خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید محمد رضا حسنعلی نژاد گواسرا
امتیاز کاربر: / 7
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رودسر   
چهارشنبه 22 آذر 1391 ساعت 12:38

 

وصیت نامه شهید محمدرضا حسنعلی نژاد

بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

مرده مپندارید آنهائیکه در راه خدا کشته می شوند بلکه زنده اند و در نزد خدای خویش روزی می خورند .

هیچ قطره خونی در مقیاس حقیقت در نزد خدا از قطره خونی که در راه او ریخته شود بهتر نیست و من حقیر می خواهم با این قطره خون به عشقم برسم که خداست .

با سلام و درود فراوان به حسین بن علی ( ع ) یکه تاز میدان جهاد و شهادت و اسوه شهامت و شجاعت و درود به یاران صدیقش که چون پروانه دور شمع ، گرد حسین ( ع ) جمع شدند و عاشقانه سوختند وبا سلام و درود فراوان به یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی صاحب الزمان و نائب برحق او خمینی روح الله و با درود فراوان به تمامی شهدا از صدر اسلام گرفته تا به امروز و ..

و حال آنکه توفیقی یافتم به جبهه بروم چند کلمه ای به عنوان وصیت نامه می نویسم تا پس از من مرحمی باشد برای دل سوخته پدر و مادرم .

نمی دانم از کجا شروع کنم ولی آنقدر می دانم ما در زمانی زندگی می کنیم که برادران فلسطینی و لبنانی ما در زیر چکمه های زورگویان عصر حاضر با فریاد یاری می طلبند و دستشان به دعا سوی خدا و نگاهشان سوی ایرانی آزاد هست .

پس چگونه بنشینم و همچنان به خواب  غفلت روم و واقعیتها را نادیده بگیرم و به آنها کمک نکنم پس باید برخیزم ، مگر من مسلمان نیستم باید برخیزم و به کمک هم این جنگ تمام کنیم و به کمک دیگر برادرانم بشتابیم .

بله پدر و مادرم همانطور که تربیتم کرده اید و مرا در جو محیط گرم خانوادگی با معارف و مسائل اسلامی آشنا کرده اید درک خواهید کرد که راهی جز انتخاب جبهه و شهادت و شهادتی که امام حسین ( ع ) نیز فدای آن شد نداشتم بنابراین به جبهه می روم و اکنون که در این راه قدم می گذارم نه برای انتقام بلکه برای خدا و برای خدا و برای احیا اسلام و قرآن است .

هر تیری که به طرف دشمن نشانه میگیرم برای رضایت خداست و اگر در این راه کشته ام  مینگرم جز گناه چیزی نمی بینم و از طرفی نگاهی به رحمت بی پایان خدا انداختم و رحمت خداوند را زیاد و بی نهایت هست و تو بخشایشگر هستی پس خداوند نظری به بنده گناهکاران بکن و مرا از بند زندگی  فانی نجات بده .

و شما ای جوانان نکند در رختخواب ذلت بمیرید که حسین ( ع ) در میدان نبرد شهید شد .

مبادا در غفلت بمیرید که علی ( ع ) در محراب عبادت شهید شد

و مبادا در حال بی تفاوتی بمیرید که علی اکبر حسین ( ع ) در راه حسین ( ع ) و با هدف شهید شد .

از شما مردم گواسرا مخصوصا برادران بسیج که سنگر مسجد را خالی نگذارید استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهترین درمانها برای تسکین دردهاست و همیشه بیاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید و هرگز دشمنان بین شما تفرقه نیاندازند و شما را از روحانیت متعهد جدا نکنند که اگر چنین کردند روز بدبختی مسلمانان و روز جشن ابر قدرتهاست و جبهه ها را گرم نگه دارید .

وقتی جنازه ام در جاده گواسرا تشیع می شود تو ای برادر مومن و برادر بسیجی مبادا برای تشیع جنازه ام بیایی چون وقت تنگ است برو جبهه و نگذار اسلحه ام به زمین بیافتد ، سنگرم خالی بماند پس غفلت مکن

و حضورت را در جبهه های حق علیه باطل ثابت نگهدار و بدان که تو برای  آخرت  آفریده شده ای نه برای  دنیا برای هستی ، نه برای نیستی و برای مردن نه برای زندگانی و تو در جای کوچ می باشی و در سرای موقت و در راه بسوی آخرت هستی و تو رانده مرگ که گیرنده از آن رهائی نمی یابد و جوینده آن را از دست .

