی است ، این دنیا هیچ ارزشی ندارد دنیا محل گذر است ، خواهی و نخواهی چه امروز و چه فردا باید از این دنیا برویم پس چه بهتر که دل به این دنیا نبندیم زیرا این دنیا محل آزمایش و امتحان است سعی کنیم که با اعمال خوب خودمان در پیش خدا و ائمه اطهار رو سفید باشیم .

اگر در این برهه از زمان به انقلاب کمک نکنیم و امام عزیزمان را یاری نکنیم در آخرت به عذابی سخت دچار خواهیم شد .

خنگامی که حسین ( ع ) در صحرای کربلا آوای هل من ناصر ینصرنی را سر داد کسی به یاری او نشتافت و اندک معدودی به یاری او شتافتند . حالا ما می گوییم حسین جان هر چند در روز  عاشورا نبودیم  که هل من ناصر ینصرنی تو را لبیک بگوییم هم اکنون در این برهه از زمان فرمایشات امام را لبیک گفته و در مقابل یزیدیان زمان ایستادگی خواهیم کرد .

مادر جان نمی گویم که برایم گریه نکنی و می دانم که کلامهای من بر تو درد آور و سخت است و گریه را سر می دهی تو مادری و باید گریه کنی زیرا همین گریه های مادران شهید داده است که سیلی از اشک روان می سازد و کاخ ستمگران و ظالمان را ریشه کن می کند و در گورستان تاریخ دفن می کند .

اما عجز و ناله نکن ، سعی کن بردباریت نمونه باشد ، انشا الله هم اجرت را از خداوند خواهی گرفت و می دانم خیلی برایم زحمت کشیده ای و رنجها و دشواریها بر خودت هموار ساخته ایی .

و پدرم شما هم خیلی پایم زحمت کشیده اید و زحمات و دشواریهای زندگی بردبار و صبور بودی ، شما همیشه می گفتید : که چرا نباید این بچه های سرمایه دار و پولدار به جبهه بروند ؟ اولا به آن اشخاص احتیاجی نداریم زیرا آنها یک عمر در رفاه و آسایش زندگی کرده اند و آنها هم در آخرت به اعمالشان خواهند رسید و از شما هم می خواهم  زحمتهایی که به شما داده ام مرا ببخشید ، همینطور از خواهرهایم تقاضا دارم که ناراحت نباشید و از برادران می خواهم راهی را که رفته ام عبرتی باشد برای آنها

دوستان و برادران عزیز : کارهایتان برای خدا باشد و خاطره شهدا را زنده نگه دارید زیرا این شهیدان بودند که با شهادتشان انسان را به حرکت وا داشتند و همین شهید دانا بود که گروهی دست از کارهای ناشایست کشیدند و رو به اسلام آوردند و نمازهایتان را در اول وقت به جماعت بخوانید ، شما هم اگربدی  از من دیدید و دوست خوبی برای شما نبودم مرا ببخشید .

وشما مردم هم ؛ نمازهای جماعت و جمعه و دعاها را بیشتر کنید .مستحکمتر کنید ، زیرا هر چه ضد انقلاب ضربه دیده از همین دعاها و نمازهای شماست ، امام و رزمندگان را دعا کنید .

جبهه ها را خالی نگذارید .

والسلام