و ناچار مرگ تو را در میابد پس بترس از اینکه مرگ ترا دریابد و تو در حال گناه باشی .

و ای مادران مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه ها جلوگیری کنید که فردا در محضر خدا نمیتوانید جواد زینب را بدهید که 72 شهید را نمود .

و اما پدر و مادرم ، منطقه آمده ام  زیرا به دعوت خدا حرکت کرده ام و انشاء الله به درجه  که همانا شهادت میباشد برسم .

پس چشم به راه مباشید چون راهی که رفتم برگشتنش کم می باشد و شما فرزندانتان را در راه خدا دادید حالا به هر صورت شده ناراحت نباشید چون می دانید که خدا روزی به شما پدر و مادرم امانت داد و امروز خداوند امانتی  را که به شما داده پس خواهد گرفت و شما هم باید بدون کم و کاست تقدیم کنید زیرا امانت به صاحب اصلیش میرسد پس نباید راحت باشید زیرا من به ( هل من ناصر ینصرنی ) امام زمانم خمینی روح خدا لبیک گفتم و می خواهم دین خود نسبت به اسلام و قرآن ادا نمایم ،

پس تو ای مادرم  خوشحال باش که با شیرت چنین فرزندی تربیت و هدایت نمودی  .

مادرم باید خوشحال باشی چون روز قیامت جلوی فاطمه زهرا روسفید خواهی بود .

پدر ومادرم اگه زنده می ماندم موقع ازدواج می خواستم با لباس سیاه به حجله بروم و حالا که شهید شدم همینطور با لباس سیاه بسیجی عازم حجله می شوم .

پدر ومادرم میدانستم که میخواستید مرا داماد کنید و به حجله بفرستید و شادی کنید شما را به خدا قسم ببینید بهتر از این عروسی و این اتاق حجله آ یا عروسی با شکوهتری و اتاق حجله ای پر محتواتر از این داریم .

پس من هم ازدواج نمودم البته با خونم زیرا قباله ام امضاء نمودم پس روی سنگ قبرم ننویسید جوان ناکام چون من به کام دلم که همانا شهادت باشد رسیدم .

در ضمن مرا حلال کنید ، چون من در زندگی شما هرگز نتوانستم به نحو احسنت شما را یاری کنم امیدوارم که مرا ببخشید .

خواهرانم از اینکه دیگر در بین شما نیستم ناراحت نباشید زینب گونه عمل کنید و باید افتخار کنید که برادر شما شهید شده چون شما هم فردای قیامت جلوی زینب کبری رو سفید خواهید بود ، پس خوشحال باشید و جلوی اجنبی داد و فریاد نکنید .

و تو ای تنها برادرم امیدوارم که از شهادت برادرت غمی نداشته باشی بلکه تمام اهل خانواده ات را تسکین دهی و جایم را در خانه گرم نگه دار و راهم را ادامه بده و از تمام اهل خانواده ام ، دیگر اقوام می خواهم که همچون گذشته پیرو امام بوده و بیشتر در او دقیق شوید و سعی کنید عصمت او را بیابید.

 و سلام گرم مرا به رهبر عزیزم خمینی روح خدا برسانید و بگوئید تا آخرین قطره خونم سنگر اسلام را ترک نخواهم کرد .

در اینجا از امت حزب الله گواسرا و فامیلین ( دائیها و ... پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده ام حلالیت می طلبم و همگی شما را به خدای بزرگ می سپارم .

از پدر و مادرم و دیگر اعضای خانواده ام حلالیت میطلبم و همگی شما را به خدای بزرگ میسپارم و از خدای بزرگ می خواهم که همه ما را بیامرزد و آمرزیده از دنیا ببرد .

جنگ ما جنگ اسلام و کفر است    انتهای نبرد محو ظلم است     

محو ظلم در بسیجی بزرگ است    مقصد این بسیجی فتح کربلا و قدس است .

والسلام

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار ، از عمر ما بکاه و به عمر او بیفزا

آخرین به روز رسانی در چهارشنبه 22 آذر 1391 ساعت 12:52